Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dräktigt sto säljes.

"Betäckt pga tidsbrist, vilket även är anledningen till försäljning."

undra hur man tänkte där? hmm, jag hinner inte med min häst (så lite så att jag kanske inte kan ha kvar den). Jag vet! -jag betäcker så har jag nog mer tid till TVÅ hästar...???....
Saker ändras hela tiden, det fanns kanske en plan med betäckningen och tiden efter som sprack och säljaren har insett att det bara är att bita i det sura äpplet och sälja istället. Det kan vara sjukdom, separation, flytt eller uppsägning som kommit i vägen. Vad är alternativt, slakt? :confused: :meh:

Saker ändras hela tiden, det fanns kanske en plan med betäckningen och tiden efter som sprack och säljaren har insett att det bara är att bita i det sura äpplet och sälja istället. Det kan vara sjukdom, separation, flytt eller uppsägning som kommit i vägen. Vad är alternativt, slakt? :confused: :meh:

Jo absolut ändras saker. Men JAG tycker att det låter konstigt att man betäcker hästen för att man inte har tid med den, och sedan säljer man den just av den anledningen -tidsbrist.

Men, det kan såklart ligga mycket mer bakom och att det är konstigt formulerat i annonsen.

Dräktigt sto säljes.

"Betäckt pga tidsbrist, vilket även är anledningen till försäljning."

undra hur man tänkte där? hmm, jag hinner inte med min häst (så lite så att jag kanske inte kan ha kvar den). Jag vet! -jag betäcker så har jag nog mer tid till TVÅ hästar...???....
Låter märkligt.. Men jag vet folk som har betäckt då de inte har tid att rida och motionera och då tänkte de att det var lämplig tid för att betäcka.
Rätt eller fel får andra avgöra.

Den korta beskrivningen får en mest att tänka på de negativa aspekterna av märrar ... så det känns verkligen inte som en säljande annons. Det kan ju vara intressant att veta vad märren gjort i sitt liv hittils :)
Ja det lät inte som hen var positivt inställd direkt..
och även om det då är en typisk märr så kan ju märrar varit med om olika saker. och vara på olika kunskapsnivå etc...:D

Jo absolut ändras saker. Men JAG tycker att det låter konstigt att man betäcker hästen för att man inte har tid med den, och sedan säljer man den just av den anledningen -tidsbrist.

Men, det kan såklart ligga mycket mer bakom och att det är konstigt formulerat i annonsen.
Fast att man betäcker kan ju bero på att man inte har tid att rida, det betyder inte att man inte har tid med hästen. Det kan vara en planerad betäckning som man valt att göra "nu" istället för kanske om ett eller två år, sen händer något som gör att man inser att man inte kommer hinna med nästa år heller och väljer då att sälja eftersom man inte kan lämna ut ett dräktigt sto på foder.

Inget riktat mot dig, men en del "gnäll" på annonsörerna i den här tråden tycker jag är rätt löjliga. :angel:

Ja det lät inte som hen var positivt inställd direkt..
och även om det då är en typisk märr så kan ju märrar varit med om olika saker. och vara på olika kunskapsnivå etc...:D
För mig är en typisk märr något positivt, alla utom en häst jag äger/ägt har varit ston och det stör mig fortfarande att det blev en "det" som går hemma i hagen, även om jag älskar honom. :D :love:

För mig är en typisk märr något positivt, alla utom en häst jag äger/ägt har varit ston och det stör mig fortfarande att det blev en "det" som går hemma i hagen, även om jag älskar honom. :D :love:
med tanke på vad folk brukar kalla mitt typiska fuxsto, så är ett typiskt sto nog inget man brukar ha i positiva samanhang..

hon är en sån man måste stryka medhårs om man vill ha handen kvar dvs :o gör man bara som hon vill så är hon dock super söt ^_^

En annons som just kom upp här på Buke fick mig att höja på ögonbrynen

"Älskar du frisiska hästar? eller har du drömt om att äga en egen? Här är din chans med 8 år gammal, modig och mycket vacker (Rita), bra med barn, stark, intelligent .Jag är glad att kunna meddela er att (Rita) behöver ett nytt hem där hon kommer att tillbringa resten av sitt liv, hon har alla nödvändiga dokument och pass. intresserade av att anta Rita? vänligen kontakta E ...."

