Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

längtar tills man får se kisse bebisarna :love: Hoppas dom kommer snart :D , hon kanske bara fick förvärkar innan och kommer snart igång med det riktiga och hon behöver kanske leta upp en plats innan hon kan föda så det kommer säkert :bump:

Tack:)Hoppas på att det blir snart.

Vid ca 14-15 idag satt jag hos henne hela tiden, hon låg liksom helt okontaktbar och på sidan med benen rakt ut som när ett sto har krystvärkar.
Benen tog liksom i och skakade, det gick vågor ända bak på rumpan, men sedan gick hon och la sig och nu bara sover hon:crazy::confused:

Snart kommer bilder gott folk!!:angel::D

hihi ush va spännande detta är :D stackars dig att hon "lurar" dig hehe :rofl: men hoppas på att hon får dom idag :bump: så vi kan få bilder :love:

Jag är nog lite kocko:crazy:
Igår kväll+hela natten+idag har hon haft löp beteende.
Hon jamar jättehögt mest hela tiden, och går och stryker sig mot hanen, ställer upp sig som vid löp.
Så hon kanske inte är dräktig??Löper hon nu?Han har dock inte parat sig med henne som vi har sett, men han biter henne i nacken när hon kommer fram.
Han går dock inte efter henne.

Glömde ta bilder igåt-attans.
Ska göra det idag.

Är det någon fara att ha hanen i samma hus/rum som henne om och när hon ska föda?
Kan tillägga att hanen också jamar mkt och hela tiden dom sista dagarna och vill ut.

Senast ändrad:

Jag tycker inte det verkar som ett normalt beteende, har hon krystverkar ena dagen och löper nästa dag? Jag skulle ringt vet.

Jag vet ju inte ifall det var krystvärkar hon hade eller värkar övht, har ju aldrig varit med vid en katt förlossning innan ju.

Krystvärkar känner man igen när man ser dem så är du inte säker så var det antagligen inte krystvärkar. Däremot lät det helt klart som att hon har haft förvärkar iaf och det ska de inte ha om de bara är skendräktiga.

Låt inte hanen para henne! Är hon dräktig är en parning, förutom risk för osämja, en infektionsrisk.

Det låter ju som att de börjar bli dags att ta henne till veterinären för att verkligen ta reda på hur det ligger till. En högdräktig hon ska definitivt inte löpa iaf.

Finns det honor som jamar mkt mot slutet??
Dom här bilderna la jag upp när tråden startade för ca 7 veckor sedan.
17967910.jpg

17967912.jpg

17967913.jpg

Också bilder från idag
18858403.jpg

18858404.jpg

18858399.jpg

18858400.jpg

Är det lönt att beställa tid för ultraljud?
Här kommer bilder från när Marly var ute med mig idag:love:

18858486.jpg

18858487.jpg

18858488.jpg

18858489.jpg

18858490.jpg

Var ju inte precis några bra bilder!
Man ser ju ingenting.
Du kan inte försöka ta nån bild från sidan och både framifrån och bakifrån när hon står upp!

Jo:oFår ta o göra det imorgon.
Men jag tog ju bilder på magen underifrån som syns ovan.

men känns det som om hon ökat i vikt? när min exotic var dräktig så såg hon ut som ett päron när hon satt :rofl: , Jag tror det är vanligt att dom jamar innan och kan bli extra keliga :smirk: men det är vad jag hört hehe , Ja vi vill ha fler bilder :love:

Ja nu är hon ju i växande ålder, men hennes syrra har inte ökat i vikt.

Hon har ökat på dom här veckorna från 2,6 kg till 3,2 kg.
Hon är en väldigt liten katt.
Ja för hanen vill inte para henne så det kanske inte är löper hon gör??

Ska ta bilder på henne imorgon!!:)

Pratade precis med min make och nu pratar och spinner hon högt hela tiden säger han.
Men hanen struntar i henne.

Ska vaka på henne i natt igen..:rofl:

hihi ok men då tror ja hon bara är kelig då dom brukar bli det till slutet (vad jag fått höra)

Ush väntar med spänning på kisse bebisar :love:

Tack:bow::)Ja han är familjens ögonsten, goare katt får man leta efter.
En perfekt barnvakt också.:love:

Blir som sagt inte klok på Barbie, men ska ta nya bilder idag, ska även försöka filma henne och lägga ut så ni får se hur hon beter sig.

Lite kassa bilder tagna med min mobilkamera idag, ska ta bättre med makens sen.

Det är två olika av hennes tuttar:o
18878976.jpg

18878977.jpg

18878978.jpg

18878979.jpg

18878980.jpg

18878981.jpg

18878982.jpg

Nya bilder med makens kamera, håller på att ladda upp två st korta filmer på youtube.

18879384.jpg

18879385.jpg

18879386.jpg

18879387.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 540
Senast: skuggi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar