Det var sängramen som var till salu, inte sängarna - alltså där han och partnern ligger när han ger henne/honom ett skjut. Säng = Skjutbana.Nu blev jag också nyfiken, vad exakt var inte till salu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var sängramen som var till salu, inte sängarna - alltså där han och partnern ligger när han ger henne/honom ett skjut. Säng = Skjutbana.Nu blev jag också nyfiken, vad exakt var inte till salu?
Kan tänka mig att karln försökte vara lustig och att "skjutbanorna" var madrasserna...Nu blev jag också nyfiken, vad exakt var inte till salu?
Madrassen antar jagNu blev jag också nyfiken, vad exakt var inte till salu?
Tänker att hästen som "med tidigare ägare vunnit 120 cm, själv tävlat runt 1 meter med vinster och placeringar" borde passa mig rätt bra! Är lite hopprädd och inte direkt någon tävlingsmänniska, så om hästen tar sig ut på några hopptävlingar själv vore ju det toppen
Den där reagerade jag också på, den hade tydligen fått "fina omdömen" (inga citat dock) från "en massa kändisar" (inga namn nämnda), eller var det kanske att den tränats för en massa olika proffs, men alltså inga namn. Den hade också fått en massa bra resultat på tävling, men inga siffror som exempel.Vad tycker vi om islandshästen som annonseras, där man lägger ut texten ordentligt om att hästen har varit fotomodell på Hööks?
Ganska festlig annons: mer fokus på hästens bravader som fotomodell än dess kvaliteter som ridhäst. Ganska dyr också i mina ögon.
Funderar alltid på det när jag ser diverse mer eller mindre konstiga annonser från blandisuppfödare som enbart vänder sig till seriösa köpare.En häst i en Till Salu-annons: "Har inget pass, därav priset. Endast seriösa behöver höra av sig".
Hm, och hur seriöst är det själv att i dag ha en häst utan pass..???
En häst i en Till Salu-annons: "Har inget pass, därav priset. Endast seriösa behöver höra av sig".
Hm, och hur seriöst är det själv att i dag ha en häst utan pass..???
Betyder det att man får fika om man hämtar ridbyxorna på plats?Någon som säljer ridbyxor och var lite snabb på tangenterna:
"Kaffe och hästar finns i familjen"
Det var en som hade fött upp en kull amstaffkorsningar och skulle ha upp till elvatusen för dom. Men det allra roligaste var att hon började annonsen med .. " Hej innan ni kontaktar mig så vill jag tipsa om hundstallet som har många hundar som behöver nya hem " .... ja just amstaff blandningar svämmar det ju över av där så dina valpar kanske hamnar där också , folk alltså ! Hon var dessutom utbildad hundinstruktör osv och parningen hade skett så naturligt som möjligt mellan de underbara hundarna som aldrig visat tecken på sjukdom..Funderar alltid på det när jag ser diverse mer eller mindre konstiga annonser från blandisuppfödare som enbart vänder sig till seriösa köpare.
Det osar ur öronen på mig när jag stöter på sådan idioti, parad med uppenbar brist på kunskap.
Ja
Det osar ur öronen på mig när jag stöter på sådan idioti, parad med uppenbar brist på kunskap.
Annonsen finns på en Facebook sida med många medlemmar. Tyvärr tar admin bort alla ifrågasättande kommentarer på den sidan. .Idioti och brist på kunskap verkar vara det man behöver när man annonserar ut levande djur på Blocket
Sorgligt.."18 år treangelmärkt pga av helta på ridskola men har aldrig visat något i min ägo eller hos förra ägaren . Hon är guda snäll samtidigt som hon kan bli tjurig när man ställer för mycket krav på henne"
Tja. Jag tänker nog att det ena besvarar det andra liksom.