Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en 13 åring Intermediere för 800 tusen. Gör 3 år verkligen så mycket tänker jag?

Nej ursäkta, jag räknade fel 5 år yngre var den andra. :o

Och en född 2002 för 585 tusen.

En till; shettishingst som inte verkar godkänd, mörkbrun på bild, i annonsen står att han fått en avkomma som är rödskäck. Jag kan inte tolka det som annat än att man försöker tro att hingsten har skäckanlag trots att han är enfärgad.
Fast en renrasig shetland som ser ut sådär (den här hittar jag dock inte i stamboken) ÄR skäck. De har nämligen inte anlag för tecken på benen så om man hittar en med strumpor är det en minimalt tecknad skäck.

Tänkte också åldern först men den är Född 98 så den är ju bara 18 år, ingen direkt ålder på en frisk häst.

Jodå, lite ålder är det allt.
Min kusin köpte i och för sig en 18-19-årig läromästare för ca 75-80 tusen.
Nu, tre år senare, är hästen kvar och i gott skick men så lång vidare tävlingskarriär kan man ju inte vänta sig att den har.

En "problemhäst" säljes -
"Lättstressad och kan stegra över."

iof ärligt men jag skulle aldrig våga sälja en sån häst med risk för den nya ryttaren.

såg även en annons om en "prickig" korsningponny som inte var någon ren barnponny då den var sur - men kunde ju alltid lämpa sig för avel ... say no more.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30