Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Detta är sällskaps hundar, registreras i SJV ej SKK."
Så, ingen stamtavla å priset var 13500, som fått!
"mindre välskött sto"
I vissa annonser står att Hästen eventuellt till salu eller "jag gör en intressekoll". Jag kan förstå att man tex bara säljer om rätt hem dyker upp. Men en vän till mig svarade på en sådan annons och där ville säljaren först sälja pga ekonomi. Min vän provred och de skulle gå vidare. Då ångrar sig kvinnan och vill inte sälja. Hon hoppas ordna ekonomin.
Sen några veckor senare hör kvinnan av sig igen. Nu har hon kommit fram till att hon "antagligen" vill sälja då hon "antagligen" inte har råd och vill min vän komma o h provrida igen?
Nej det blev ingen provridning.
Precis. Jag skulle nog inte åka dit om det verkar som ägaren inte har bestämt sig för om den vill sälja.Brukar fundera på om dom får några svar, kul att lägga ner tid och soppapengar på att inte ens veta om den ens är till salu
Jag har varit med om det också. Fast vi hade gått så långt som att provridit, kommit fram till att ja vi vill köpa, bestämt datum när vi kan hämta hästen, ordnat transport och veterinär för besiktning, hört med försäkringsbolaget, och sen dagen innan vi ska åka... ett sms som säger att hon ångrat sig. Hon svarade inte när mamma försökte ringa heller. Men aja, vi hittade vår häst ändå.I vissa annonser står att Hästen eventuellt till salu eller "jag gör en intressekoll". Jag kan förstå att man tex bara säljer om rätt hem dyker upp. Men en vän till mig svarade på en sådan annons och där ville säljaren först sälja pga ekonomi. Min vän provred och de skulle gå vidare. Då ångrar sig kvinnan och vill inte sälja. Hon hoppas ordna ekonomin.
Sen några veckor senare hör kvinnan av sig igen. Nu har hon kommit fram till att hon "antagligen" vill sälja då hon "antagligen" inte har råd och vill min vän komma o h provrida igen?
Nej det blev ingen provridning.
jag såg en person som lade ut att hon hade avelshingst, men den var ej godkänd.
En nyfiken fråga- vill man inte hellre anlita en godkänd avelshingst? I alla fall när detta är en ras där det finns flertalet för samma pris för betäckning?
Hur länge bör / kan man avla på en häst? Jag är inte så insatt i avel men när jag ser en annons på en häst som är 26 år gammal och inte haft föl förut? Där ägaren tror den kan passa till avel?
och om hon inte ens har pengar att ta ut hästen osv, hur sjutton ska hon kunna betala för hästen sen? En häst är inte billig haha, skumt..."MÅSTE BORT FORT PGA JAG SKA TA UT EN HÄST FRÅN SLAUGHTER HOUSE I MEXICO OCH MÅSTE HA PENGAR SNABBT SENAST KL 5 EM IMORGON!!
Endast swish, skickar direkt när pengarna kommit in!!!"
Ska hon skicka från Mexico? Och hur ska en kavaj för 400 spänn få en häst från slakthuset?
Ingen egen bild heller, bara jag som tycker det är lite skumt`?
En häst är inte billig haha, skumt...
"Det här är den perfekta speedponnyn, riktigt snabba brillor. "
Ehhh va`?
Är glasögon snabba? Eller är "brillor" något nytt slang jag aldrig hört?