Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

om du hade vetat hade du kunnat svara "ja eller "nej" direkt. men jag ska kolla...

Kastrering skadar inte heller katten, en kastrerad katt blir oftast lugn och mer harmonisk.

Lugn och harmonisk? Då ha vår katt missat nått.
Hon är absolut inget av det, hon är så ilsken och biter/river så fort man försöker ta upp henne. Visst, det går att klappa henne/ta upp henne, men bara när hon själv vill.

Dåligt temperament kan vissa katter ha. Med eller utan kastrering. Men oftast så blir problemen mer lindriga efter kastrering.

Ja det är intre troligt att hennes dåliga temperament beror på kastreringen. Kanske har hon ont någonstans.

Jag kom inte ihåg exakt hur det var, därför svarade jag att det står i början av tråden.

Du minns vart det står, men inte vad :p
Aja. har läst nu iaf. tackar.

Har man två okastrerade honor och en okastrerad hane - hur skulle man kunna undvika kattungar? Du kommer ju snart att ha två kullar bondkattungar.

Honor som inte ska bli dräktiga ska kastreras eller, vilket är en sämre lösning, ha p-piller.

Jag hade tänkt dela på dom vid första löpet om det inte infaller när dom är tillräckligt stora.
För jag vill ha kattungar.
Trodde det hade framgått nu, Ariel den andra systern löpte för en vecka sedan så henne har jag koll på.

Sedan tänkte jag nog ge dom p-piller eller eventuellt ha Marly på P-spruta,ingen av katterna går ju utomhus själva.

Du minns vart det står, men inte vad :p
Aja. har läst nu iaf. tackar.

Svarar igen att ja jag vill ha kattungar efter mina katter, som har extremt bra temperament!:)
Orkar inte att tråden spårar ur igen, jag kommer ta väl hand om kisungarna, dom kommer veterinärbesiktigas,vara försäkrade,vaccineras innan dom kommer till nya ägare.
Kommer välja hem med omsorg till bebisarna när dom är tillräckligt gamla.

Igårkväll kräkte Barbie (inte hårbollar) men läste att dom kan göra det när dom är dräktiga.
Har skickat maken ner och köpa slemsug+glidslem på apoteket, jag har redan mjölkersättning+flaska hemma.
Hushållsvåg har jag också, och sedan några veckor tillbaka har jag satt ut födslolådor på olika ställen i huset.

Jag hade tänkt dela på dom vid första löpet om det inte infaller när dom är tillräckligt stora.
För jag vill ha kattungar.
Trodde det hade framgått nu, Ariel den andra systern löpte för en vecka sedan så henne har jag koll på.

Sedan tänkte jag nog ge dom p-piller eller eventuellt ha Marly på P-spruta,ingen av katterna går ju utomhus själva.

P-spruta inte en katt om du vill kunna ta en kull på henne igen. Det finns katter vars reproduktionscykel har sabbats helt av p-sprutan.

P-spruta inte en katt om du vill kunna ta en kull på henne igen. Det finns katter vars reproduktionscykel har sabbats helt av p-sprutan.

Ok då vet jag det, då får det bli P-piller sedan tills jag vet om jag vill ha ngn mer kull.

Vad tror du om att hon kräkte?

Ok då vet jag det, då får det bli P-piller sedan tills jag vet om jag vill ha ngn mer kull.

Vad tror du om att hon kräkte?

Det finns många skäl till att en katt kräks, oftast är det inget farligt men jag skulle inte säga att det är ett tydligt tecken på dräktighet. Det kan vara ett tecken, men måste inte vara det. Det kan ju tex. vara mask.

Fast alla katterna är avmaskade nyligen.;)

Kan tillägga att dom endast äter torrfoder och är inne för det allra mesta.

Nu har spenarna blivit större och det känns som om hon blivit ännu rundare om magen, speciellt baktill.
Hoppas på kattungar snart!:love:

Igår när jag myste med henne tyckte jag att det liksom puttade till på min hand ett par ggr, vet inte om det var inbillning men jag blev så lycklig iaf!:love::bump:

Hon bajsar extremt många ggr om dagen sedan två dagar tillbaka, men det är inte löst eller så.
Hon är så himla klumpig också, kan knappt hoppa upp på stolar längre:rofl:

Idag på morgonen smet hon dock ut:(när maken åkte till jobbet.
Hon vaktar mkt vid dörren och vill ut sen en tid tillbaka.
Jag vakande av att hon skrek utanför, då tryckte hon under bilen och var alldeles dyngsur.
Är glad att hon kom tillbaka iaf, eftersom hon är innekatt och har varit hela sitt liv så blir hon nervös när hon kommer ut och väldigt försiktig.

Vart kan man köpa navelklämma+värmedyna??

Har allt annat hemma så detta är det sista på listan.

En fråga till:

Blir magen alltid mjuk innan förlossningen?Hur tydligt kan man känna att magen sjunkt ner?
Sjunker alltid temperaturen på katten?

Senast ändrad:

Vart kan man köpa navelklämma+värmedyna??

Har allt annat hemma så detta är det sista på listan.

En fråga till:

Blir magen alltid mjuk innan förlossningen?Hur tydligt kan man känna att magen sjunkt ner?
Sjunker alltid temperaturen på katten?

Vad ska du göra med en navelklämma?

Värmedyna kan du köpa i djuraffärer, SnuggleSafe är en väldigt bra värmdedyna. Kom ihåg att alltid se till att kattungarna kan kravla iväg från värdmedynan, så de inte tvingas ligga kvar trots att det blir för varmt (då torkas de nämligen ut väldigt fort).

Kan inte påstå att magen blir mjuk innan förlossningen. Att magen sjunkit ner syns egentligen mer än det känns. Magen hänger ner istället för att puta ut åt sidorna. Tempen? Den har jag aldrig brytt mig om att ta på honorna.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 540
Senast: skuggi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9