Fortsätt berätta! Det bästa en kan göra vid situationer som din är att dra ut tankarna och händelserna i ljuset och vädra dem ordentligt. Behåller du dem för dig själv blir det så mycket enklare en ond cirkel som bara bidrar till att han kan fortsätta behandla dig dåligt..
Jag kan tillägga, om ingen redan gjort det innan jag läst färdigt tråden, att det medan man berättar och bearbetar det hela kan hända att man upptäcker fler och fler saker som faktiskt är helt åt helvete fel. Det kan vara händelser som man förträngt som flyter upp till ytan och som med tiden gör att man inser hur orättvist man blivit behandlad osv. Jag vet att det var så för mig iaf och det hjälpte mig att gå vidare även om ett uppbrott alltid är jobbigt. Trots att ett förhållande varit dåligt kan man sörja att det tagit slut liksom, allt det man en gång trodde var bra innan man lärde sig veta bättre. Jag tog mitt pick och pack och drog en dag när jag vinkat av exet som skulle till jobbet. Jobbigt då och ett bra tag efter men ack så bra mitt liv blivit efter det!
Var stark! Vi är många som håller på dig