Sv: Appropå Cesar Millan..
Att ropa på förbud av CM:s program är som att önska sig tillbaka till tiden då allt utom SR var tillåtet i detta land, eftersom den då styrande makten ville ha monopol på vad vi skulle få höra. För min del så kräver jag rätten till frihet i etern och att själv få välja vad jag ska se och lyssna på. Det ska inte förbjudas mig för att somliga eventuellt bär sig fel åt. Fy för förmynderi!!!
Inser du konsekvenserna av den censur du förespråkar?
LIA
Det blir lite svårt att diskutera med dej om du inte kan komma ihåg från inlägg till inlägg vad som sagts i ett ämne.
Jag ser att citatet i ditt inlägg inte kom med, men hoppas ändå att du går tillbaka till mina två senaste inlägg, så att du får en sammanhängande bild innan du ställer nya frågor, eller kommer med påstående.
Du frågade vad jag menade med ensidig information, och med det menade jag att metoderna som visas av CM sker detaljrikt utan att tala om konsekvenserna om tex timingen är fel.
Att folk fattar att man inte bör ge sig på själva att rehabilitera en aggressiv hund kan man förutsätta, konsekvenserna är uppenbara. Varningsskyltarna som kommer in förknippas ju med just de aggressiva hundarna, eller hundar som har andra tydliga problembeteende.
Däremot fångar folk upp tex koppelhanteringen eller användandet av ljud i tron att enda konsekvensen är utebliven effekt.
Folk med andra referenser eller har tidigare kunnskaper av hundsport osv kan dra nytta av det som visas, men eftersom programmet är underhållande når det en mycket större publik. Därför behövs mer än varningsskyltarna, och nej jag menar inte cencur eller ett förbud mot programmet (som jag sagt flera ggr tidigare). Ett förslag på lösning av detta skulle kanske vara att lägga till information - inte ta bort något - att upplysa om vilka konsekvenserna är om metoderna används fel, även de som tycks vara ofarliga.
Det må så vara att du tycker att det är överförmynderi, isåfall bjuder jag på det, för som jag sagt några ggr tidigare handlar detta om metoder hur man behandlar individer i beroendeställning, som inte har en egen röst eller val.
Om du inte har märkt effekten av CMs program, kan du bara gå tillbaka i denna tråden, eller titta i andra trådar, så kan du läsa hur andra har märkt av den.
Jag arbetar med , och träffar på vanliga svenssonhundar dagligen, och jag har definitivt märkt av effekten OCH sett avigsidorna. Jag må vara blödig, men jag kan inget annat än känna med hundarna.....