Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Känner man sin katt och ser den varje dag så ser man ganska väl om dem är med kattungar! Dem får ju en speciell mage, precis som vi människor!

Jag har en långhårig hona hemma. Pälsen försvinner inte, men det blir som små ringar runt tuttarna ca 1-2cm i diametern som det inte är nåt hår på, eller om det lägger sig utåt på nåt sätt!
Kattungarna fixade det utan problem så jag rakade inte henne!

Jag misstänkte att du kanske inte såg det med tanke på ditt svar. Dubbla stora skiljetecken symboliserar inte "bara en fråga", då använder man sig av ett enkelt skiljetecken. Folk har en tendens att lägga till flera stora skiljetecken (utropstecken, frågetecken) när de försöker lägga styrka bakom sin fråga trots att detta inte är korrekt.
Det såg helt enkelt otrevligt ut, som allt annat du skriver. Fröken kanske borde fundera på en charmkurs?
:smirk: på dig själv.

Haha, ja för du är ju den ständiga "Miss Charming"! :rofl:

Man ska inte kasta sten i galshus, eller hur va det...? ;)

(PS. Du som aggerar ordpolis/grammatikpolis här inne kanske kan ta och titta igen och se att jag skrev två ?? inte ?!, alltså var det en fråga. DS)

(PS. Du som aggerar ordpolis/grammatikpolis här inne kanske kan ta och titta igen och se att jag skrev två ?? inte ?!, alltså var det en fråga. DS)

Det är fortfarande inkorrekt att skriva en fråga med två frågetecken och det ser illa ut, det var precis det jag menade. Skrev jag någonstans att du kombinerade frågetecken med utropstecken? Det var just de dubbla frågetecknen jag syftade på, inte en kombination. Att kombinera utropstecken med frågetecken är inte på samma sätt ett skrivfel, men det ser fortfarande otrevligt ut.
Förstår du?? (:angel: Där ser du lite vad jag menar. Två frågetecken, förutom att det inte är korrekt, gör det till en otrevligt ställd fråga.)

Japp, jag är både charmig och socialt begåvad. Dessutom är jag ganska klipsk. Vilket glashus jag kastar stenar i får du dock förtälja mig. ;)

I min värld betyder två frågetecken att man ställer frågan med en "förvånad" klang, om det sedan är grammatiskt korrekt eller inte skiter jag fullständigt i, detta är ett diskusionsforum, inte ett svenskaprov.

Då har vi helt klart olika uppfattning vad deffenitionen av charmig, socialt begåvad och klipsk betyder ;)

*kl*

Förlåt TS, ska sluta kapa din tråd ytterligare en gång nu!

Nämen vad är detta för nivå?!
Sluta för ***

Du passa dig för dom där dubbla skiljetecknen! ;)

Jag gav bara svar på tal, det var inte jag som började kalla någon annan för otrevlig och i behov av en charmkurs, så det var inte jag som satte nivån, hacka på nån annan.

Blir inte klok på kattan:angel:Hon är jättetjock om magen tuttarna är röda men inte illröda och har inte blivit större.
Jag kan inte känna några rörelser innifrån men vet ju inte heller hur länge man ska sitta?
Ligger livmodern mitt på magen eller längst bak mot baken liksom?
Hon slickar sig mkt som vanligt och är extremt efterhängsen ch kelig och pratsam, men sån är hon liksom alltid.
Hon väger nästan 500g mer än sin kullsyster men hon kanske bara är fet?

Den enda som kan svara på det är veterinären om du gör ett ultraljud på henne. Livmodern sitter ganska långt bak, bebisarna brukar vara vakna när mamman sover och tvärt om.

Vad hon väger i förhållande till andra katter är helt oväsentligt, det är vikten relativt hennes normalvikt som kan säga något.

Vilken jag inte vet eftersom hon är i växande ålder snart 10 månader gammal.
Egentligen skulle hon ju inte blivit dräktig nu(om hon nu är det)men jag hoppas ju att allt går bra.

Ska prova känna på henne när hon sover då istället, har bara kännt på henne när hon varit uppe innan.

Fast man kan ha något sånär hum om normalvikten även hos en växande katt. ;) Det förutsätter dock att man väger katten regelbundet så man har koll på ungefär hur mycket den ökar i vikt... men det kanske bara är jag som gör det.

Egentligen skulle hon ju inte blivit dräktig nu(om hon nu är det)

Har man två okastrerade honor och en okastrerad hane - hur skulle man kunna undvika kattungar? Du kommer ju snart att ha två kullar bondkattungar.

Honor som inte ska bli dräktiga ska kastreras eller, vilket är en sämre lösning, ha p-piller.

Hur blev hon dräktig då? vem är pappan?

Ett frågetecken med ett utropstecken är som jag tidigare skrev helt korrekt. Dubbla frågetecken är det inte, om du nu ska hård dra det. ;)

Om jag får svara så är det troligen hennes Perser som är pappan.

okej, men det var inte planerat? det var bara oansvarit? :/

Orkade inte läsa 8 sidor. sorry.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 540
Senast: skuggi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter