Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var kanske otydligt men det var det jag reagerade på, verkar ju inte som man har behandlat hältan utan hästen har vilat i två månader och man hoppas att hältan ska gå över bara sådär?? Måste väl vara bäst att avliva då om man inte har råd att behandla, eller har man inte råd att avliva heller så man försöker sälja stackarn? :confused::(
Vad får man för en slaktbilsplats till Italien?
Skall våra trotjänare utsättas för det på sin ålders höst? Vad jag sett på diverse djurrättssajter så behandlas hästarna snäppet bättre än nötkreatur, dock f.f. vidrigt.

Om annonser rent allmänt: sedan när anses ett normalbyggt halvblod på 165 som "litet"?
Jag har sett jag vet inte hur många annonser om just halvblodstyper av hästar som beskrivs som "endast ca 165 men bär upp långa ryttare". Som om det vore en ponny liksom?

På "min tid" var hästar över ca 165 de riktigt största, idag verkar det som att man avlar på så hög mankhöjd som möjligt oavsett hur resten av hästen ser ut.

Om annonser rent allmänt: sedan när anses ett normalbyggt halvblod på 165 som "litet"?
Jag har sett jag vet inte hur många annonser om just halvblodstyper av hästar som beskrivs som "endast ca 165 men bär upp långa ryttare". Som om det vore en ponny liksom?

På "min tid" var hästar över ca 165 de riktigt största, idag verkar det som att man avlar på så hög mankhöjd som möjligt oavsett hur resten av hästen ser ut.
Håller med. Jag minns när den största hästen jag sett var 168 och han var enorm, tyckte man då.

Hahaha! Ligger uppe på Blocket med rubriken "Nödstopp till häst".

"Nyutvecklad nödstopp för hästar, utrustningen monteras på huvudet till hästen och har en röd knapp lättillgängligt, ett lätt slag på knappen och hästen tvärstannar och lägger sig ner. Mycket praktiskt i tex. Farliga trafiksituationer samt vid risk för allvarliga olyckor där man måste stanna hästen. Finns i kaliber 45 för vanliga hästar och 375 för tex. Ardenner och lite större hästar.
Var först och beställ innan det blir lag på denna typen av utrustning vid ridning i trafiken!"

Håller med. Jag minns när den största hästen jag sett var 168 och han var enorm, tyckte man då.
När jag red på ridskola som barn fanns det en häst som ansågs vara stor, 170 cm sa de att den var. Långt senare blev jag skötare på en häst som var 164 och den var definitivt inte mindre än den som sades vara 170. Så jag tror snarare att 170-hästen var 163 cm.

"Priset i annonsen stämmer ej. Det diskuteras på plats med köparen."

Men så knäppt.

Läst just också den och tänkte där att det kan nog vara en rätt trevlig häst, kanske skulle... Sen såg jag viktgränsen.. På en häst av brukstyp? Var lite konstigt, lär ju vara skadad isåfall. Njä, ändrade mig, finns gott om andra hästar istället. Med rätt pris i annonsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka