Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda.
Hunden i fråga ägs av markägaren som oxå har häst i stallet, men marken och stallet är arrenderat till en annan som sköter det.
Igår va tredje gången den hunden gav sig på min. Spelar ingen roll om våra hundar är med oss i koppel eller lösa utan att gå fram till den, då letar den upp våra och anfaller.
Markägaren påstår att deras hund BARA går på andra tikar, men jag har en hane… Då säger hon att det är för att han är från Rumänien…
Dem andra två hundarna har hon gått på 2 gånger var. Tänk om deras är lös och andra passerar gården med hund (händer dagligen) och sen anfaller en okänd?
Men det som är mest irriterade över situationen är att när hennes hund anfaller andra så gör hon INGET!! Hon tittar på och säger att vi ska gå ifrån våra egna hundar så hennes hund inte ska ska oss.
Men igår va det droppen för mig! Min hund flydde i panik från min sida till bilen och hoppades att den va öppen för att kunna hoppa in i trygghet, men den är stängd. Markägarens hund ramar in min i bilen och anfaller. Jag blir arg på att ägaren inte gör nått. Står bara och ropar lite vagt på hundjävlen!!! Jag tar beslutet att gå emellan och jag vet att man inte ska det. Men den hunden har redan förstört så mycket för min och jag kan inte tillåta det här!
Jag tar min hund bakom mig och försöker få kontakt med den andra hunden som är helt inne i att ha ihjäl min. Lyckas öppna bagaget så min kan hoppa in samtidigt som jag försöker få bort den andra med hjälp av kopplet jag har i handen. Hunden ger sig inte förrän mitt bagage är stängt.
Då anklagar hon MIG för att min är lös. Jag har alltid min uppbunden eller i koppel, utom igår 2 sekunder.
Eftersom hon är medveten om att hennes hund gör såhär så anser jag att HON är den som alltid ska ha hunden i koppel. Men jag kanske har fel?