L
liljekonvall
Sv: Appropå Cesar Millan..
Kul,att vi är på samma våglängd här
Det blir så trist när det går till personangrepp och tonen bara blir bitter.Eloge till dig
Men givetvis, jag ifrågasätter inte folks intelligens, utan ATT han förespråkar ditt och datt som metod. Men givetvis är det bra att han tillägger vikten av en bra eldressör (tex). Än en gång, det är därför jag har så svårt att förstå folks dyrkan och varför de blir så imponerade.
Att dyrka honom gör inte jag,men jag förstår vad du menar.Jag tycker ju att han är duktig som vet hur han ska hantera en problemhund och att han är väldigt bra på att läsa av hunden och människan.Att han därutöver inte alltid använder den metod som kanske hade vart allra bäst alla gånger kan jag hålla med om.Som en dålig jämförelse så dyrkar kanske någon en duktig musiker som går på droger,men för det behöver man ju inte välja att börja droga för att "idolen" gör det.
Jag tror tvärtom, att man inte gjort mycket alls.
Det är möjligt du har rätt,men oavsett vilket så har de ju gjort fel med hunden som har fått beteendet.För mig tex så är det djurplågeri att inte motionera hunden mer en en gång i veckan som vissa verkar göra där,så även om de inget gjort som är fysiskt på hunden så är det ju ändå en annan form av misshandel
Absolut, problemen blir ju lösta om inte annat.
Utan tvekan, det är det yttrandefriheten är till för![]()
Kul,att vi är på samma våglängd här
Det blir så trist när det går till personangrepp och tonen bara blir bitter.Eloge till dig