Stackars häst tänker jag mestFinn fem fel Hästen ligger alltså på annons.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars häst tänker jag mestFinn fem fel Hästen ligger alltså på annons.
"renrasigt 3-årssto"
tror ni det står vad det är för ras?
Varför inte bara skicka hästen på ko-terapi..."Trevligt varmblods sto säljes till gott långvarigt hem med häst kompis/ar.
Jag köpte henne själv nyligen för att ha henne till avel och ridning och allt funkade jätte bra tills hon upptäckte kossorna på granngården då visade det sig att hon har koskräck och behöver ett hem utan kor i närheten.
Kan tänka mig byte med shettis.
Bra hem viktigt och seriöst intresserade ombedes ringa = svarar enbart på samtal."
....eh?!?
Läge att uppfostra sina barn innan man ger dem häst?Med rubriken: "Fin utvilad häst säljes"
Hej.
Jag säljer min dotters häst som hon tjatat om att få i 10 år, tyvärr köpte jag en allt för vass häst (helt enligt hennes önskemål) trots påtryckningar från alla som kan hästar, att köp en läromästare istället, men men ...
Nu har hon då tröttnat på att behöva gå upp tidigt varje morgon o gå till stallet och därmed bestämt sig för att sälja hästen.
Hästen är en väldigt trevlig individ som är enkel att sko o hantera.
Han har är lite svårlastad med det är nog för att han bara åkt transport 2ggr sen i julas,tidigare var det inga problem när han tävlades och åkte mycket transport med förra ägaren.
Tävlade i hoppning med förra ägaren 1.10 med placering och startad på 1.20.
Sista månaderna vi ägt honom (sen i julas) har han inte gått speciellt mycket så det är en frisk,utvilad häst ni köper.
Vi besiktigade honom i julas och då var han helt frisk, han har i vartfall knappast fått några förslitningsskador sen vi köpte honom.
Han kräver en rutinerad ryttare som vet hur han ska hanteras,alltså ingen nybörjarehäst.
Som sagt så blev det ett alltför stort steg in i hästvärlden för min dotter med en tävlingshäst i denna kalibern men , med en erfaren vuxen i sadeln får man en riktigt fin häst.
Ja curlar och skämmer man bort sina barn så.,,Med rubriken: "Fin utvilad häst säljes"
Hej.
Jag säljer min dotters häst som hon tjatat om att få i 10 år, tyvärr köpte jag en allt för vass häst (helt enligt hennes önskemål) trots påtryckningar från alla som kan hästar, att köp en läromästare istället, men men ...
Nu har hon då tröttnat på att behöva gå upp tidigt varje morgon o gå till stallet och därmed bestämt sig för att sälja hästen.
Hästen är en väldigt trevlig individ som är enkel att sko o hantera.
Han har är lite svårlastad med det är nog för att han bara åkt transport 2ggr sen i julas,tidigare var det inga problem när han tävlades och åkte mycket transport med förra ägaren.
Tävlade i hoppning med förra ägaren 1.10 med placering och startad på 1.20.
Sista månaderna vi ägt honom (sen i julas) har han inte gått speciellt mycket så det är en frisk,utvilad häst ni köper.
Vi besiktigade honom i julas och då var han helt frisk, han har i vartfall knappast fått några förslitningsskador sen vi köpte honom.
Han kräver en rutinerad ryttare som vet hur han ska hanteras,alltså ingen nybörjarehäst.
Som sagt så blev det ett alltför stort steg in i hästvärlden för min dotter med en tävlingshäst i denna kalibern men , med en erfaren vuxen i sadeln får man en riktigt fin häst.
Läge att uppfostra sina barn innan man ger dem häst?
"renrasigt 3-årssto"
tror ni det står vad det är för ras?
Spännande, det är som en sådan där hemlig låda man kan köpa Typ vad kommer att kliva av transporten, en shettis eller en shire?
Testagram i nytt formatSpännande, det är som en sådan där hemlig låda man kan köpa Typ vad kommer att kliva av transporten, en shettis eller en shire?
Finn fem fel Hästen ligger alltså på annons.
Finn fem fel Hästen ligger alltså på annons.
Jag har inga större problem med annonsen faktiskt, tycker den var annorlunda och skriven med glimten i ögat. Jag ser ingen passiv aggressivitet utan en förälder som tröttnat på avkomman som lovar runt men håller tunt och nu får ta konsekvenserna av sitt val, hästen ska säljas. Om jag letade häst hade jag mycket väl kunnat ringa på den.Alltså usch. Nu har jag hittat annonsen på Hästnet också och jag blir faktiskt illa berörd på riktigt. Hur kan man som förälder ta ut sin passiva aggressivitet i annonsen på det här sättet? Ta ditt ansvar för att DU föll för dotterns tjat och köpte en för vass häst "trots påtryckningar från alla som kan hästar, att köp en läromästare istället".
Aldrig att jag skulle ringa på en annons där säljaren visar så dåligt omdöme. Hu.
Den skulle ju inte allt på barnet utan skriver själv att de inte lyssnade på goda råd, men vi läser alla saker olika och jag hade som sagt inte tvekat ett dugg att ringa om jag letade häst.Nä usch. Jag tycker den signalerar hästokunnig förälder som skyller alla misstag på barnet. Trist om barnet inte tar sitt ansvar, men det får de ju diskutera inom familjen, inte på Hästnet.
Jag ser självironin utan bitterhet, du ser en dålig förälder. Tonåringar behöver lära sig att handlingar får konsekvenser och att det är dags att växa upp.Ja, då tolkar vi den olika Jag skulle nog bara fundera på vilka andra möjliga problem som säljaren skulle skylla ifrån sig. Glimten i ögat är för mig när man är självironisk, inte när man är ironisk och bitter mot andra, särskilt inte barn.