Och stammen är angiven som "thouroubred"

:confused:
Åh "frisiska hästar", luktar google translate lång väg. :rofl:

Samma uppfödare som tog fram fina Cincinnati T som såldes som bäst betalda på Flyinge auktionen 2014.

Vad har det med saken att göra när de inte är från samma möderne? Känns som att det tar priset för långsökt koppling. (förutom hon som beskrev hur många elitston det fanns i hästen, det var typ farmor och morfars mor och liknande, inget från stolinjen).

Hen kanske inte hade tid att gå ut och separera stoet och hingsten i hagen?
Hahaha den var bra :D

Jag betäckte mitt sto när jag själv var gravid, tänkte jag hinner aldrig med att rida två hästar sen med en nyfödd. Funkade bra, sålde fölet sen och satte igång stoet. Jag ville inte bara att hon skulle gå och drälla i hagen, dessutom tycker jag att hon har en bra stam att avla vidare på.

Jag slutar aldrig att förvånas över annonser som denna

Rubrik Frieserkorsning
Inriktning: Allround - Typ: D-ponnier - Kön: Valack - Födelseår: 1999
Namn: Lakrits Pris: 20 000 kr

Beskrivning: Maxad D-pony (148cm), svart med vita fötter

Det var hela annonsen + kontaktinfo.

ja men det säger mig allt, jag som speciellt letar efter en lite äldre maxad ponny - helst över 15år, jag är inte helt säker på om jag vill att den ska vara inriden eller inte, kanske tävlad? - spelar inte så stor roll. Men det är viktigt att den helst är svart med vita fötter...

Det funkar väl med föl/unghästar. Men äldre hästar vill man väl veta lite hur utbildade de är, även om det visar sig att den inte är hanterad alls ...

Jag är väl en sån som föredrar de med en "novell" i annonsen så man får en lite mer detaljerad uppfattning om vad de säljer.

Svenskafachisten i farten igen

Svenskafascisten*
/Språkpolis

Det här med alla dessa oslipade diamanter... Val. f.05:

"Grand Prix-ämne med stora, luftiga gångarter!!
Går från klarhet till klarhet i tävlingarna!! En kille som är otroligt samarbetsvillig och kommer att gå långt!
Kanon i hantering. Lastar sig själv och snäll att klippa och sko. Hoppar bra.
Ett ämne för framtiden för den som vill gå långt i dressyren!!

Står i tävlings- och träningsstall. Startad LA, går snart upp i Msv då han har otroligt lätt för sig!
Priset stiger i takt med prestationer och utbildningsnivå."

Kikar man på TDB så har den gjort två starter i LA:1 med precis godkända procent. Innan dess fyra starter i LB:1 med likvärdigt resultat. Alltså..det är säkert en jättefin häst, men en tioåring som precis börjat nosa på dressyr = GP-ämne? Drygt 100 000 ligger den ute för.

hua jag ska sluta läsa annonser, man blir bara upprörd.

rubriken
"Perfekt sällskapsponny"

och så en bild på en A-ponny som är lika bred som hon är lång. - rund som en boll - och det är nog inte bara päls.

Det första och enda jag kan tänka på när jag ser den är - vad den ponnyn behöver är motion & ännu mer Motion!

"Perfekt sällskapsponny"

och så en bild på en A-ponny som är lika bred som hon är lång. - rund som en boll - och det är nog inte bara päls.

Det första och enda jag kan tänka på när jag ser den är - vad den ponnyn behöver är motion & ännu mer Motion!

Tror vi kan ha sett samma var det inte en "ingen fång" med i texten oxå? Tänkte bara "Nä.... kanske inte än!"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur