Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Sista videon då där ni ser hur hon går fram till Marly(hanen) och lägger sig med ändan i vädret.
Så jag kan nog glömma kattungar i det här skedet va?
Han har dessutom inte parat sig med henne som vi sett och han visar inget intresse när hon ställer upp sig.
Han är ändå 2 år nu.:crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=DeduKOy1dno

Bilderna är ju helt omöjliga att se något utifrån. Försök ta bilder rakt uppifrån när hon står eller sitter.

Perserhanar är väl rätt kända för att kunna ha väldigt svag könsdrift. Inte fysiologiskt sterila, men helt enkelt inte intresserade av att para. En del tar även vansinnigt lång tid på sig att bli riktigt könsmogna.

Nog löper hon alltid. Har hon varit inomhus hela tiden de senaste veckorna eller har hon haft möjlighet att gå ut?

Nej hon har aldrig fått gå ut men smitit ut har hon lyckats med en gång på dom här 7 veckorna.

Givetvis var det nu under tiden hon har löpt.
Den andra honkatten löpte förra veckan.

Finns det något sätt att hjälpa honom på traven?Att para henne?
Hur länge löper dom normalt sett?
Tredje dagen nu.
Eftersom hon har väldigt röda tuttar nu hur märker jag då om hon blir dräktig nu?Brukar dom para så att man ser det?

Här kommer bild ovanifrån verkligen dålig men den här kattan står aldrig upp när man vill fota så maken fick hålla henne.

18879837.jpg

Hon löper väldigt uppenbart så några kattungar kan du nog inte vänta. Dom brukar löpa ca en vecka, höglöpa kanske 3-4 dar, men det är väldigt olika från katt till katt, dom är som mest mottagliga på dygn 3 i löpet.

Vill du verkligen veta om hon är dräktig så ultraljuda henne efter 28 dygn, annars är det ju bara att vänta och se.

Dålåter det ju högst osannolikt att hon har lyckats föda kattungarna utomhus iaf.

Tuttarna kan bli röda och svullna under löp också så bara tuttarna är inte ett definitivt tecken på dräktighet. Tecken på dräktighet är viktuppgång, röda tuttar, ökat födointag... växande mage.

Hanen tror jag tyvärr inte att du kan göra så mycket åt. Intresset måste liksom vakna i honom och det tror jag inte att någon annan än en löpkatt kan väcka.

Jahapp får hoppas hon tar sig nu då på det här löpet!!:):bump:
Hjälper det att ha dom på en mindre yta?
I natt hade vi alla katterna på ett rum med låda,sovlådor och mat+vatten.

När kan jag räkna med att det börjar synas om dom blivit dräktiga?
Vad ska jag gå efter?
Det är två veckor sedan Ariel slutade löpa och Barbie löper ju nu.

När kan jag räkna med att nästa löp kommer om dom inte tagit sig nu??

Jättetacksam för svar!!:bow:

Det låter bra, fettso.

Jag ska inte gå in i detaljer på din djurhållning, det tjänar varken du eller jag på. Men eftersom jag är islandshästmänniska såg jag när du skaffade ditt sto från Island, och alla de trådar du startat om henne ger ingen bra bild. Den bilden skvätter över hit, till katt - men i ditt senaste inlägg här ser det åtminstone något bättre ut än på hästfronten.

Mer tänker jag inte säga.

grrrrr kan man bli mer arg på en sån här person:mad: bara är ute efter att j*vlas.

Eller är den person väldigt ansvarsfull till skillnad från ts?

Förklara för mig vad som gör TS till en oansvarig person när hon försöker ge sina katter/kattungar ett så bra liv som det bara är möjligt, men vad hoin än skriver så hittar ni nåt negativt.

Du kanske ska läsa vad TS skriver i sina trådar innan du dömmer de som kritiserar TS.

JAG, hade om jag vetat vem TS, var anmält denne för vanvård av djur. Detta till följd av vad jag läst av, inte om, TS genom åren.

jaha men då kan ni ju skriva det här istället för att komma med "misstankar" "falska påståenden" m,m.

Var ser du misstankarna och de falska påståendena?

Jag tror du ska lära dig att läsa innan du ger dig på folk!

Du ser inget misstänkt i TS förhållande till sina djur, eller?
Hon har uppenbarligen råd att skaffa dom men inte råd (eller det kanske är lust/ork) att ge dom adekvat vård/omsorg.

Förklara för mig vad som gör TS till en oansvarig person när hon försöker ge sina katter/kattungar ett så bra liv som det bara är möjligt, men vad hoin än skriver så hittar ni nåt negativt.

Läs hennes inlägg :angel:

*kl*
Gisses, har läst igenom hela tråden nu..

Först och främst TS, du kanske ska lära dig något om avel innan du börjar? ALLA frågot har varit sådana som man SKA kunna innan man parar.
Finns inga ursäkter eller bortförklaringar, man lär sig det först!
Det är inte bar o släppa ihop dem och låta dem sköta allt, man har faktiskt ett stort ansvar som människa och ska se till att djuren har det så bra som bara är möjligt.
Har du kontaktat perserhanens uppfödare?
Är den medveten om vad du pysslar med?
Jag tror att den skulle bli mycket besviken och upprörd!
Är han köpt till avel? Eller endast sällskap?

Till andra stora frågan som jag reagerade mycket starkt på.
Det stod att ni har haft en hona som dött i FIP.
Har ni hållt de övriga katterna isolerade från varandra? Har ni tragit titrie(stavning?) test och kollat värdena på coronaviruset på de övriga katterna?
Avföringsprov? Nåt öht?
Coronavirus är inget man ska ta lätt på!

Kastrera katterna, ta test och se o de öht är friska.
Plugga på avel och sedan när du har kunskaper, skaffa en katt med bra stam och då kan du kanske ägna dig åt avel, men i dagsläget känns det som om du inte kan någonting och borde då hålla dig till guldfiskar eller nåt.

Har katterna höga värden av coronavirus finns risken att ev kattungar utvecklar FIP och kommer inte uppnå vuxen ålder.
Tycker du att det är rätt mot katterna?

Ursäkta att jag lägger mig i men jag fattar absolut ingenting. Du skriver och berättar om din katts dräktighet dag för dag och alla väntar spänt här på att ungarna skall komma. Och sedan kommer ingenting utan du börjar på ny kula igen och undrar om dina katter är dräktiga. Man känner INTE fosterrörelser om katten är skendräktig, hur kan du tro det? Antingen fabulerar du eller så är det något annat som är fel. Jag har raskatter, av den sort som ökar mest i Sverige, och jag hade absolut inte parat mina honor om jag inte vetat att det fanns efterfrågan. Jag har en hona som ska föda vilken dag som helst och jag har en lång lista av seriösa presumtiva köpare som inte fick någon ur hennes förra kull. Man kan ju inte skaffa kattungar enbart för att man tycker det är kul!
Jag håller absolut med alla om att man inte ska para bondkatter. Jag och en annan uppfödare har långt framskridna planer på att bli jourhem för några av alla dessa tusentals och tusentals bondkatter som inte har några hem.
Om du överhuvudtaget ska ha katter så tänk på det på ett seriöst sätt. Om jag hade varit uppfödare till din perserhane hade jag blivit skitförbannad om du parat honom med en icke stamboksförd perserhona. Har du köpt honom som sällskapskatt har du inte heller rätt att para honom hur som helst. Du som pratar om alla försäkringar och sådant som du har. Är dina katter avelsförsäkrade? Annars kan det bli oerhört dyrt om något går fel, är du medveten om det? Lyssna på dem här som har erfarenhet. Eller så borde väl din svärmor gripa in såvida hon inte städer på Djursjukhuset....Inget fel i det, absolut inte, men hon har kanske inte heller så mycket erfarenhet av katter.http://www.bukefalos.com/f/images/smilies/banan.gif

Blir ledsen, vet inte varför jag skulle bli anmäld för vanvård av djur?:confused:
Gör allt jag kan för alla mina djur.

Förklara gärna, fick aldrig någon förklaring av mandalaki.
Kanske var det för att jag betäckte mitt Islandssto när hon var nyimporterad å andra sidan importeras många även dräktiga ston, och många fler än jag väljer säkert att betäcka.
Hade hon haft ont av det varit stressad osv hade hon knappast börjat brunsta direkt hos hingsten samt att hon tog sig direkt dvs första veckan hon var där, kunde ta hem henne redan efter 17 dygn.

Katten var ej dräktig men jag lovar att hon hade väldigt illrosa tuttar+ stor mage:confused:
Dock ser jag nu när jag jämför med Ariel att hon har MKT större.

Ja det kan så vara men du skrev ju faktiskt att du känt fostren röra sig! Det gör man inte om där inte finns några levande foster, det måste du väl förstå. Jag tycker det verkar som om du vill ha kattungar till vilken pris som helst utan att tänka på konsekvenserna. Du svarade inte på om dina katter är avelsförsäkrade?

Våra katter är försäkrade i Agria, skulle aldrig ha ett oförsäkrat djur!

Har inte tecknat ngn extra än, den försäkringen jag har täcker ett kejsarsnitt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 540
Senast: skuggi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA