Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom här annonserna där man säljer en sadel. Någon frågar om bomvidd.
'Den är att jämföra med prestige 34'.

Men alltså har hela sadelsverige provat prestiges sadlar och kan jämföra med dom? Har alla tillgång till en eller ägt en så det är den enda sadeln man kan jämföra med? :confused: Eller är det bara jag? :o

Såg precis en annons om en 9 årig d ponny som säljes för 10 000 för att den har "en rörelsestörning som den inte lider av" men att den inte kommer gå igenom besiktning. Sen en video där hästen är tydligt halt, dock ska den vara ren vid böjprov...? Undrar lite hur man tänker då när man säljer en sån häst... :(

KL

En annons om två hästar som lämnas ut på foder. Villkoret är att hästägaren får ställa upp sin husvagn på fodervärdens gård och nyttja husvagnen "vid mina korta besök 1 - 2 gånger per månad".

Det kanske är jag som är konstig men det ska vara extremt trevliga hästar för att jag ska ha lust att bli fodervärd till en husvagn med tillhörande människa på köpet.

KL

En annons om två hästar som lämnas ut på foder. Villkoret är att hästägaren får ställa upp sin husvagn på fodervärdens gård och nyttja husvagnen "vid mina korta besök 1 - 2 gånger per månad".

Det kanske är jag som är konstig men det ska vara extremt trevliga hästar för att jag ska ha lust att bli fodervärd till en husvagn med tillhörande människa på köpet.
:laugh: Jättenyfiken på om denne får något svar. Även endel andra annonser är jag nyfiken på om de får några svar, men det känns fräckt att maila och fråga :D

Jag blir lite "behöver jag veta det" då det på vilken liten pinal som helst ska nämnas VARFÖR grejen säljs.

"Säljer min säng pga separation" aha... ber mina dresserade intressesmurfar anteckna!

Jo, men är det inte för att folk (jag) annars undrar om sängen säljs för att den är obekväm och har en ärta under alla madrasser?
Att de sedan kan ljuga.......det verkar jag inte riktigt fatta. :o

Vad tycker vi om islandshästen som annonseras, där man lägger ut texten ordentligt om att hästen har varit fotomodell på Hööks?
Ganska festlig annons: mer fokus på hästens bravader som fotomodell än dess kvaliteter som ridhäst. Ganska dyr också i mina ögon.

Jag blir lite "behöver jag veta det" då det på vilken liten pinal som helst ska nämnas VARFÖR grejen säljs.

"Säljer min säng pga separation" aha... ber mina dresserade intressesmurfar anteckna!

Framförallt folk som stolt säljer kläder: "säljes pga viktnedgång" - jaha, vilken tur att plagget inte säljs av annan anledning :D

Såg nyligen en annons om en superfin PRE-hingst som säljes för en misstänksamt låg summa för en sådan fin häst. Och därtill på bilderna en ryttare som drar så hårt i stången på kandaret att skänkeln nästan är uppåtvinklad, med hästens nos i bringan :cry: Och tjejen log och såg så nöjd ut också, jag ville bara slita ner henne från häststackarn :rage:

Och så har vi annonserna med formuleringarna som "Går inte att köra in" eller "Går inte att rida". Helst utan förklaring också. På grund av skada? Okej. Det köper jag. Bara skriv det. Men på grund av att tidigare ryttare inte fungerat med hästen eller lyckats och man inte skriver det i annonsen heller.. det köper jag inte.

Framförallt folk som stolt säljer kläder: "säljes pga viktnedgång" - jaha, vilken tur att plagget inte säljs av annan anledning :D

Håller man det så kort kan jag ändå förstå, det är väl som @Efwa skriver, att man vill försäkra köparen om att det minsann är väldigt bra kläder och hade de passat fortfarande hade de inte varit till salu.

Däremot har jag sett flera annonser från en och samma person om kläder som säljes pga viktnedgång orsakad av... och så en lång utläggning om säljarens sjukdom som då orsakat viktnedgången. Det känns som lite väl mycket info...

Vad tycker vi om islandshästen som annonseras, där man lägger ut texten ordentligt om att hästen har varit fotomodell på Hööks?
Ganska festlig annons: mer fokus på hästens bravader som fotomodell än dess kvaliteter som ridhäst. Ganska dyr också i mina ögon.

Men inte får du väl glömma att han även har fin auktion och är takren i alla gångarter :laugh: Det är inte alla hästar som har egna auktioner! (Ännu färre är de som har fina auktioner) Sen finns det ju massa hästar med taktrena gångarter, men takrena?? Det är väl ändå värt att betala lite extra för?? ;)

Jag såg en annons med bild på en säng en gång. Karln som annonserat ut den hade skrivit typ "skjutbanorna är inte till salu".
Tog ett tag innan jag fattade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka