Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju det som är stackel ..
Utan att jag har några bevis för det, ifrågasätter jag att ett stryphalsband i huvudänden av halsen skulle orsaka hunden "oerhörd smärta". Jag har redan påpekat det. Att AH dessutom påstå att kineserna utvecklat det som tortyrteknik får står för honom. En sak törs jag bestämt påstå, nämligen att CM lika lite som jag sätter halsbandet där för att idka kinesisk tortyr.Han använder bland annat ett strypkoppel med dubbla halsband som trycker till högt upp på halsen bakom öronen.
Oerhörd smärta
– Det klämmer åt mot relativt oskyddade nerver och orsakar hundarna oerhörd smärta. Det är en tortyrteknik som kineserna utvecklat, säger Anders Hallgren.
Från artikeln som föranledde tråden:
Utan att jag har några bevis för det, ifrågasätter jag att ett stryphalsband i huvudänden av halsen skulle orsaka hunden "oerhörd smärta". Jag har redan påpekat det. Att AH dessutom påstå att kineserna utvecklat det som tortyrteknik får står för honom. En sak törs jag bestämt påstå, nämligen att CM lika lite som jag sätter halsbandet där för att idka kinesisk tortyr.
Ett exempel på varför åtminstone jag skakar på huvudet.
uppmanar alla hundägare ägare att ha halsbandet så alltid.
Fel, tom Daddy har prommenerat med halsbandet högt upp ....Alltid?? Det måste jag ha missat
Är det nån här inne som inser VAD det är för hundar han får ta sig an?
Det är ju inte direkt oproblematiska hundar...såna behäver man ju knappt haösband på... Daddy har ju aldrig halsbandet så, inte hans "stand in" hundar heller.
Jag är Daddy-fan jag med!Och måste ju bara tillägga att Daddy är världens underbaraste och coolaste hund! Han är en Pit Bull i min smak.![]()
Jag vet egentligen inte om jag vågar ge mig in i den här diskussionen men... jag gillar CeasarHan är ju ruggigt bra med hundarna. "Tortyrmetoder"... suck... vilket jävla uttryck dom myntat. Han tillrättavisar hundarna men det är ju knappast som att han drar ut på något lidande. Ett snabbt ryck och så var det klart. Det verkar ju fungera? Om man sen tittar på hans egen flock är det ju inte några skygga stackare som ryggar tillbaka när han sträcker fram en hand eller så. Dom verkar faktiskt väldigt trygga och lyckliga. Sen är säkert programmet klippt och vinklat till hans fördel men... nej, jag skulle aldrig förknippa "tortyr" med Ceasar. Karln verkar veta vad han gör.
JAG!!Är det nån här inne som inser VAD det är för hundar han får ta sig an?
Är det nån här inne som inser VAD det är för hundar han får ta sig an?
Well duh, men det argumentet som Cm anhängare drar är att han vänder stacklet ut och in så att det blir ungefär som ett vanligt stryp. Dock gjorde han det inte denna gång![]()
Men dom ÄR ju problemhundar...
Red Zonehundarna har kanske relevans i hur stora dom är men f.ö är det ju hundar med beteendestörningar , som oftast kommer från husse/matte.
Det intressanta är ju hur mynten trillar ner i ägarnas skallar....för har inte hunden sjukliga eller anatomiska fel så är det ju ALLTID den som håller i kopplets fel..
Har jag varken sett på någon hund CM hjälp eller hört från hans anhängare..