Hundar som ger sig på folk

Sv: Hundar som ger sig på folk

Jag har prioriteringar har i livet!! ;)

Later liksom inte alls som en -farlig- hund, jag kan se att det kan vara ganska latt hant om man drar upp en san hund i varv och inte vet hur det skall hanteras... sa jag skyller helt klart pa sambon, inte agaren och inte hunden.

*Delvis kl*

Sambon har alltså anmält händelsen? Annars hade det väl aldrig blivit ett polisärende?

Jag tycker som flera andra att det är svårt att spekulera utan att ha mera info än det som anges i artikeln. Men ägaren verkar ju helt klart ha koll på hunden så förstår inte varför hon inte fick ha kvar den faktiskt... Men kanske lätt blir så när allmänheten som inte har så stor kunskap om den typen av hundar får "lägga sig i"?

Om jag personligen hade behållt hunden eller inte beror på. Men med tanke på att jag för tillfället har hundar som jag ändå aldrig lämnar bort så hade det nog inte gjort någon större skillnad...

Hon fick tillbaka hunden sa vitt jag forstar.

Tror iumed att han behovde soka vard sa blev det ett polisarende av det? ..inte saker dock.

...tror man att alla hundar ar goldens, lassie, eller ja och inte riktigt har sett t.ex. riktigt stark social kamp som en del i hund-paketet har man nog valdigt svart att relatera till det. Blir latt "alla hundbett ar ur ren aggression och hunden ar instabil och hejoha" nar det finns betydligt fler faktorer att ta in...

..tror jag da, men eh ja... *shrugs*

ja de va ju inte direkt mycket info så man undrar ju vad som egentligen hände men ja beroende på livssituvation och vad som egentligen hände skulle jag antagligen överväga att ha kvar hunden

Ja, så kanske det blir ja, det tänkte jag inte ens på :D

Överlag känns det så. Tycker det är extremt svårt att förklara för icke insatta om vad vissa hundar besitter för drifter. Utan att vara det minsta aggressiva.

Det ar svart att formulera det pa ett satt som inte blir Fel, tycker jag...
i synnerhet som det ar idag att hundar ska tala vad provokation och temptation som helst. De ska tolerera att folk vevar med armarna framfor dom, skriker, springer, kastar saker. Sitter pa dom, ligger pa dom, drar dom i svansen osv osv. Lekbett = avlivning, markeringsbett = avlivning. Som om hundar ska vara nagon form av frontallobotomerade robotar utan drifter, impulser eller egna tankar om saker och ting.

Blir ju ramaskri... visst ska agarna ha koll, i synnerhet om de ager en sportis med umpf, men nar stabila hundar med "lite" driv i blir avlivningshotade, eller stamplade som farliga, for att folk varit blasta runt dom pa ena eller andra sattet da tycker jag disneyfieringen har gatt alldeles for langt.

Det ar svart att formulera det pa ett satt som inte blir Fel, tycker jag...
i synnerhet som det ar idag att hundar ska tala vad provokation och temptation som helst. De ska tolerera att folk vevar med armarna framfor dom, skriker, springer, kastar saker. Sitter pa dom, ligger pa dom, drar dom i svansen osv osv. Lekbett = avlivning, markeringsbett = avlivning. Som om hundar ska vara nagon form av frontallobotomerade robotar utan drifter, impulser eller egna tankar om saker och ting.

Blir ju ramaskri... visst ska agarna ha koll, i synnerhet om de ager en sportis med umpf, men nar stabila hundar med "lite" driv i blir avlivningshotade, eller stamplade som farliga, for att folk varit blasta runt dom pa ena eller andra sattet da tycker jag disneyfieringen har gatt alldeles for langt.

:bow: :bow: :bow: Det har kan inte sagas tillrackligt hogt och tydligt.

Jag reagerar allra mest över hur man som sambo anmäler sin flickvän+hund. Skulle aldrig komma på tanken.

Sen förstår jag inte riktigt, jag kanske läser fel men jag tolkar texten som att de fått fram att hunden har stor kamplust, inte att hunden har gått på någon av dem som gjort testet? Och att hunden kom på en gång när ägaren kallade in den...låter ju som att det är något konstigt med den där sambon tycker jag..

Var har du läst att sambon anmält sin flickvän o dennes hund? Det är minst lika konstigt med ägaren själv.

Man får inte länka till andra hundfora, men du kan ju kolla på vovve.net på inlägg postade 31/10. Där har flickvännen själv skrivit o utifrån det är det inte så svårt att hitta henne o hennes blogg.

Aha, ska kolla. Sorry om jag hade fel, jag antog bara att det var sambon som anmält, för vem ska annars göra det?

Men jag är då dålig på att googla för nån blogg hittar jag inte! :( vad ska jag googla på?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 588
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben