Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
--

Såg även en annan annons där det står något i stil med "vill du byta din läromästare mot en fantastisk unghäst?".... :cautious:
Sorry men jag fattar inte vad som var konstigt med den annonsen? Man förväntar sig antagligen inte en läromästare i toppskiktet men anser sig väl ha en riktigt fin unghäst. Finns ju unghästar som annonseras för 150000kr, detta kanske var en sådan?

Häst av kallblodsras:
"Blor han för tung så får han lite känningar i framknäna, därför kräver han ett hem där han rör på sig och håller vikten stadigt."

"Har mest gått som sällskap de senaste åren och är just nu väldigt fet."

Hur i hela friden kan man kräva av nya hemmet att han ska hålla en stadigt bra vikt när man själv inte varken orkar eller kan det? Nu stod det iofs att den skulle hålla vikten "stadig" vilken den då gjort de senaste åren. :cautious:

Sorry men jag fattar inte vad som var konstigt med den annonsen? Man förväntar sig antagligen inte en läromästare i toppskiktet men anser sig väl ha en riktigt fin unghäst. Finns ju unghästar som annonseras för 150000kr, detta kanske var en sådan?
Det kan ju också hända att man tänkt sig pengar emellan, bara för att man skriver "byta" behöver det väl inte betyda att båda varorna måste vara likvärdiga i pris?

Jag tänkte mer att om jag har en läromästare så vill inte jag byta bort den mot en osäker unghäst.

Jag tänkte mer att om jag har en läromästare så vill inte jag byta bort den mot en osäker unghäst.
Det är nog högst personligt för dig i så fall, jag tror inte alls att det är ovanligt att någon har utbildat sin häst och tagit upp den i klasserna så långt det gick och nu vill börja om med en unghäst istället som kanske har mer potential och framförallt mer tid att ge.

Hitta precis en annons där de säljer en inriden 2-åring

De flesta 2-åringar är väl inridna vid den här tiden på året?

Och ang läromästare mot unghäst låter det som ett bra byte, det är väl det naturliga, att när man haft en läromästare och känner sig säker men inte kommer längre kan man skaffa en fin unghäst som förhoppningsvis har mer kapacitet.

Det är nog högst personligt för dig i så fall, jag tror inte alls att det är ovanligt att någon har utbildat sin häst och tagit upp den i klasserna så långt det gick och nu vill börja om med en unghäst istället som kanske har mer potential och framförallt mer tid att ge.
Sen tyckte jag annonsen var väldigt konstigt utformad i övrigt, så det är väl inte konstigt jag reagerar? Var det fel av mig att dela med mig av det jaha... inte lätt att veta vad som är rätt å fel inte.

Sen tyckte jag annonsen var väldigt konstigt utformad i övrigt, så det är väl inte konstigt jag reagerar? Var det fel av mig att dela med mig av det jaha... inte lätt att veta vad som är rätt å fel inte.
Du delade ju inte med dig av mer än en mening, så hur ska någon veta vad som är konstigt då? :confused: Den meningen var det inget konstigt med, så jag förstår inte varför du är så sur för att inte alla höll med.

Du delade ju inte med dig av mer än en mening, så hur ska någon veta vad som är konstigt då? :confused: Den meningen var det inget konstigt med, så jag förstår inte varför du är så sur för att inte alla höll med.
För jag vet inte vad som är tillåtet att dela utan att hänga ut hela annonsen och folk ska fatta exakt vilken annons det är. Om du tror jag blir sur för det lilla, så har du väldigt fel. ;)

För jag vet inte vad som är tillåtet att dela utan att hänga ut hela annonsen och folk ska fatta exakt vilken annons det är. Om du tror jag blir sur för det lilla, så har du väldigt fel. ;)
Om du skriver en mening så finns inget annat att gå på än vad som står i den meningen, i övrigt så ger du ett väldigt surt intryck när du alltid leker den förlorade oskulden i var och varannat inlägg på buke. Inte lätt för någon annan att gissa vad du menar då ingen är tankeläsare.

Om du skriver en mening så finns inget annat att gå på än vad som står i den meningen, i övrigt så ger du ett väldigt surt intryck när du alltid leker den förlorade oskulden i var och varannat inlägg på buke. Inte lätt för någon annan att gissa vad du menar då ingen är tankeläsare.
Jaha, det där säger mer om dig än vad det säger om mig, för text handlar om tolkning.

Va, jag har väl ingen aning om hur resten av annonsen är utformad? Det är ingen som sagt att det var fel, jag bara förklarar för dig hur personen bakom annonsen eventuellt har tänkt. Ta av offerkoftan, den är himla missklädsam.

Om du tittar på vad andra skrivit får du en vink om vad som är tillåtet.

Likt skidlandslaget samarbete med Electrolux, en katastrofal annons (läsk-hatar sådana, har med intresse och utbildning att göra), så känns det lite som hästannonser är mer fin fem fel än försäljning:meh:.

Senaste tankarna: Ska man sälja något för lite pengar (det var inga jättesummor för en häst men man) kan man väll ändå googla hur rasen stavas korrekt på svenska? Dessutom inte publicera den i en FB-grupp som har 0 med hästförsäljning att göra (Hint: läs beskrivningen people).

+ varför annonserar massa personer i köp och säljgrupper för saker som inte passar där? Varför reagerar ingenO_o:rage:? Bekämpar viljan att leka nätpolis... Är verkligen de riktiga platserna för folk som faktiskt letar häst så dåliga som kanaler?

Det gör ont i hjärtat på mig när folk skänker bort djur och i synnerhet hästar. :(
Visst, det betyder ju inte att annonsören inte bryr sig om hur den får, men jag tycker det drar till sig fel typer, de som har hjärta men inga pengar och kanske inte alltid varesig kunskap eller möjligheter att ta hand om en häst.

"Fin häst söker nytt, kärleksfullt och ansvarsfullt hem. Vår Haflinger-valack 12 år bortskänkes pga utlandsflytt." :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka