Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kommer inte få samma rabatt eftersom man måste ha ett visst antal katter försäkrade samt vara innehavare av stamnamn mm för att få såpass hög rabatt (50%). Vet inte om man kan avelsförsäkra en huskatt.
Det verkar ju inte riktigt som en katt som man skulle vilja avla på så det var ju tur att hon inte var dräktig då.
Nu var Barbie plötsligt rädd och kom aldrig fram så ni tyckte det var lika bra att avliva henne! Vad håller du egentligen på med? Du skriver i det allra första inlägget att Barbie ALLTID är kelig o s v. Och lite senare i tråden påpekar en person att du hade en likadan tråd i november i fjor. Du är alltså inne på din tredje bondkatt som du ska försöka avla på.....Det är också köparens ansvar att inte ta en katt yngre än minst 12 veckor så du kan inte skylla på den förra ägaren och uppfödaren. Hon har ju lyckats med den enda bondkatt du har kvar nu?? Och varför ska man skynda fram mognaden hos ett djur som din ”tränare” menade? Nonsens.
Nej men eftersom jag inte sett henne löpa utan bara trodde att hon var dräktig så ville jag ge det en chans.
På hästar och männiksor också för den delen kan det ha en mkt positiv effekt på hur man är, att få en avkomma/avkommor.
Fick tipset från min tränare(islandshäst)att ta föl efter mitt sto som ej velat tölta för att dom mognar mkt då.
Ja huruvida hon skulle avlivas eller inte säger jag ingenting om, jag vet att avlivning ibland kan vara snällare mot katten än att försöka omplacera gång på gång t.ex. så det lägger jag mig inte i, jag menade bara att om ni ville försöka få henne bättre så hade nog kasrering varit en bättre metod än att ta en kull på henne.
Jag tror inte ett dugg på vad du skriver, du får ursäkta. En död katt som plötsligt återuppstår igen...ja, du milde. Hur länge sedan var det du lämnade henne för avlivning? Ville du inte vara med och säga adjö till din katt? Svängarna här är så tvära så man hinner ju bara inte med. Jag hoppas du har lite mer kunskap kring islandshästar om du nu har den kvar? Jag har själv två islänningar och att tölta har de nästan gjort automatiskt när vi började rida dem. För att du inte ska missförstå mig att jag skulle ha något emot huskatter så kan jag tala om för dig att vi bor på en gård och jag har alltid haft huskatter eller bondkatter som vissa föredrar att kalla dem men de har steriliserats så fort det har varit möjligt. Och det kan man mycket väl göra innan en hona löper första gången.
Jag tror definitivt inte att det har varit barnens normala beteende, d v s lek, stoj och rop, som har gjort att Barbie, har mått så dåligt som du påstår. Inte om barnen inte varit direkt elaka mot henne. Hur gamla är barnen. Jag har fyra små barn och jag har aldrig någonsin haft någon katt som blivit störd av barnen, tvärtom. Om du har hållit på att skriva här sedan i november så tycker jag det är himla konstigt att du inte verkar ha lärt dig någonting om kattavel.