Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Min" 11-åring har fått rida hur mycket hon vill på shettisen mot att hon mockar åt och borstar densamma. Det tycker jag isf är en bättre deal än att blanda in pengar. Iaf när barnen är såpass små. :)

Ja, men det är ju en helt annan sak. Sådant är ju nödvändigt för att lära sig att man inte bara kan få allt gratis i livet.

Ute igen pga. oseriösa köpare.

Drömt om att ha din alldeles egna nöjespark? Varför då? Nu kan du slå på stort och köpa en gruva istället.

Som rubriken lyder finns en startklar gruva belägen i Kaunisvaara i Pajala kommun ute för försäljning, redo att producera äkta norrländsk malm av finaste kvalisort.

Sakta men säkert stiger malmpriset sida vid sida med dollarvärdet, så passa på innan kineserna köper rubbet. Ypperlig chans att tjäna ordentligt med $$ , efter lite mindre investeringar förstås.

Då Northland Resources gick i konkurs tog Hans Andersson över försäljningen av gruvan. Men då han verkar ha ett väldigt problem att göra slag i saken och sälja alltihop till en seriös köpare för vidare drift så tänkte jag hjälpa honom på traven och göra processen skyndsam, som sig bör.

Trots låga malmpriser så är detta ett guldläge för dig att förvärva din alldeles egna malmfabrik. Tänk dig att ta klivet ut ur baracken på morgonen, med en kopp rykande kaffe i handen och se ditt alldeles egna anrikningsverk spotta ut det svarta guldet framför dina fötter. En obeskrivlig känsla.
Som Stefan Löfven sa: "Det luktar pengar". Vilken djuvlig morgondoft.

På köpet får du även en torrlagd myr som alltihop står på, ett antal fordon av olika slag som kan vara bra att ha när du ska patrullera ditt område. Och framförallt ett anrikningsverk med oförväntad produktionskapacitet, även en truckverkstad finns på området där du kan skruva i truckarna, ha lite garagehäng med polarna eller meka med skotern inför vintern. Behöver jag säga mer? Möjligheterna är oändliga.

Plocka fram checkhäftet och köp denna gruva till ett fyndpris, men gör rätt och driv den vidare.

Är du intresserad? Kontakta konkusförvaltaren för mer information.
Byten är ej av intresse. Vill du ha fler bilder? Kom och fota själv.
Priset går att diskutera.

Cirkapris: 1 500 000 000

Vilket kap :p

" Hej. Jag kommer eventuellt behöva lite hjälp, till att börja med 1 gång / vecka. De första gångerna kommer jag att vara med och se så att allt funkar, och detta är p.g.a att jobb kan komma emellan runt 1 gång / vecka och att det kan öka ut till 2 dagar senare.
De krav jag ställer och inte ställer:
- INTE SLÄPPA HÄSTEN.
- HA EN HEL DEL HÄSTVANA (UNGHÄST VANA BEHÖVS INTE OM DU INTE HANTERAT HÄSTAR MYCKET)
- MINST 15 ÅR.
- SÄGER TILL DIREKT OM NÅGOT VERKAR VARA FEL, T.EX ATT HÄSTEN VERKAR BLIVIT SJUK ELLER SKADAT SIG MEDANS DU ÄR DÄR.

Det är ett sto på 2 år som jag har, hon står i Asarum (Blekinge), är du intresserad så diskuterar vi vad du kan/får göra och även att jag ger info om henne.

OBS HON RIDS EJ P.G.A ÅLDER."

Lite luddig vad hon vill ha hjälp med, och nästan lite aggressivt... Och är det inte bättre att klargöra vad man får ut av att hjälpa henne istället för vad man inte får? antar att hon inte kommer få så många svar.

" Hej. Jag kommer eventuellt behöva lite hjälp, till att börja med 1 gång / vecka. De första gångerna kommer jag att vara med och se så att allt funkar, och detta är p.g.a att jobb kan komma emellan runt 1 gång / vecka och att det kan öka ut till 2 dagar senare.
- INTE SLÄPPA HÄSTEN.
- HA EN HEL DEL HÄSTVANA (UNGHÄST VANA BEHÖVS INTE OM DU INTE HANTERAT HÄSTAR MYCKET)
- MINST 15 ÅR.
- SÄGER TILL DIREKT OM NÅGOT VERKAR VARA FEL, T.EX ATT HÄSTEN VERKAR BLIVIT SJUK ELLER SKADAT SIG MEDANS DU ÄR DÄR.

Det är ett sto på 2 år som jag har, hon står i Asarum (Blekinge), är du intresserad så diskuterar vi vad du kan/får göra och även att jag ger info om henne.

OBS HON RIDS EJ P.G.A ÅLDER."

Lite luddig vad hon vill ha hjälp med, och nästan lite aggressivt... Och är det inte bättre att klargöra vad man får ut av att hjälpa henne istället för vad man inte får? antar att hon inte kommer få så många svar.
Ush jag gillar inte sån där medryttar annonser där hästägarna redan dömt ut medryttare som en korkad slav och tror att deras häst är så unik att folk ska köa :)

- INTE SLÄPPA HÄSTEN.
.

Alltså jag kanske är korkad nu, men vad menar hästägaren med "Inte släppa hästen"?? :confused:

Annnonser med texten "kolsvart häst" och sen en bild på en (visserligen väldigt) mörkbrun häst men som är ljus i flankerna. Hallå, din häst är BRUN, inte svart :meh:

Inte lösgaloppera kanske? Att släppa en häst man inte känner lös vind för våg är ju lite dumt kanske :D

Ja det var det jag tänkte! :) Kändes bara som att hästägaren tog det på överdrivet stort allvar, men det kan ju bero på mycket... dåliga erfarenheter eller kanske en knepig häst :p

Detta såg jag.....handlar om en snäll valack. Men det blev lite fel......

"levnadsglad med båda fötterna på jorden."

Det väcker fler frågor än det svarar. Är den tvåbent? Står den mest på två ben? Vilka ben, de två främre, de två bakre, eller kanske rent av en fram och en bak....på samma sida kanske?

Annnonser med texten "kolsvart häst" och sen en bild på en (visserligen väldigt) mörkbrun häst men som är ljus i flankerna. Hallå, din häst är BRUN, inte svart :meh:
Just kolsvart är ju kanske lite konstigt att skriva, men faktiskt är min häst svart enligt pass osv, men han har såna ljusa flanker. Det heter ändå svart, och inte brun.
Fast inte kolsvart ;)

Just kolsvart är ju kanske lite konstigt att skriva, men faktiskt är min häst svart enligt pass osv, men han har såna ljusa flanker. Det heter ändå svart, och inte brun.
Fast inte kolsvart ;)
Om jag inte minns helt fel nu, så har de ljusa flanker är de genetiskt inte svarta, de är alltså inte svarta även om Idkontrollanter skriver så. Finns många exempel på där Idkontrollanter skrivit helt uppåt väggarna fel färg på hästar.

Om jag inte minns helt fel nu, så har de ljusa flanker är de genetiskt inte svarta, de är alltså inte svarta även om Idkontrollanter skriver så. Finns många exempel på där Idkontrollanter skrivit helt uppåt väggarna fel färg på hästar.
Jag har fått samma uppfattning som du. Svart ska bara användas om hästen är genetiskt svart, någon med mer koll kanske kan förklara bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka