Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får en "extra växel" i hoppningen, river aldrig! Kul häst att rida!

Och sedan 8 bilder på en häst som hoppar typ en meter (skojar inte) ovanför hindren + film där pållen håller 200 km/h genom hela hoppbanan i svajig galopp. Jo tack! Säkert väldigt kul att rida om man har en dödslängtan. Ingen pålle för fegisar det där...

Bonus: säljes p.g.a ryttaren blivit skadad. Vill man ens veta?

Vi söker hingst för att betäcka vårt fullkomligt underbara halvblodsto. Vi bara MÅSTE ha ett föl på den här ljuvliga damen :)
Alla raser över 160 cm mkh av intresse i Östergötland. Kom med förslag. Han får plats hos oss över sommaren om ni ej har plats till ex. Hör gärna av er med bild, info och pris för betäckning samt levande föl.

Tydligen är inte det underbara stoet värd en ordentlig hingst. Står pris 10 000:- i annonsen, för det kan man ju få en godkänd så att avkomman får ett vettigt andrahandsvärde.

Usch jag blir mörkrädd av alla människor sim ska avla på hästar,hundar etc. Har läst flera annonser nu och jag blir så trött. Orkar inte ens skriva dom här.
Inte konstigt att det finns så många djur som inte håller.
Jag blir nästan förbannad, ska man avla så är man faktiskt skyldig att göra det med tanke på att djuren ska få en bra chans i livet. Inte bara avla för att man har ett sto eller tik man tycker är söt trots att hon har sjukdomar som kommer ärvas....:rage: :arghh:

Tyckte jag oxå, visst de stod att det var en tjuvparning men ändå, speciellt att den ska säljas så nära inpå att få valparna, å sen direkt efter, får man ens flytta en hund så pass nära?
Tror inte det. Sen finns det väl abortsprutor också om man får en tjuvparning.

I en saluannons för en ridtravare står det att hästen ej får säljas vidare och kontrakt kommer att skrivas. Jag förstår att man inte vill att hästen ska bli en vandringspokal men kan det verkligen vara juridiskt bindande att skriva så i kontraktet när man säljer en häst? Köparen äger ju sen hästen och är fri att göra vad den vill med den. Värsta som kan hända är väl att köparen får betala vite till tidigare ägare om hästen säljs vidare, om det finns något sådant med i kontraktet.

I en saluannons för en ridtravare står det att hästen ej får säljas vidare och kontrakt kommer att skrivas. Jag förstår att man inte vill att hästen ska bli en vandringspokal men kan det verkligen vara juridiskt bindande att skriva så i kontraktet när man säljer en häst? Köparen äger ju sen hästen och är fri att göra vad den vill med den. Värsta som kan hända är väl att köparen får betala vite till tidigare ägare om hästen säljs vidare, om det finns något sådant med i kontraktet.

Det går att skriva in med ett vite ja. Det blir ju isåfall ditt "straff" om du bryter mot avtalet och säljer hästen.

Så nej du FÅR inte sälja den men det finns ju inget som hindrar dig. På samma sätt som du inte måste hålla hastigheten när du kör förbi en 50-skylt, men åker du dit får du betala för det (med pengar eller körkort) :)

Tror dock det är ganska svårt att skriva den typen av avtal som är juridiskt bindande, men omöjligt är det inte. Det går ju att skriva in återköpsrätt på det sättet men endast att du inte får sälja hästen vidare utan krav på tidigare ägaren isåfall ska köpa tillbaka tror jag inte går.

Tycker det blir så märkligt. Man jan ju aldrig garantera vad som händer i livet, blir kanske sjuk etc.

"Söker shetlandsponny" under b-ponnyer. Hur vanligt är det med övervuxna shetland? Skulle nog få större respons på sin annons under A-ponnyer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka