Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Iofs, men hur mycket skyddar en keps?? Äsch, det var många roliga detaljer därJa, men den är ju ett skydd!
Hoppas ingen köper den där, den verkar ju varit med om en del.
Observera att den ligger under "Skydd & lindor"
Om man är intresserad av avel så kanske man vill veta vad för stam också (antar att det inte stod)? Eller som sagt, ras... (regelbunden vaccination är ju bra så man slipper grundvaccinera, men kanske inte relaterat till avelsanvändbarheten )"Hon har full stamtavla och vaccinerad regelbundet så är man intresserad av avel är det också en möjlighet"
Vad bra att hästen är vaccinerad så man kan avla Intressant är också att det inte ens står vad det är för ras även om skulle kunna gissa sig till det.
Ja men precis, rasen kan ju vara det viktigaste och sen vad det är för stam. Kan ju jag tycka men vad vet jag, föl är ju alltid gulligaOm man är intresserad av avel så kanske man vill veta vad för stam också (antar att det inte stod)? Eller som sagt, ras... (regelbunden vaccination är ju bra så man slipper grundvaccinera, men kanske inte relaterat till avelsanvändbarheten )
Alltså jag skulle kunna betala 50kr för lite mockning och allmänt skitjobb Härligt med hästtjejer som inte får allt gratis utan vill göra lite själv också.
@Efwa nä, man får betala upp till ett visst belopp per år för tjänster som privatperson.
(Ingen källa på det och är för lat för att Googla men det går bra att göra det om nån vill.)
Så du menar att när jag slet och krattade äpplen under äppelträden hela sommrarna för 20-40kr/gång åt mina föräldrar så var det olaglig arbetskraft? Nä nu tänker jag anmäla det till polisen. Slavgöra!Ja, tyvärr är det väl inte lagligt,eller har jag fel?
Så du menar att när jag slet och krattade äpplen under äppelträden hela sommrarna för 20-40kr/gång åt mina föräldrar så var det olaglig arbetskraft? Nä nu tänker jag anmäla det till polisen. Slavgöra!
Skämt åsido, kommer ihåg när jag var 10-12 år så var jag överlycklig när någon privathästägare lät mig mocka boxar. Vad bra att tjejen åtminstone vill ha betalt.
Arbetsmiljöverket:Ha ha, jo......mina föräldrar har garanterat varit slavdrivare under de premisserna.
Men, jag har för mig att man måste vara 15 år för att få arbeta. Men jag kan verkligen ha fel.
Arbetsmiljöverket:
"En minderårig får inte som arbetstagare eller på annat sätt anlitas till eller utföra arbete före det kalenderår då den minderårige fyller sexton år och inte heller innan den minderårige har fullgjort sin skolplikt.
Första stycket hindrar inte att en minderårig som har fyllt tretton år anlitas till eller utföra lätt arbete som inte är av sådant slag att det kan inverka skadligt på den minderåriges hälsa, utveckling eller skolgång."
http://www.av.se/lagochratt/aml/Kapitel05.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Så, ja.........man måste vara tretton eller mer för att ens få anlitas för att göra lättare arbeten.
Jaha jag trodde du menade skattemässigt Tänkte inte på åldern. Ursäkta.