Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte roligt, men...

Hbl valack född 2009, ca 172 cm, rörlig, ädel och långbent med luftiga gångarter. Säljes som projekthäst då han är mkt snäll & okomplicerad i all hantering, lastning, i hagen / mot andra hästar osv, men har massor av energi och kräver en lugn, modig, unghästvan ryttare som reder ut hans motor och kan förvalta hans nerv på ett positivt sätt. Absolut inget som sker regelmässigt, men han kan bocka vid överhettning. Grundriden inne och ute med och utan sällskap, sparsamt hoppad på bana och över terränghinder.
Ännu ej fullt igång efter lyckad operation (ks) i somras, och bör även fortsättningsvis varva uppsutten träning med jobb från marken några dagar i veckan. U.a vid efterkontroller, böj- och ridprov på klinik nu senast 20/10.
Fick som 4-åring konstaterat spatt i båda bak men det ska ha läkt ut och han är symtomfri.
Endast seriösa svar tack!

Annonseras som projekthäst, för 29000kr.
Om det inte var för kombinationen spatt båda bak samt nypoererad för Kissing Spines hade jag tyckt att det vore rätt OK.
Med tanke på de där veterinära problemen tycker jag att det blir orimligt.

Inte roligt, men...

Hbl valack född 2009, ca 172 cm, rörlig, ädel och långbent med luftiga gångarter. Säljes som projekthäst då han är mkt snäll & okomplicerad i all hantering, lastning, i hagen / mot andra hästar osv, men har massor av energi och kräver en lugn, modig, unghästvan ryttare som reder ut hans motor och kan förvalta hans nerv på ett positivt sätt. Absolut inget som sker regelmässigt, men han kan bocka vid överhettning. Grundriden inne och ute med och utan sällskap, sparsamt hoppad på bana och över terränghinder.
Ännu ej fullt igång efter lyckad operation (ks) i somras, och bör även fortsättningsvis varva uppsutten träning med jobb från marken några dagar i veckan. U.a vid efterkontroller, böj- och ridprov på klinik nu senast 20/10.
Fick som 4-åring konstaterat spatt i båda bak men det ska ha läkt ut och han är symtomfri.
Endast seriösa svar tack!

Annonseras som projekthäst, för 29000kr.
Om det inte var för kombinationen spatt båda bak samt nypoererad för Kissing Spines hade jag tyckt att det vore rätt OK.
Med tanke på de där veterinära problemen tycker jag att det blir orimligt.
Kanske är okänsligt och iskallt av mig men jag känner att den där hästen bara borde fått vandra vidare, och då menar jag inte till en ny köpare..

Såg i en grupp på Facebook att någon söker hund. Annonsen är redigt kasst skriven med mängder av stavfel och dylikt, men man förstår ändå vad killen är ute efter.
Folk kommenterar lite och följande, fantastiska, konversation äger rum.

- "Vad vill ni göra? De är milsvidder mellan Husky o Rottis tex."
- "Va vi vill göra är att ge den kunskap vi har för att sedan med möjlighet utveckla hunden till denns fulla potens".

Ja, jo.. Det kan väl vara trevligt för hunden att nå sin fulla potens men :o

Vet inte riktigt hur jag ställer mej till hästen som bara kan gå på tygeln med hjälptygel. Vilket också upprepas flera gånger i annonsen.

Jag kan inte låta bli att undra vad det är för (fysiskt) fel på den, att den är oerhört svår att rida eller exteriört väldigt avvikande, eller har någon typ av skada, visst. Men en till synes vanlig ridhäst, ett vanligt svenskt halvblod?
Och borde den ens behöva komma ner i form, med hjälp av hjälptygel då, om den har såpass svårt för det?

//Dagens fundering :p

Vet inte riktigt hur jag ställer mej till hästen som bara kan gå på tygeln med hjälptygel. Vilket också upprepas flera gånger i annonsen.

Jag kan inte låta bli att undra vad det är för (fysiskt) fel på den, att den är oerhört svår att rida eller exteriört väldigt avvikande, eller har någon typ av skada, visst. Men en till synes vanlig ridhäst, ett vanligt svenskt halvblod?
Och borde den ens behöva komma ner i form, med hjälp av hjälptygel då, om den har såpass svårt för det?

//Dagens fundering :p
länka?

Kan inte låta bli att länka till detta, det är bra att kolla annonsen ordentligt innan man lägger ut den så inte autocorrect har varit i farten...

Jag söker internt föl för en mindre förmögenhet eller som är avlad för OS och VM utan en kamrat att hackigt med och ut och hoppa lite upp till 120 cirka.

Kan inte låta bli att länka till detta, det är bra att kolla annonsen ordentligt innan man lägger ut den så inte autocorrect har varit i farten...

Jag söker internt föl för en mindre förmögenhet eller som är avlad för OS och VM utan en kamrat att hackigt med och ut och hoppa lite upp till 120 cirka.

Ha ha. Man undrar lite om man fattar vad de egentligen vill?

Jag måste bara fråga (eftersom jag inte vågar fråga personerna som lägger ut annonsera), är det någon här som vet VARFÖR man skriver "söker medryttarhäst AKUT" och sen fortsätter man putta upp annonsen i flera veckor med om hur akut det är osv för att hen slutat rida sin förra medryttarhäst. Måste man verkligen ha en häst att rida? :confused:

Jag måste bara fråga (eftersom jag inte vågar fråga personerna som lägger ut annonsera), är det någon här som vet VARFÖR man skriver "söker medryttarhäst AKUT" och sen fortsätter man putta upp annonsen i flera veckor med om hur akut det är osv för att hen slutat rida sin förra medryttarhäst. Måste man verkligen ha en häst att rida? :confused:
Ja, världen går ju under annars, förstår du inte det?!! :eek: :eek: :eek: :rofl: :rofl: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka