Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj så olika man kan se det!!
Tjejen som hoppar min häst är jätteduktig, men verkligen inget "proffs" på nått vis. De gånger hon hoppar eller rider mockar hon om jag ber om det.
Jag själv hoppar inte, så jag ser det som att pengarna jag lägger på hennes tävlingar hade jag lagt på mina egna om jag hoppat själv.
Jag vill att hästen ska hoppa och jag vill att hon ska få lite tävlingsrutin. Perfekt att nån annan kan o vill göra det, som jag litar på och vet gör det på ett bra sätt.
Däremot ytterst tveksamt om jag skulle söka efter en sån här person vi annons, utan då ska de vara nån via kontakter eller som jag känner själv.

18-åring med spatt.
"Vi har bara som enda krav att vi får lov att komma och hälsa på, samt att vi då och då får höra hur det är med honom (och att han såklart inte säljs vidare/avlivas utan vårt godkännande).
...
Innan vi fick honom hade han kliniskt fång på alla fyra, men har varit symptomfri sedan dess (om än lite ömfotad)"

18-åring med spatt.
"Vi har bara som enda krav att vi får lov att komma och hälsa på, samt att vi då och då får höra hur det är med honom (och att han såklart inte säljs vidare/avlivas utan vårt godkännande).
...
Innan vi fick honom hade han kliniskt fång på alla fyra, men har varit symptomfri sedan dess (om än lite ömfotad)"
:(

(och att han såklart inte säljs vidare/avlivas utan vårt godkännande)
Är det en saluannons eller någon som vill låna ut sin häst?
För om det är en saluannons så ogillar jag just den meningen jag citerat... hur ska de kunna påverka nya ägarens beslut, sålt är sålt och de har ingenting med saken att göra längre, eller hur tänker folk egentligen?

Tycker synd om den hästen.... :/

För om det är en saluannons så ogillar jag just den meningen jag citerat... hur ska de kunna påverka nya ägarens beslut, sålt är sålt och de har ingenting med saken att göra längre, eller hur tänker folk egentligen?

Gjorde en liten googling och hittade detta, förvisso handlar det om hundar men samma princip gäller nog allt annat också.

"Jag vill inte att köparen ska kunna sälja hunden vidare eller avliva den utan mitt godkännande, kan jag lägga till det villkoret i avtalet?

Nej, det kan du inte göra. Inte nog med att det strider mot Svenska Kennelklubbens grundregler, det är dessutom en inskränkning i äganderätten att upprätta sådana villkor.

Säljer du en vara övergår äganderätten till köparen och det är helt och hållet upp till den nya ägaren att bestämma om exempelvis en eventuell försäljning.
"

Tror den var under säljes/finnes.

"Mycket fint och välproppetioneligt dressyrsto med framtiden framför sig".

Svårt att ha framtiden bakom sig ;) Men jag kan på något sätt respektera folk som bara "fuck it, jag stavar som det låter".

Jo.
Fast jag tycker att det ger ett väldigt oseriöst intryck. Man har inte ens besvärat sig med att kolla en så enkel sak. Eller så har man så dålig koll att man inte ens vet att man inte har koll.
Skulle å andra sidan inte hindra mig om det gällde en häst jag verkligen ville ha.

Så ägaren vill ha ut sin häst på foder och själv bli medryttare typ?
Borde det inte vara smidigare med halvfodervärd i så fall? Om det nu inte är kostnaden som ägaren vill komma ifrån.

Läste om en person som har två "problemhästar" men som i sin annons säger att de är helt vanliga hästar som ska ridas ut lite. Tanken är att tävla längre fram, hästen är absolut inte i skick för det idag. En person frågade då om ev halvfodervärd också får vara med och tävla och träna sen. Det får dom icke. De ska göra "slitjobbet" dvs rida ut flera dagar i veckan, gärna komma och borsta och gosa övriga dagar också, men när det går bra med hästen får de inte följa med på resan. De ska bli halvfodervärd och får såklart betala. De ska vara tacksamma över att få rida en häst utan att behöva köpa en.
Ägaren har tidigare uttryckt att ena hästen är livsfarlig, men tydligen är den from som ett lamm att rida ut.

Ehh ja.. :confused:

Historierna går inte alltid ihop hos denna person...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka