Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och kikade runt lite och det verkar inte helt lätt att lägga sin annons under rätt kategori. Hittade en hästtransport under rubriken "hästar" när den egentligen borde ha legat under "hästtransporter", men vad vet jag det kanske är en transformer-släp som förvandlas till en häst? :p

Jag gillar annonser som uppenbart fått hjälp av valfritt översättningsprogram, och har formuleringar därefter.
"Hästen är en absolut mästerverk och sällsynta hitta"
"Han är fast på första nivån redan och utbildning andra nivå just nu." (Fast på första nivån låter väl tråkigt, att han fastnade redan där)
"Mekaniker trav är som skräddarsydd, han har en fri axel, fina knä insatser och en bra back ben ben" Måste vara bra! :up:
" Han laddar, bad och står tyst för hovslagaren" Religiös pålle som tillber hovis? :confused:

Låter som en spännande häst iallafall! Synd att den står så långt bort... :angel:

Wow! En travande, skräddarsydd mekaniker! Det vill jag ha en! Fast jag är nog lite skeptisk till religiösa hästar som tillber hovis.. Tänk om hovis får storhetsvansinne och får för sig att bilda någon slags sekt.. Alltså, inget ont om hovslagare nu men vill vi verkligen ha dem som sektledare?

Hahaha det är nog min sambo som annonseras ut :p Visserligen tillber han varken hovslagaren eller någon annan men han springer runt hela dagarna och är en förbannat duktig mekaniker :love:

Fast, han är inte till salu :angel:

Wow! En travande, skräddarsydd mekaniker! Det vill jag ha en! Fast jag är nog lite skeptisk till religiösa hästar som tillber hovis.. Tänk om hovis får storhetsvansinne och får för sig att bilda någon slags sekt.. Alltså, inget ont om hovslagare nu men vill vi verkligen ha dem som sektledare?
:D:rofl::D:rofl:

Fast en del hovslagare, iaf på nätet, verkar ju tro att de är gudar som ska dyrkas. :angel:

2 välridna, lätthanterade islandshästar lämnas ut på foder, alternativt halvfoder. Lösdrift är ett måste. Helst i Stockholmstrakten dit det går att ta sig med SL-kort.

Det var ett krav jag aldrig sett förr:)

Inte säker, men kanske samma annonsör som för ett tag sedan ville låna ut två islandshästar mot att hen (annonsören) fick ställa upp en husvagn på fodervärdens/stallets mark så att hen kunde hälsa på över helgen ibland? Kanske ingen nappade på detta.

Det är visserligen ingen hästannons utan en hundannons men alltså? Okey, annonsen är skriven utifrån hundens perspektiv. Okey, personen kan inte stava korrekt. Okey, personen särskriver. Men varför använder man punkter istället för mellanslag? Eller rättare sagt punkter och mellanslag. Mellanslagstangenten är ju bevisligen inte trasig då.

"Hej jag är en underbar amstaff tik på.två år ja.är världens.snälaste kan.gå lös bry mig.inte om andra hundar skäller inte eller nåt.är.väl uppfostrad jag.är uppväx i.barn familj och.det som.blivit.är.att.min huse.blivit.skadad.i.ryggen.och.kan.inte.läga tiden.på gå ut.med.mig.längre.då.matte jobbar.mycket.så finns.inte.tiden.för.mig.som.dom är så ledsen för hemmet.är det absoluta det viktigaste inte pengarna men.kommer va.noga.med.vem.vi.väljer de är.som vår.lilla dotter här hemma.ni eller.du.ska.verklige..ha.tid.annars hör.inte.av er"

Det är visserligen ingen hästannons utan en hundannons men alltså? Okey, annonsen är skriven utifrån hundens perspektiv. Okey, personen kan inte stava korrekt. Okey, personen särskriver. Men varför använder man punkter istället för mellanslag? Eller rättare sagt punkter och mellanslag. Mellanslagstangenten är ju bevisligen inte trasig då.

"Hej jag är en underbar amstaff tik på.två år ja.är världens.snälaste kan.gå lös bry mig.inte om andra hundar skäller inte eller nåt.är.väl uppfostrad jag.är uppväx i.barn familj och.det som.blivit.är.att.min huse.blivit.skadad.i.ryggen.och.kan.inte.läga tiden.på gå ut.med.mig.längre.då.matte jobbar.mycket.så finns.inte.tiden.för.mig.som.dom är så ledsen för hemmet.är det absoluta det viktigaste inte pengarna men.kommer va.noga.med.vem.vi.väljer de är.som vår.lilla dotter här hemma.ni eller.du.ska.verklige..ha.tid.annars hör.inte.av er"

Herregud!!

Chinese Crested Dog
Renrasiga, men ej reggade.
Tik född 2006 naken
Tik född 2013 naken
Tik född 2013 puff
Tik född 2015 hårig naken

(Tiken av 2006 års modell säljes med fördel tillsammans med sin dotter, köp två betala för en)
Behöver nya hem pga av flytt till mindre lägenhet.

Bara jag som blir lite ledsen av annonsen? "Köp två betala för 1" . Känns lite som buskavlare som sitter med för många hundar.

Hittade en annons igår på nån som ville sälja/låna ut på foder en 26-årig ponnyvalack. Hästen hade lite div ålderskrämpor så han skulle hamna som sällskapshäst önskade säljaren. Såldes pga säljarens egna hälsoproblem.

Såna annonser gör mig bara lessen. Tycker inte att en så gammal häst ska behöva flytta mer. Den borde få somna in istället tycker jag om inte ägaren har möjlighet att ha kvar den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka