Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så har vi MULTITALANGEN (med stora bokstäver) för 200 000 kr! 10 år gammal och startat dressyr två gånger, LB på 55% och LB på 62%.. Men fått mycket fina lovord..

Och så var det en intressekoll också, den märkligaste typen av alla annonser. Som stamnörd så tror jag att en häst med den stammen inte är en multitalang utan snarare inte har så mycket talang åt något håll.

En kaldblod ponni anyone? ;) "Jätte fin körhäst lite busig u. ryttare så måste ha tuff orädd ägar (...) Billigt om snäbb köp... ny dressyr sadel kan sälja med.."

Såg en annons på en häst som lånas ut som sällskap. Oturligt nog kom inte hästens huvud med på annonsbilden, utan endast kroppen. Fast de flesta vet ju hur ett hästhuvud ser ut ändå :rofl:

Visserligen kanske den bilden säger mer om hästen än en ren huvudbild hade gjort :idea:

Eller denna här:

"Pga Bruten fot måste denna kille säljas snarast, Priset disskuterbart!" 65000....

Jomenvisst - en häst med bruten fot till 650000 :D:p;):banghead:

Säljer man hästen pga en bruten fot? Utgår från att det är ägaren som är skadad nu ;)
I och för sig, en bekant sålde alla sina hästar pga en bruten handled, så varför inte..

Såg nu en annons på en skimmel ponny med blå ögon som kan hoppa banor 110 för 95 000kr. Stod inte så mycket mer än att den kunde hoppa och var snäll i hantering.

Något säger mig att det är ponnyns färg som höjer upp priset eller är det normalt att en ponny kostar så mycket för att de kan hoppa 110-banor? :confused:
Annars är det något unikt jag missade i den annonsen. :idea:

Säljer man hästen pga en bruten fot? Utgår från att det är ägaren som är skadad nu ;)
I och för sig, en bekant sålde alla sina hästar pga en bruten handled, så varför inte..

I de fall hästen orsakat frakturen kan jag förstå om man vill kränga iväg den:angel:. Min ena häst dängde av mig för några veckor sedan så att jag bröt nyckelbenet, där och då sittandes yr och jordig på den kalla marken med djävulskt ont i hela axelpartiet tänkte jag att "Nu säljer jag hästkräket till närmsta ridskola. :arghh:" (Känslan gick över efter nån dag, men det är bäst för henne att jag får sitta kvar i fortsättningen :devil:)

Säg det till min syster som fick fotleden krossad av sin nordsvensk! Hon låg på sjukhus nån vecka, fick massa infektioner och skit och fick hoppa på kryckor i över 6 månader.. Hon behöll hästen ändå :D
Det är kärlek det! :love: :up:

Påminner mig om min första häst, en kallblodstravare som farit illa, jag var ute och red ensam en höstkväll och hon var helt underbar, jag var helt lyrisk när jag kom tillbaka till stallet och sa att jag ville ha henne, vi två var ett! :love: Dagen efter när jag red ut med en annan tjej kastade hon av mig, jag landade illa på höften och slog huvudet i en sten. :crazy: Jag höll på svimma, det tog en halvtimme att rida hem med blodet rinnandes nerför ansiktet, håret, mina kläder, sadel och häst.

Akutbesök och jag fick sy ihop mig i pannan, ärret syns inte lika mycket men är fortfarande väldigt känsligt efter > 30 år. Hade jag inte haft hjälmen hade jag varit död. Året efter följde hon med mig som foderhäst över sommaren och åkte aldrig tillbaka. :heart

Säg det till min syster som fick fotleden krossad av sin nordsvensk! Hon låg på sjukhus nån vecka, fick massa infektioner och skit och fick hoppa på kryckor i över 6 månader.. Hon behöll hästen ändå :D
Men de är ju sådär de är med hästar.. :love: Man förlåter de mesta!
Jag åkte av väldigt rejält å bröt lårbenet(!) vilket gav en väldigt lång konvalescens. Jag är fortfarande, 6 år senare, halt och har i perioder ont. Men hästen blev kvar till sitt sista andetag.

Såg nu en annons på en skimmel ponny med blå ögon som kan hoppa banor 110 för 95 000kr. Stod inte så mycket mer än att den kunde hoppa och var snäll i hantering.

Något säger mig att det är ponnyns färg som höjer upp priset eller är det normalt att en ponny kostar så mycket för att de kan hoppa 110-banor? :confused:

Lite beroende på mankhöjd så är ju 110 banor ungefär LA eller LA plus så det kan nog kosta.

Som sagt, beror väl på storlek på ponnyn och om den bara är hoppad 110 hemma eller om den har tävlat också. Men inget jättekonstigt tror jag.

Nu är det snart betäckningssäsong, och då kommer mina favoritannonser, de icke godkända hingstarna.

Ponnyhingst, aldrig premierad, med pass i sv.ridponny, ca 110 cm i mkh, erbj. år 2016. mkt grov. brun, hormonbomb. Trehundra kr.

Får inte det här en att känna sig sugen? Särskilt ordet hormonbomb. Ingen bild, inget namn, ingen stam, inga prestationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 463
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj