Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mer specifikt, vad är det jag inte kommer ihåg från dom inläggen? I det senaste finns det en hel del att välja på.Det blir lite svårt att diskutera med dej om du inte kan komma ihåg från inlägg till inlägg vad som sagts i ett ämne.
Jag ser att citatet i ditt inlägg inte kom med, men hoppas ändå att du går tillbaka till mina två senaste inlägg, så att du får en sammanhängande bild innan du ställer nya frågor, eller kommer med påstående.
Det är ju inte fråga om vare sig utbildningsprogram eller informationsprogram. Man informerar tvärtom gång på gång att tittarna inte ska prova själva! Hur mycket daltande kan man begära? Detta som CM sysslar med, fr a delen att undervisa sina klienter, är svårt vilket inte minst syns på att dessa ofta har svårt att greppa hur dom ska göra, kanske fr a just timingen. Något man kan tycka att Svensson borde observera.Du frågade vad jag menade med ensidig information, och med det menade jag att metoderna som visas av CM sker detaljrikt utan att tala om konsekvenserna om tex timingen är fel.
Att folk fattar att man inte bör ge sig på själva att rehabilitera en aggressiv hund kan man förutsätta, konsekvenserna är uppenbara. Varningsskyltarna som kommer in förknippas ju med just de aggressiva hundarna, eller hundar som har andra tydliga problembeteende.
Däremot fångar folk upp tex koppelhanteringen eller användandet av ljud i tron att enda konsekvensen är utebliven effekt.
Folk med andra referenser eller har tidigare kunnskaper av hundsport osv kan dra nytta av det som visas, men eftersom programmet är underhållande når det en mycket större publik. Därför behövs mer än varningsskyltarna, och nej jag menar inte cencur eller ett förbud mot programmet (som jag sagt flera ggr tidigare). Uttalanden typ: "Efter det avsnittet började jag på allvar ifrågasätta lämpligheten att visa programmen....." och "Nej, jag lastar de som köpte in programmet från början" ger lätt intryck av motsatsen. Jag är glad jag hade fel där.
Ett förslag på lösning av detta skulle kanske vara att lägga till information - inte ta bort något - att upplysa om vilka konsekvenserna är om metoderna används fel, även de som tycks vara ofarliga.
Om du inte har märkt effekten av CMs program, kan du bara gå tillbaka i denna tråden, eller titta i andra trådar, så kan du läsa hur andra har märkt av den. Det som skrivs i Buke typ sååå många, sååå stora etc har ofta visat sig vara verklighetsfrämmande. Sorry!
Jag arbetar med , och träffar på vanliga svenssonhundar dagligen, och jag har definitivt märkt av effekten OCH sett avigsidorna. Jag må vara blödig, men jag kan inget annat än känna med hundarna..... Men exakt vilka hemskheter utsätts dessa hundar för? (Ber om ursäkt om du redan redogjort härför). Å andra sidan, har du märkt hur relationen ägare-hund fungerar bättre tack vare MC?
Vad gäller sakfrågan talar vi inte samma språk och därmed är det svårt att diskutera.
Nej, han säger att han rehabiliterar hundar och lär/tränar människor.Han säger ju det själv, han rehabiliterar inte hundar utan människor.
Gällande det nya halsbandet...allt hänger på i vems händer ett koppel sitter.
CM om någon säger ju hela tiden att kopplet ska vara slappt och personen som håller i kopplet ska vara avslappnad!
Det är som bett på hästarna, bettet blir aldrig skarpare än vad händerna som håller i tyglarna är.
Jag tror att det handlar om att människor kommer från en "kultur" där man hade gårdshundar och inte aktivt promenerade med hundarna varje dag.Vad är det egentligen med Amerikanerna och att inte gå promenader?!
Fast du måste ta i det för att de ska få verkan. Även ett stackel gör inte så stor verkan om man bara sätter på det, någon måste ta i kopplet och spänna åt det för att det ska få verkan. Ta tex ett strypkoppel, det är ju jättesnällt när det bara hänger och kopplet är löst, men betydligt skarpare när man drar i kopplet. Precis som ett kandar är skarpt när du tar i tygeln. Har du lång tygel fungerar det som vilket annat bett som helst.Skarpt är bettet och kopplet alltid.
Precis som ett kandar är skarpt när du tar i tygeln. Har du lång tygel fungerar det som vilket annat bett som helst.
*knapplån*
Gällande det nya halsbandet...allt hänger på i vems händer ett koppel sitter.Om våra hundar får skador av det där-herregud då vore nästan alla våra utställningsindivider skadade för livet då...som springer med snaran ända uppe i nacken.Att det klämmer på en nerv gör det ju givetvis obehagligt...vilket gör ju att de snabbt ger respons på halsbandet...så länge de inte sliter gör halsbandet inte ont.Jag tror nog snarare att allt slitande med vanliga stryp utom all kontroll gör mer skada när folk drar till så hundarna kommer tbx i en U sväng i ett kast(om man ska se till de som har sina hundar utom kontroll).
HJÄLP!
Vad det någon som såg idag? Tanten som hade en boxer och skulle skaffa en "älskarinna" till honom.