Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver inte vara en dåligt förälder, men här har hen visat dåligt omdöme tycker jag. Man kan jämföra med den annons som blev viral nyligen där pappan beskrev sin dotters häst ur sitt eget, medvetet oinsatta, perspektiv - den tyckte jag var kul och välskriven.

Håller helt med om att tonåringar också bör ta ansvar, men jag tycker som sagt att man tar den diskussionen i familjen. Här verkar det ju som om föräldern lagt sig platt för barnet, köpt en alltför vass häst som barnet blivit rädd för och sen skyller föräldern den minskande entusiasmen på barnet. Man kunde ha formulerat det så mycket snyggare.

Men visst, annonsen är väl lyckad eftersom den dels väcker diskussion, dels går att läsa på minst två sätt.

Behöver inte vara en dåligt förälder, men här har hen visat dåligt omdöme tycker jag. Man kan jämföra med den annons som blev viral nyligen där pappan beskrev sin dotters häst ur sitt eget, medvetet oinsatta, perspektiv - den tyckte jag var kul och välskriven.

Håller helt med om att tonåringar också bör ta ansvar, men jag tycker som sagt att man tar den diskussionen i familjen. Här verkar det ju som om föräldern lagt sig platt för barnet, köpt en alltför vass häst som barnet blivit rädd för och sen skyller föräldern den minskande entusiasmen på barnet. Man kunde ha formulerat det så mycket snyggare.

Men visst, annonsen är väl lyckad eftersom den dels väcker diskussion, dels går att läsa på minst två sätt.
Jag tycker inte att det verkar som om föräldern skyller på barnet, utan snarare att de beklagar sig själva för att ha tagit vatten över huvudet och att de borde vetat bättre osv.

Jag ser ingenstans att hästen är vass, jag ser bara en unge som tappat intresset och inte orkar kravla sig upp ur sängen för att ta hand om hästen.

Fast det står ju "Tyvärr köpte jag en alltför vass häst (enligt hennes önskemål)".

Sen vet jag förstås inte om hästen verkligen är vass, men det är så det står.

Det finns dock ett problem som har gjort att jag har kommit fram till detta beslut; han har separationsångest. Han kan inte bli lämnad utan att han skäller och då jag bor i lägenhet så har min hyresvärd klagat.

Jag söker därför någon som bor i hus utan grannar som störs och som vill ta över min prins för att ensamhetsträna honom. Det är viktigt att du har hundvana och vet hur ensamhetsträning går till. Hur länge han ska stanna beror helt enkelt på hur pass fort det går att komma underfund med hans ångest. Jag står självklart för alla kostnader inklusive försäkring så det är ingenting ni betalar för.
Ha ha ja vad ska man säga. Någon som är sugen på att lära hunden att vara ensam hemma gratis:)

Det finns dock ett problem som har gjort att jag har kommit fram till detta beslut; han har separationsångest. Han kan inte bli lämnad utan att han skäller och då jag bor i lägenhet så har min hyresvärd klagat.

Jag söker därför någon som bor i hus utan grannar som störs och som vill ta över min prins för att ensamhetsträna honom. Det är viktigt att du har hundvana och vet hur ensamhetsträning går till. Hur länge han ska stanna beror helt enkelt på hur pass fort det går att komma underfund med hans ångest. Jag står självklart för alla kostnader inklusive försäkring så det är ingenting ni betalar för.
Ha ha ja vad ska man säga. Någon som är sugen på att lära hunden att vara ensam hemma gratis:)
Vad får man betalt?

Du får inte betalt. Vill du låna hunden på foder för att lära den att vara ensam hemma, för att sedan lämna tillbaka den när den kan vara ensam får du låna den helt gratis .
Man lånar inte ut hundar på foder. Vill man få sin hund tränad så får man betala för det.

Jag undrar om annonsören har sett den här tråden, nu är annonsen ute med en ny bild.

Benskydden sitter rätt, men det ser fortfarande ut som att rumpvärmaren används som padd under sadeln. Nosgrimman är felknäppt på samma sätt och nu har man också satt en aachenrem på den.

I övrigt så skriver man att hästen är 16 år och född 2000...

Hon får grå papper om ni lämnar in för pass just nu men kan få gröna om ni får papper från förra ägaren. Hon skulle om så kanske passa för avel med.
Morfar: Torboldt 23

Orkade du läsa hela annonsen? Så. Mycket. Text. Gav upp halvvägs.
Noterade dock repgrimman, skulle inte direkt ha det i hagen själv.

HAH! I samma annons som diskuteras ovan: "Hon har tuppspatt i höger bakben och lite i vänster men självklart inte något ni lider av.". Nej, det är klart. Det är ju hästen som "lider" av det :P

Men alltså vilken konstig annons... (hittade den nu).

Och någon jag verkligen reagerade på var att de haft hästen i 3 månader och säljer den redan? Och sen typ säger att de gjort ett sånt jobb med den och att den var mer vild än tam när den kom, vilket knappast kan stämma om den bara var där 3 månader...

HAH! I samma annons som diskuteras ovan: "Hon har tuppspatt i höger bakben och lite i vänster men självklart inte något ni lider av.". Nej, det är klart. Det är ju hästen som "lider" av det :P
Skummande själv igenom annonsen nu och shit va smileys, kändes mer som "gulli-gull" än seriöst. Är det så annonser ser ut nuförtiden? :nailbiting:

@Mia_R Jag läser annonsen på samma sätt som du. Jag ser framför mig hur annonsören sitter där och ska författa en annons, har svårt att få till det bra och sen bara "äh, vafan, jag skriver som det är."
För mig blir det lite Havrepappa-stil på annonsen :)
Tänkte också på havrepappan när jag läste, speciellt när man läser namnet på annonsören (definitivt inte ett feminint namn). :D

Vart också tvungen att söka upp tuppspatt annonsen. Filmen var inte speciellt relevant men gav ett gott skratt där hästen satt och vilade lite :D

Jag försökte hitta annonsen idag men nu är den borttagen. Tror "någon" hittade den här tråden kanske? ;)

Jag försökte hitta annonsen idag men nu är den borttagen. Tror "någon" hittade den här tråden kanske? ;)
Jag hittade den tidigare idag och vilket svammel det var, syftningsfel(?) och vad hade videon öht med hästen att göra? Det lilla jag såg av vad som kan ha varit den fick inte mig köpsugen. Lägger man upp en video borde det ju vara hästen man visar. O_o

"Min man har ridit den mer än mig." :confused: :nailbiting: Jag hoppas verkligen att hon menade att hennes man har ridit den mer än vad hon har gjort, hur ofta han rider annonsören vill jag inte veta! :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka