Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker vi om islandshästen som annonseras, där man lägger ut texten ordentligt om att hästen har varit fotomodell på Hööks?
Ganska festlig annons: mer fokus på hästens bravader som fotomodell än dess kvaliteter som ridhäst. Ganska dyr också i mina ögon.
Den där reagerade jag också på, den hade tydligen fått "fina omdömen" (inga citat dock) från "en massa kändisar" (inga namn nämnda), eller var det kanske att den tränats för en massa olika proffs, men alltså inga namn. Den hade också fått en massa bra resultat på tävling, men inga siffror som exempel.

Min häst har fått massor av fina omdömen, ni skulle höra vad de tolvåriga medryttarna tycker att han är fin, han har också fått jättebra resultat på tävling. Tycker jag alltså. Med tanke på att han inte kan hålla galoppen....
Om man ska namedroppa och skryta om resultat vill jag ha några exempel faktiskt. Särskilt till det priset...
Och gärna några skarpa foton, bortsett från huvudbilder från Höökskatalogen.

En häst i en Till Salu-annons: "Har inget pass, därav priset. Endast seriösa behöver höra av sig".

Hm, och hur seriöst är det själv att i dag ha en häst utan pass..???

Nej och för att vara "passlös" var hästen inte ens "snorbillig". Kostar mer än det smakar.
Och att dessutom annonsera öppet om sina olagligheter verkar inte så smart.

Funderar alltid på det när jag ser diverse mer eller mindre konstiga annonser från blandisuppfödare som enbart vänder sig till seriösa köpare.
Det var en som hade fött upp en kull amstaffkorsningar och skulle ha upp till elvatusen för dom. Men det allra roligaste var att hon började annonsen med .. " Hej innan ni kontaktar mig så vill jag tipsa om hundstallet som har många hundar som behöver nya hem " .... ja just amstaff blandningar svämmar det ju över av där så dina valpar kanske hamnar där också , folk alltså ! Hon var dessutom utbildad hundinstruktör osv och parningen hade skett så naturligt som möjligt mellan de underbara hundarna som aldrig visat tecken på sjukdom..

"18 år treangelmärkt pga av helta på ridskola men har aldrig visat något i min ägo eller hos förra ägaren . Hon är guda snäll samtidigt som hon kan bli tjurig när man ställer för mycket krav på henne"

Tja. Jag tänker nog att det ena besvarar det andra liksom.

"18 år treangelmärkt pga av helta på ridskola men har aldrig visat något i min ägo eller hos förra ägaren . Hon är guda snäll samtidigt som hon kan bli tjurig när man ställer för mycket krav på henne"

Tja. Jag tänker nog att det ena besvarar det andra liksom.
Sorgligt..
Snäll häst som har ont..

35871117-DD9C-4336-B0BC-6CEE4648E16C_zps2ttse2w8.png

Observera att den ligger under "Skydd & lindor"
:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka