Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om bilförsäljning så skulle jag sälja min bil. En sån som exportföretagen är helt galna i.

Tio minuter efter annonsen kommit ut ringer förste man. Bosatt 25 mil från oss swishar han på studs över 1000 spänn för att vi ska ta bort annonsen och hålla bilen. De vill komma dagen därpå, vid tio-tiden. Är noga med att poängtera att de SKA ha bilen. Under samtalet på kanske en kvart missar vi trettio samtal (!) Och ytterligare några innan vi hinner få bort annonsen! Helt galet!!

Kl ÅTTA morronen därpå svänger de in på gården, startar bilen, hummar lite, kollar ingenting, provkör ingenting, betalar efter ha provat pruta (no no-jag har trettio andra jag kan ringa liksom :cool:) skriver pappren och åker 25 mil hem igen.

Har aldrig varit med om maken:up:

Oj! Vad var det för bil du sålde @Magnum ?

Läste denna nyss:
"Pga svåra stridigheter & slagsmål med hans kattkompis, söker vi ett nytt, varaktigt & kärleksfullt fodervärdshem till vår älskade Norsk skogkattpojke xxxx

Han är 7 år (fyller 8 år i november), kastrerad, idmärkt , vaccinerad, avmaskad & försäkrad. Han är stor och lite överviktig (väger ca 8-9 kg). Han har självklart stamtavla, har tagit högsta titeln Supreme Premier på utställning, men vill inte ställas ut mer & då han är kastrat blir det ju ingen avel. Vi vill helst ha en fodervärd för att kunna behålla honom i vår ägo livet ut, då han betyder oerhört mycket för oss och vi vill kunna ha fortsatt kontakt med honom. Nuvarande ägare står för försäkringen medan fodervärden står för mat, sand & ev. veterinärvård (kan diskuteras). Han har känslig mage och får enbart äta veterinärtorrfodret Hill's id (torrfoder och blötmat). Om båda parter är med på det kan han ev. byta ägare längre fram om allt fungerar bra. Kattvana är ett krav. xxxx kan ge kärleksbett och är tyvärr besvärlig vid pälsvård och kloklippning. Vi hoppas hitta en fodervärd i Helsingborg och kan då hjälpa till med pälsvård och kloklippning, då man behöver vara flera. xxxx är trevlig , lekfull och social. Han tycker om att kela. Vill han ge kärleksbett får man distrahera honom med en vippa eller ignorera. Då katterna varit tvungna att vara uppdelade, har han tyvärr kissat på fel ställe ibland om han varit instängd ensam i ett rum för länge. Normalt sett går han duktigt på lådan och föredrar två stycken, en att kissa i och en att bajsa i. Det är viktigt att lådorna hålls rent noga och att han har mycket sällskap av sin/sina människor.

Han ska vara ensamkatt & ensamdjur hos någon snäll & kärleksfull person som är hemma mycket och kan kela och leka med honom. Hemmet ska vara lugnt och utan småbarn och andra djur. Han är van vid att få sova i sängen och ha det som en prins. Han ska vara innekatt men helst ha tillgång till säkert innätad balkong eller rastgård. Hemmet bör ligga i eller nära Helsingborg (Skåne). Vi vill ha tät kontakt och få hälsa på honom.

Fungerar det inte i det nya hemmet, ska han ovillkorligen tillbaka till oss och får absolut inte omplaceras/säljas vidare på eget bevåg.

Har du eller vet du någon som vore det perfekta hemmet till vår älskade prins? Hör av er med utförligt mail om hur han skulle få det.

Vänligen (yyyy - xxxx uppfödare samt Hans - xxxx ägare).

Seriösa människor tycker jag!

Seriöst att skyffla iväg en 8 årig katt o samtidigt kräva en massa kontakt o besöksrätt har jag svårt att se som seriöst.
Fast jag tycker inte texten ger intryck av att skyffla bort den, de tar upp de problem som finns och varför de vill hitta en fodervärd till en början. De står även för försäkring och tar tillbaka katten om det inte fungerar, går det bra är de inte helt främmande att skriva över den sen. De ger katten en chans till ett långt liv, det är inte ovanligt att de blir ca 20 år, istället för att avliva den nu.

Jag såg en annons på korsningsvalpar mellan två knasiga raser, minns inte vilka nu, typ husky och tax. Det stod inget om att man hälsotestat föräldrarna eller något. Däremot ville man att köparna "noga ska ha tänkt igenom sitt köp"
Jag undrar om de inte kunde passat på att "noga tänka över sin avel" och para ett par jyckar med varann som iaf var av samma eller liknande ras...+ hälsotestat...

Den här såg jag och tänkte: Ja.... snacka om unga hönor.. :laugh::laugh::laugh:
11233506_10206015359358280_8234984927355941444_o.jpg

Fast läste man i texten så fick man veta att bilden visar gruppen INNAN den kläcktes, men nu var de alltså hyfsat vuxna. Gullig bild, men varför inte knäppa kort på djuren ist?

Nej, höns som lägger gröna, rosa eller bruna ägg lägger det oavsett vilken färg det är på tuppen.
Men om det är en korsning? alltså de bruna äggens mamma värper såklart bruna ägg, men äggens pappa kommer ur en ras som värper vita? :p är det då säkert att den unga blivande hönan ändå värper bruna? kanske bara var renrasiga som såldes, men tänkte bara att det borde kunna vara så?

Hittade idag ytterligare ett töltande halvblod :D Börjar bli en klassiker nu med de här googleöversatta annonserna med allsköns storhästraser som har 4-5 gångarter :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka