Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm...man behöver ju veta liiiite mer om tiken för att kunna bedöma om ens hane är lämplig.Som alla sökesannonser jag sett på hundar
"min tik löper nu, någon som har en lämplig hane att para henne med?"
Hmm...man behöver ju veta liiiite mer om tiken för att kunna bedöma om ens hane är lämplig.
Nej så tragisktÅh kom på en till som jag såg
"Dräktig tik säljes akut!"
en vecka senare
"Tik med valpar säljes akut"
Tyckte jag oxå, visst de stod att det var en tjuvparning men ändå, speciellt att den ska säljas så nära inpå att få valparna, å sen direkt efter, får man ens flytta en hund så pass nära?Nej så tragiskt
Tror inte det. Sen finns det väl abortsprutor också om man får en tjuvparning.Tyckte jag oxå, visst de stod att det var en tjuvparning men ändå, speciellt att den ska säljas så nära inpå att få valparna, å sen direkt efter, får man ens flytta en hund så pass nära?
I en saluannons för en ridtravare står det att hästen ej får säljas vidare och kontrakt kommer att skrivas. Jag förstår att man inte vill att hästen ska bli en vandringspokal men kan det verkligen vara juridiskt bindande att skriva så i kontraktet när man säljer en häst? Köparen äger ju sen hästen och är fri att göra vad den vill med den. Värsta som kan hända är väl att köparen får betala vite till tidigare ägare om hästen säljs vidare, om det finns något sådant med i kontraktet.
Tycker det blir så märkligt. Man jan ju aldrig garantera vad som händer i livet, blir kanske sjuk etc.I en saluannons för en ridtravare står det att hästen ej får säljas vidare och kontrakt kommer att skrivas. Jag förstår att man inte vill att hästen ska bli en vandringspokal men kan det verkligen vara juridiskt bindande att skriva så i kontraktet när man säljer en häst? Köparen äger ju sen hästen och är fri att göra vad den vill med den. Värsta som kan hända är väl att köparen får betala vite till tidigare ägare om hästen säljs vidare, om det finns något sådant med i kontraktet.
Märkligt tänk det där...säljaren får sälja vidare (eftersom h*n annonserar ut hästen) men köparen får inte sälja vidare...I en saluannons för en ridtravare står det att hästen ej får säljas vidare
Märkligt tänk det där...säljaren får sälja vidare (eftersom h*n annonserar ut hästen) men köparen får inte sälja vidare...
Så var vi där igen! Rubriken säger "toppstammad b-ponny" och texten "i dagsläget 131 cm".
Eller växer neråt då det var en unghäst till råga på allt. "Blir C-ponny" som det så kunnigt står i annonsen...men har man tur kanske den krymper i tvätten...