J
JustME83
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?
Pälsen brukar väl lossna runt tuttarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du googlat då?
Dräktighet hos katt? Lär ju stå en hel del...
Känns det inte viktigt att vara påläst?
Bry dig inte om dom, folk med taskig attityd som inte kan sköta sitt behöver man inte lägga någon energi på, det är bara att vända ryggen till. Jag tycker huvudsaken är att det är friska och trevliga katter man "avlar" på och att man sen sköter avmaskning, vaccination, vet.besiktning mm. Det finns många som hellre vill ha en huskatt än en katt med stamtavla så att hitta bra hem till dom små tror jag inte blir några problem, speciellt eftersom dom med största sannolikhet blir långhåriga. Det finns många som följer alla regler till punkt och pricka och ändå bara tar fram katter med ärftliga sjukdommar och ett fruktansvärt temprament bara för att få fram en snygg katt och det tycker jag är värre. Så jag önskar dig lycka till med dom små!
Absolut, det också. Jag kan ju bara gå till mig själv när vi skulle omplacera katt, alla annonser där det stod liknande "vill köpa en äldre katt eftersom ekonimin inte räcker till en kattunge för tillfället" eller dom som inte ens var villiga att ge 2000:- just för att dom tyckte det var för dyrt, gick bort direkt, har man inte dom pengarna till ett inköp av katten, hur ska man då klara det om det plötsligt kommer veterinärkostnader på flera tusen? Jag fick t.o.m. ett svar att dom inte ville lägga flera tusen på henne eftersom det fanns risk att räven tog henne!
Jo självklart och jag har fått länk till en bra sida, men där står inget om långhåriga katter och deras tuttar
Vad var det för länk du fick? jag ska ju få min första kull nu om några dagar, skulle va roligt at få se länken. Om du har kvar den, jag har läst o läst, men aldrig dåligt att veta för mkt som sagt:P hehe
Och som jag skrev nyss, pälsen lossnar inte, utan det är att magen börjar bli spänd och då syns vårtorna extra mkt