Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir lite lätt leds på folk som svarar på min annons om häst på foder sökes och skriver "lånas ej ut på foder utan säljes" Men varför ens svara på en sån annons pucko. Värst var den som skulle ha 100 tusen för sin hobbyridna häst som bara stått ett år och svarar på min annons om häst på foder för just hobbyridning :banghead:

35871117-DD9C-4336-B0BC-6CEE4648E16C_zps2ttse2w8.png

Observera att den ligger under "Skydd & lindor"
:D
Hoppas ingen köper den där, den verkar ju varit med om en del.
*skulle aldrig köpa begagnad hjälm*

"Hon har full stamtavla och vaccinerad regelbundet så är man intresserad av avel är det också en möjlighet"

Vad bra att hästen är vaccinerad så man kan avla Intressant är också att det inte ens står vad det är för ras även om skulle kunna gissa sig till det.
Om man är intresserad av avel så kanske man vill veta vad för stam också (antar att det inte stod)? Eller som sagt, ras... :idea: (regelbunden vaccination är ju bra så man slipper grundvaccinera, men kanske inte relaterat till avelsanvändbarheten :D)

Om man är intresserad av avel så kanske man vill veta vad för stam också (antar att det inte stod)? Eller som sagt, ras... :idea: (regelbunden vaccination är ju bra så man slipper grundvaccinera, men kanske inte relaterat till avelsanvändbarheten :D)
Ja men precis, rasen kan ju vara det viktigaste och sen vad det är för stam. Kan ju jag tycka men vad vet jag, föl är ju alltid gulliga :p

"! HÄST JOBB !
Hej! jag är en 11 årig tjej som heter *namn* och jag har ridit i 10 år och jag vill hyra eller köpa en häst så jag vill hjärna samla jag kan ta 50 KR per gång. Jag vill hjärna att det ska vara någon stans i nära *ort* och *ort* och vi kan höras på SMS så kan vi prata mer. Nummer: *nummer* / gillar att sköta om hästarna och stall sysslor och kanske en ridtur om man kanske får jaja men skicka om ni är lite intresserade så SES vi!"

Jag tycker bara den här annonsen är såå söt! :love: Ffa att hen vill ha betalt 50 kr/gång för att kunna spara ihop till en egen häst, en häst kostar ju gaaaanska många 50-lappar ;)

@Efwa nä, man får betala upp till ett visst belopp per år för tjänster som privatperson.

(Ingen källa på det och är för lat för att Googla men det går bra att göra det om nån vill.)

Ja, tyvärr är det väl inte lagligt,eller har jag fel?
Så du menar att när jag slet och krattade äpplen under äppelträden hela sommrarna för 20-40kr/gång åt mina föräldrar så var det olaglig arbetskraft? :eek: Nä nu tänker jag anmäla det till polisen. Slavgöra! :rage: :devil:

Skämt åsido, kommer ihåg när jag var 10-12 år så var jag överlycklig när någon privathästägare lät mig mocka boxar.:angel: Vad bra att tjejen åtminstone vill ha betalt. :up:

Så du menar att när jag slet och krattade äpplen under äppelträden hela sommrarna för 20-40kr/gång åt mina föräldrar så var det olaglig arbetskraft? :eek: Nä nu tänker jag anmäla det till polisen. Slavgöra! :rage: :devil:

Skämt åsido, kommer ihåg när jag var 10-12 år så var jag överlycklig när någon privathästägare lät mig mocka boxar.:angel: Vad bra att tjejen åtminstone vill ha betalt. :up:

Ha ha, jo......mina föräldrar har garanterat varit slavdrivare under de premisserna.

Men, jag har för mig att man måste vara 15 år för att få arbeta. Men jag kan verkligen ha fel.

Ha ha, jo......mina föräldrar har garanterat varit slavdrivare under de premisserna.

Men, jag har för mig att man måste vara 15 år för att få arbeta. Men jag kan verkligen ha fel.
Arbetsmiljöverket:
"En minderårig får inte som arbetstagare eller på annat sätt anlitas till eller utföra arbete före det kalenderår då den minderårige fyller sexton år och inte heller innan den minderårige har fullgjort sin skolplikt.
Första stycket hindrar inte att en minderårig som har fyllt tretton år anlitas till eller utföra lätt arbete som inte är av sådant slag att det kan inverka skadligt på den minderåriges hälsa, utveckling eller skolgång."

http://www.av.se/lagochratt/aml/Kapitel05.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Arbetsmiljöverket:
"En minderårig får inte som arbetstagare eller på annat sätt anlitas till eller utföra arbete före det kalenderår då den minderårige fyller sexton år och inte heller innan den minderårige har fullgjort sin skolplikt.
Första stycket hindrar inte att en minderårig som har fyllt tretton år anlitas till eller utföra lätt arbete som inte är av sådant slag att det kan inverka skadligt på den minderåriges hälsa, utveckling eller skolgång."

http://www.av.se/lagochratt/aml/Kapitel05.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Så, ja.........man måste vara tretton eller mer för att ens få anlitas för att göra lättare arbeten.

"Min" 11-åring har fått rida hur mycket hon vill på shettisen mot att hon mockar åt och borstar densamma. Det tycker jag isf är en bättre deal än att blanda in pengar. Iaf när barnen är såpass små. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka