Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte låta bli att länka till detta, det är bra att kolla annonsen ordentligt innan man lägger ut den så inte autocorrect har varit i farten...

Jag söker internt föl för en mindre förmögenhet eller som är avlad för OS och VM utan en kamrat att hackigt med och ut och hoppa lite upp till 120 cirka.

Jag lägger till att personen ville köpa ett föl som inte är fött ännu. Hur ska en uppfödare kunna veta att ett ej fött föl kommer kunna hoppa 120:banghead:

Inte roligt i den bemärkelsen, men de som säljer sina hästtransporter utan att skriva ut varken vikter eller ens regnumret (så man får söka själv), i mina ögon så är det väl den viktigaste informationen för fortsatt intresse från min sida att veta om jag får dra släpet eller inte:confused:

Direkt saxat från blocket:

Hej.
Jag har två hästar som jag letat nytt hem till. Jag vill först och främst ha ut dom på foder men kan eventuellt tänka mig att sälja dom sen om det skulle vara aktuellt. För mer information får ni / du gärna höra av dig. Utrustning medföljer. Pris är diskuterbart vid försäljning.

Alltså hästar födda 2004 som inte är utbildade.. "ännu". Vad har dom gjort dom senaste tio åren liksom?
Jag tycker man ser många såna. Min teori är att ägaren skaffat en outbildad häst, inte varit intresserad/haft kunskapen att utbilda och sen har de bara ridit runt :p (Jag menar, jag red bara runt på mina tidigare hästar. Då var de redan utbildade, men ändå. Hade noll intresse eller kunskap för utbildning och jag upplever det som att många känner likadant. Nu brinner jag för det istället och tycker inget är roligare än utbildning)

Begär mindre än hälften vad de skulle få betala för ett Lojstaföl. Det gör de för ett vuxet russto med inga andra skavanker än inte körd eller riden. Söker seriös spekulant. Jag önskar mig seriösa uppfödare.

Begär mindre än hälften vad de skulle få betala för ett Lojstaföl. Det gör de för ett vuxet russto med inga andra skavanker än inte körd eller riden. Söker seriös spekulant. Jag önskar mig seriösa uppfödare.

Det känns som någon som köpt föl/unghäst eller fött upp och sen tröttnat. och så har hästarna bara blivit stående och nu har de inte lust/tid/plats/ork för dem längre. Även fast hästarna har troligen haft ett ganska bra och bekymmersfritt liv ;) så känns det lite bortkastat - fast det brukar jag tänka om gamla gårdar som inte sköts heller.

Jag tycker oxå att jag ser en hel del annonser på hästar som inte "gjort" något i hela sina liv och som är lite äldre.

"Stor kille på ca 180. Bra steg, mkt personlighet, kräver balanserad och sansad ryttare med bra ram och lite ben.

Har tyvärr fått en spark på högerframknä och ett ligament blev "illa" skadat. Är igångsatt och vi hoppas han håller, u.a. på både rid och böjprov för 3 veckor sedan. Vill ha kunnig kärleksfull ryttare som ger honom allt. Väldigt unghästig i sitt sätt att vara, tycker om att krypa ned i fickor etc.

Tänkt som hopphäst men hans självförtroende är lite dåligt på tävling. Så hobbyhäst med små ambitioner och insikt i att om skadan går upp så bör han få somna då han inte trivs att bara gå i hage.

Inte helt förtjust i spolspiltor men går att duscha, klippa etc, sko kräver slick f.n. haft lite problem med fötterna och skos oftare än normalt. Lätt att lasta om trailern är stor nog. Åker snällt men tycker inte om att stå i släpet.

kan mkt, tränar byten, skolor, förvänd galopp m.m. men skulle inte säga 100% befäst även om han är duktig och jobbar på bra. Hoppad enstaka hinder 150, pay and jump och tävling 120, bästa resultat p&j 120 med 8 fel. Ojämna resultat pga hans nerver och på senare tid skadan som tyvärr inte var uppenbar. Pris diskuteras men inga skambud."

70 000:- Vilket kap :banghead:

Hm
"Lätt i bak och fram..."

Jag läser direkt mellan raderna - Sparkas bak och stegrar :p eller den kanske har lätt för piaff & galoppiruetter? de högre skolorna? ;)

Nej fast just den annonsen var ju rätt adekvat. Förutom att den är skriven på något slags blandning mellan norska och svenska, då.
Man skriver att det krävs en duktig och orädd ryttare, och priset är inte utsatt men annonsen andas inte att det skulle vara ett högt pris.

-kaldblods travare 147cm
Gått hoppning och dressyr LB/LB
Frisk och snäll, men kräver dyktig orädd ryttare...
Lätt i bak och fram... Oredd, trafikkvan, bra att lasta, innkörd men ej körd på länge... Stå i norska gränsen.
klipt, vac och fått nyligen tännrasp...

Det var ju en Bukefalist som hittade sin annons nämnd här. Hen hade nog inte blivit så glad över om namn och nr offentliggjordes här.
Kanske det, men man har ju å andra sidan lagt ut annonsen med namn och adress?
Att annonsen sedan inte blev lyckad kan man ju få bjuda på.
De flesta av oss (?) vet inte vilket namn som gömmer sig bakom ett nick.

Annons för hund:

"Med sorg i mitt hjärta måste jag sälja min lilla valp på ca 5månader pga av bostadssituation. Han heter Milo (uttalas Majlo)"

Det är viktigt att namnet blir rätt uttalat när folk ringer på annonsen. Bra med tydlighet! :up:

Hjälp, jag blir snart hemlös, jag och mina syskon vill flytta hem till nån! Vi är 75 % Papillon och 25 % Japanese chin. Vi är nu 5 veckor och om ca 3 veckor vill vi flytta. Jag är en tik och jag har en syster och en bror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka