Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, men precis. Finns också en pälstyp inom kaniner kallad rexpäls. Resten av annonsen löd dock såhär;

"Har två väldigt sociala och trevliga hanar kvar som letar hem (samma prickiga kanin på de två bilderna). De är födda 2015-03-08 så de är leveransklara
Säljs öronmärkta med stamtavla/h.bevis, bettfelskontrollerade och med övergångsfoder, 500:- Transport till annan ort går säkert att ordna!"

Så resten av annonsen var bättre än den typiska kanin annonsen. :)

Men den annonsen får bonuspoäng! Sett alldeles för många kaninannonser där man inte riktigt vet vem pappan är, knappt vilket kön ungarna har och definitivt ingenting om foder! Härligt med engagerade människor!

Såg en annons nyss på en häst som beskrevs som den perfekta verksamhetshästen, och i försäljningsfilmen gick den med graman :confused: Kanske bara är "min" ridskola som är old-school som inte låter någon elev rida på graman? :crazy:

Och sen en 26 årig häst som säljs vidare, ägaren hade inte haft hästen länge heller :( Sen sista meningen "Säljs inte till verksamhet", vet inte riktigt vilken ridskola som skulle köpa en gammal promenadhäst till verksamheten :idea:

Amerikanska pomeraninanvalpar, vad det nu är för speciellt med dem, utan stamtavla. Inget ovanligt med det.

Priset däremot... 9000-100000kr? Visserligen diskuterbart och så har det säkert kommit med en "0"-a för mycket.

Och sen en 26 årig häst som säljs vidare, ägaren hade inte haft hästen länge heller :( Sen sista meningen "Säljs inte till verksamhet", vet inte riktigt vilken ridskola som skulle köpa en gammal promenadhäst till verksamheten :idea:

Har också sett den... nu har det kommit en ny annons med vad jag är säker på är samma häst men ägaren skriver att den är 19 år istället.......... har inget pass heller så då är det väl fritt fram att ljuga om den stackars hästens ålder :(

Har också sett den... nu har det kommit en ny annons med vad jag är säker på är samma häst men ägaren skriver att den är 19 år istället.......... har inget pass heller så då är det väl fritt fram att ljuga om den stackars hästens ålder :(
Det är olagligt att sälja en passlös häst. Undrar om säljaren vet det...

"*ponnynamn* är en bestämd ponny som vill vara med och bestämma hur saker och ting ska ske.

Han söker därför en matte eller husse som kan bestämma över honom, när man har lyckats med det då kan han gå som en klippa."

Helt fantastiska formuleringar! :D Jag undrar så hur det ser ut när hästen går som en klippa! :up:

"*ponnynamn* är en bestämd ponny som vill vara med och bestämma hur saker och ting ska ske.

Han söker därför en matte eller husse som kan bestämma över honom, när man har lyckats med det då kan han gå som en klippa."

Helt fantastiska formuleringar! :D Jag undrar så hur det ser ut när hästen går som en klippa! :up:

Jag tror jag upplevt det faktiskt. Då blir ponnyn väldigt kort och hård under en, och så står den blick stilla. Efter några sekunder kommer det vanligen en bock eller bakutspark... ;)

klippor rör sig inte så särskilt mycket.. så antagligen gör hästen inte det heller.

och blir ponnyn verkligen glad om någon ska bestämma över den? den ville väl bestämma själv?

Som geolog kan jag tala om att jag nog helst inte rider en häst/ponny som rör sig som en klippa. Jag tycker det är roligare med LIITE mer fart än så när jag rider :p

Det är nån som annonserar ut sin häst som "lugn vid ridturerna". I slutet av annonsen står att h*n söker en annan häst/ponny som är lugn..

Jag får lite konstiga vibbar av det på något sätt, vet inte varför, sniffar en annan story bakom det hela.

Och så direkt efter snubblar jag över en annons som avslutas med "Vis seriöst intresse.." Ja, men det är svårt att vara seriöst intresserad av en häst som dom lagt ut med ett annonspris som är flerdubbelt mer än det borde vara, då känns ju annonsen oseriös istället om säljaren inte ens kan skriva ut priset seriöst.

Följande text i annan annons lite märkligt formulerat: "Hästen rids med bettlöst träns då bett är dåligt för hästens mun."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 068
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.