Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här då?

Gäller en 20-årig arab som annonseras för 20.000 (priset är i och för sig irrelevant):

Hemmet är viktigare än priset och kan därför diskuteras.

Är det en saluannons eller någon som vill låna ut sin häst?
För om det är en saluannons så ogillar jag just den meningen jag citerat... hur ska de kunna påverka nya ägarens beslut, sålt är sålt och de har ingenting med saken att göra längre, eller hur tänker folk egentligen?

Tycker synd om den hästen.... :/

Du förstår väl att det bara är de själva som får sälja vidare. Alla andra är det mycket högre krav på!

Jag är väl korkad men jag trodde att om det är ett hingstämne eller ej inte avgjordes av mängden betäckningsförfrågningar... :grin:
Men är det inte så det fungerar? Han har kulorna kvar och folk vill betäcka sina ston med honom, då måste han väl vara ett stort tillskott i aveln? :meh: Att när man håller på med små ponnyer får betäckningsförfrågningar med enda kriteriet att kulorna är kvar är en helt annan sak.

Jag gillar bilden på hans rumpa bäst. Antar att syftet med alla dåliga bilder ur konstiga vinklar är att visa hans teckning?
Och hur tänkte man när man la in en helfigursbild när han har ett täcke på sig?
Jag tror att det också har något att göra med att visa upp hans användningsområden, med tanke på barnen. Rumpbilder är körningens motsvarighet till ridningens öronbilder, fast personligen skulle jag nog lägga in varken eller i en annons. Håller helt med om helkroppsbilden!

Apropå såna där annonser där det är solklart google translate, idag tog jag faktiskt en sån text och matade in i google translate TILLBAKA till engelska. Plötsligt blev det liksom en helt vettig, ganska välskriven annons av det hela, förutom ett par "missar" här och där. Det som helt klart varit "leg yields" (skänkelvikning) i originalet hade blivit "ben avkastning" i översättningen och blev nu "Bone returns", öhm...

Haha inte en säljes annons utan en annons från polisen i Örebro:

Infångad häst, Guldsmedshyttan
Stort svart häst med skynke infångad.
Upphittaren har hästen just nu, därför har vi ej kontrollerat märkning.

Klart hästen hade skynke! Stor svart häst, med skynke. Helt klart en spök-häst!

5a5583844a7a593c3bd4b324a386d80b.jpg

2 välridna, lätthanterade islandshästar lämnas ut på foder, alternativt halvfoder. Lösdrift är ett måste. Helst i Stockholmstrakten dit det går att ta sig med SL-kort.

Det var ett krav jag aldrig sett förr:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30