Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mejla inte seriösa ringer .... vem är du att bedöma om någon är seriös för att den ringer och vice versa? Är inte det lite 90 tal över det hela. Jag är seriös liksom många andra. Men mejlar så mycket hellre än ringer. Har ringt till folk förr. Och många pratar så mycket smörja runt omkring det viktiga. Så jag kommer aldrig mer ringa istället för att mejla. Har seriöst lyssnat på folk dom pratat 2 timmar om helt orelavanta saker och tio minuter om det jag faktiskt ringer om...

Mejla inte seriösa ringer .... vem är du att bedöma om någon är seriös för att den ringer och vice versa? Är inte det lite 90 tal över det hela. Jag är seriös liksom många andra. Men mejlar så mycket hellre än ringer. Har ringt till folk förr. Och många pratar så mycket smörja runt omkring det viktiga. Så jag kommer aldrig mer ringa istället för att mejla. Har seriöst lyssnat på folk dom pratat 2 timmar om helt orelavanta saker och tio minuter om det jag faktiskt ringer om...
Håller med! Dessutom sist jag ringde, så fattade jag ingenting av vad vederbörande ville marknadsföra pga bred dialekt :o

Jag tänker oxå, om man mailar så har man tid att kunna läsa igenom flera gånger, man kan dessutom låta en annan erfaren läsa igenom om det är något man är osäker på, spara mailet så man sen kan gå tillbaks å kolla om man fått svar på något man undrar, och är det några konstigheter sen t.ex. att köpare vill häva köp pga "du sa inte att den bockade ibland" så kanske man har skrivit det i ett mail och kan då lätt gå tillbaks och visa det svart på vitt

På telefon blir jag lätt ofokuserad och glömmer minst hälften jag hört direkt jag har lagt på

Ja men precis. Kommer ihåg förr när man ringde till folk och satt med papper och penna och fick skriva upp det som sades. Innan internet tiden. Nu är ju mejl så himla smidigt !! Och man slipper säga va va va för dialekten är obegriplig:p

:(
Det är verkligen inte att rekommendera. Vad ledsen man blir av att det finns såna annonser. Man ska ta ansvar för sina gamla hästar, och man ska inte tro att ett sto är lämpligt till avel bara för att det är ett sto:cry:

Risken att hon skulle bli dräktig är ju dock väldigt liten ... men jag håller med, fy för att inte ta hand om sin gamla häst utan försöka sälja den till avel! :banghead:

Jag ser ofta annonser om folk som vill sälja gamla hästar.
Tex för några månader sedan en person som vill sälja en ponny ca 26 år gammal som de haft i 20 år som tävlingshäst!
Så ponnyn har gett familjen 20 år och lärt upp alla barnen. Kan den inte få vara kvar ngt år till då? :(
Visst jag förstår att det är dyrt och ibland har man inte möjlighet att ha djur..
Men det kanske är humanare att låta avliva? För den skulle bara vara sällskap pga sjukdom och skada. Så jag är alltid rädd att någon ska köpa en billig häst och sen rida järnet! Dessutom tror jag det inte är så lätt alla gånger för hästen att byta hem. Speciellt om den haft samma hem och rutiner i 20 år...:(

"Brun bröstsele med svanskappa i väldigt fint skick säljes separat eller ihop med en rockard för stor d-ponny/häst. Selen passar cob/liten full. Rockarden är i behov av underhållning."

Då är ju frågan vilken typ av underhållning vagnen kräver, räcker det att sätta den framför Tv:n en stund tro?

"Brun bröstsele med svanskappa i väldigt fint skick säljes separat eller ihop med en rockard för stor d-ponny/häst. Selen passar cob/liten full. Rockarden är i behov av underhållning."

Då är ju frågan vilken typ av underhållning vagnen kräver, räcker det att sätta den framför Tv:n en stund tro?

Hihi, den var lite rolig tycker jag.

På tal om avel..

"Vi har en gör trevlig hingst på 5 år som lämnar trevliga avkommor .
Han är inriden av vår dotter som är 6 , super psyket o riktigt snygg o se på .
tyvärr så har han ingen stam men pappan till honom ska vist ha en fin .

Vi kör med fribetäckning , daglig tillsyn
Han är snäll med ston "

:crazy:

Nu vill jag bara gråta

Min hingst vill göra sina behov tillfredsställda och samtidigt sprida avkomma vidare. Eftersom thorin är så stark o snäll liten ponny som aldrig varit sjuk, vore det synd att inte använda honom som avelshingst också:) han tål gräs har fina hovar, tänder, psyke starka ben och ett härligt framåt temperament.

Både för innehållet och för språket.

På tal om avel..

"Vi har en gör trevlig hingst på 5 år som lämnar trevliga avkommor .
Han är inriden av vår dotter som är 6 , super psyket o riktigt snygg o se på .
tyvärr så har han ingen stam men pappan till honom ska vist ha en fin .

Vi kör med fribetäckning , daglig tillsyn
Han är snäll med ston "

:crazy:

Nu vill jag bara gråta

Min hingst vill göra sina behov tillfredsställda och samtidigt sprida avkomma vidare. Eftersom thorin är så stark o snäll liten ponny som aldrig varit sjuk, vore det synd att inte använda honom som avelshingst också:) han tål gräs har fina hovar, tänder, psyke starka ben och ett härligt framåt temperament.

Både för innehållet och för språket.

Men nu fick jag beslutsångest! Båda har ju precis allt som krävs! Fast eftersom jag ska behålla fölet själv kan jag ju helt enkelt ta min egen hingst som är söt, snäll och frisk...

"äldre vallack på 23 år som behöver ett nytt hem pga flytt. ... Tävlad i sina äldre dar så han vet vad han håller på med. ... Är just nu halt väster fram. Har stått på vila nu i två månader. 3 000:-"

:( Så tragiskt med dessa äldre hästar som ägaren inte har råd? att varken behandla eller avliva.

"äldre vallack på 23 år som behöver ett nytt hem pga flytt. ... Tävlad i sina äldre dar så han vet vad han håller på med. ... Är just nu halt väster fram. Har stått på vila nu i två månader. 3 000:-"

:( Så tragiskt med dessa äldre hästar som ägaren inte har råd? att varken behandla eller avliva.
Reagerar mer på att de försöker sälja en HALT häst?? O_o:confused::confused::confused:

Reagerar mer på att de försöker sälja en HALT häst?? O_o:confused::confused::confused:

Var kanske otydligt men det var det jag reagerade på, verkar ju inte som man har behandlat hältan utan hästen har vilat i två månader och man hoppas att hältan ska gå över bara sådär?? Måste väl vara bäst att avliva då om man inte har råd att behandla, eller har man inte råd att avliva heller så man försöker sälja stackarn? :confused::(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30