Ja men att taglet bleks av solen har ju inte med färg-genetiken att göra.
Nej, det är ju förvisso sant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men att taglet bleks av solen har ju inte med färg-genetiken att göra.
om man annonserar ut en bil som dragbil.. är det inte intressant att skriva ut hur mycket den får dra då på de olika behörigheterna?
eller i alla fall skriva ut reg nr så att man kan kolla själv
Häst annonseras ut på foder.
"Ras: Halvblod (korsning fullblod/kallblodstravare)"
Alltså... Nån måste berätta för den människan hur avel funkar. Såvida jag inte missat något fundamentalt blir det väl inte ett halvblod bara för att man korsar ett fullblod med ett kallblod...
Tja, ska vi vara petiga så är det väl ett halvblod? Det vi i dagligt tal pratar om som halvblod är ju i själva verket oftast varmblodiga ridhästar, själv äger jag två svenska varmblodiga ridhästar registrerade i ASVH, jag har även ägt en holländsk varmblodig ridhäst registrerad som KWPN. Jag har ägt ett engelskt fullblod men aldrig ett arabiskt eller angloarabiskt, så att bara skriva fullblod lämnar lika mycket i övrigt att önska som att skriva halvblod.Häst annonseras ut på foder.
Alltså... Nån måste berätta för den människan hur avel funkar. Såvida jag inte missat något fundamentalt blir det väl inte ett halvblod bara för att man korsar ett fullblod med ett kallblod...
Häst annonseras ut på foder.
Svensk kallblodstravare är en egen ras sedan 1964 då den knoppades av från det nordsvenska kallblodet och fick egen stambok. Då det inte framgår kunde det lika gärna vara norsk eller finsk, av samma anledning som man inte vet vilket fullblod det syftas på, men jag antar precis som du gör att det rör sig om engelskt fullblod och svensk kallblodstravare. Kan säker vara en mkt fin häst.Vi får väl anta att kallblodstravare är en nordsvensk, förmodligen är fullblodet ett engelskt fullblod, men ja, det ser ju ändå lite märkligt ut för mina ögon! Min hjärna tänkte ungefär "det blir väl inte ett halvblod av en korsning?" Men jo, det är klart det blir... Nu har jag förvirrat mig själv bra här!
Smidigt när det går så fort!På tal om bilförsäljning så skulle jag sälja min bil. En sån som exportföretagen är helt galna i.
Tio minuter efter annonsen kommit ut ringer förste man. Bosatt 25 mil från oss swishar han på studs över 1000 spänn för att vi ska ta bort annonsen och hålla bilen. De vill komma dagen därpå, vid tio-tiden. Är noga med att poängtera att de SKA ha bilen. Under samtalet på kanske en kvart missar vi trettio samtal (!) Och ytterligare några innan vi hinner få bort annonsen! Helt galet!!
Kl ÅTTA morronen därpå svänger de in på gården, startar bilen, hummar lite, kollar ingenting, provkör ingenting, betalar efter ha provat pruta (no no-jag har trettio andra jag kan ringa liksom ) skriver pappren och åker 25 mil hem igen.
Har aldrig varit med om maken
Pga ändrade omständigheter måste jag sälja min lilla skrutt. Hon är fjorton veckor nu om jag inte minns helt fel. Bondkatt. hon är chippad och vaccinerad. Kritvit med blå/grå ögon Himla söt och go, älskar att ligga och mysa bredvid en. Går på lådan felfritt och klöser inte på möbler så vitt jag märkt. "Ingår" ett litet klösträd, låda, alla hennes leksaker samt den mat som finns kvar vid hämtning.
Jag tänker inte släppa iväg henne till första bästa. Seriösa intressanter hör av sig via PM och snälla, tänk efter innan ni skriver, att ha en katt innebär stort ansvar, i många år.
Ja det säger personen som säljer sin katt efter 2 veckor (om man utgår från att hon hämtade den vid 12 veckor)