Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons om ett fullblod som beskrivs som en hopptalang. På träning hoppar den enstaka hinder på 130 och 100-banor "med stor lätthet". Dvs ungefär samma förmåga som våra ponnyer (men de har hoppat banor på 110-120). Även om hästen är ung (5) och har gått på banan (vilket inte står i annonsen) så känns det inte som så märkvärdigt.

Såg en dressyrhäst som såldes för rätt stora pengar (uppåt 90k) och hade tävlat L:A. Stod ingenting om resultat, bara att den var startad L:A. Är det mycket? När jag kikar på mönstren kan jag inte säga att det ser speciellt avancerat ut.. Jag håller inte på med dressyr så jag vet inte, men 90k för en häst som startat (det säger ju egentligen ingenting) L:A.. Njaaa, va?

Äsch, min fyller 5 i september och han har hoppat hela 10 cm utan ryttare. Så jo, jämfört med det så är hinder på 130 något värt att nämnas. ;)
Ja, jo det är ju klart. Allt är relativt.
Femåring ska ha tre felfria 120 för att kvala till breeders. Även om denna häst i övrigt inte är aktuell för det så hade jag av en "talang" förväntat mig några tävlingsresultat, och att den på träning skulle gå mer än motsv LC-höjd.

Såg en dressyrhäst som såldes för rätt stora pengar (uppåt 90k) och hade tävlat L:A. Stod ingenting om resultat, bara att den var startad L:A. Är det mycket? När jag kikar på mönstren kan jag inte säga att det ser speciellt avancerat ut.. Jag håller inte på med dressyr så jag vet inte, men 90k för en häst som startat (det säger ju egentligen ingenting) L:A.. Njaaa, va?
Eftersom man inte behöver kvala till LA så kan de ju teoretiskt ha anmält direkt till en LA och fått 20 %

UTFÖRSÄLNING AV TÄVLINGSHÄSTAR

Tyckte det lät rätt kul med en utförsäljning av tävlingshästar, tänkte mig att de stod på en rad i någon butik med en fet orange prislapp hängande över örat, men det blev ju ännu roligare när jag förstod att det var en utförsälning det handlade om. Gör hästarna möjligtvis sälen à la Anja Pärsson efter en lyckad ritt? Och är utförsälning att man tillsammans med hästen gör sälen utför en skidbacke någonstans? Hmm...

På en Facebook-grupp kom en annons som började såhär:

"Får med mycket sorg i hjärtat sälja mitt rosa favorit-set med schabrak & luva från (märke) eftersom min valack inte gillar rosa lika mycket som jag...."

Tja, jag kanske är grym, men jag frågar inte hästen vad hon gillar färgen, bara passformen.

På en Facebook-grupp kom en annons som började såhär:

"Får med mycket sorg i hjärtat sälja mitt rosa favorit-set med schabrak & luva från (märke) eftersom min valack inte gillar rosa lika mycket som jag...."

Tja, jag kanske är grym, men jag frågar inte hästen vad hon gillar färgen, bara passformen.

Jag tycker inte hon behöver vara så sorgsen när h*n uppenbarligen kan prata med hästar. :D

Dock finns det en kattras också som heter Cornish Rex :)
Jo, men precis. Finns också en pälstyp inom kaniner kallad rexpäls. Resten av annonsen löd dock såhär;

"Har två väldigt sociala och trevliga hanar kvar som letar hem (samma prickiga kanin på de två bilderna). De är födda 2015-03-08 så de är leveransklara
Säljs öronmärkta med stamtavla/h.bevis, bettfelskontrollerade och med övergångsfoder, 500:- Transport till annan ort går säkert att ordna!"

Så resten av annonsen var bättre än den typiska kanin annonsen. :)

Jag kollar på stallplats. I annonsen står först att de bara har lösdrift och inga boxplatser.
Sen står att i fullservice ingår in och utsläpp dagligen.
Vart ska de släppas från lösdriften? Kanske går i flera hagar? För jag trodde lösdrift innebar att de var i hagen hela tiden och hade ligg hall därinne etc
Jag blir nyfiken- någon som vet?

Jag kollar på stallplats. I annonsen står först att de bara har lösdrift och inga boxplatser.
Sen står att i fullservice ingår in och utsläpp dagligen.
Vart ska de släppas från lösdriften? Kanske går i flera hagar? För jag trodde lösdrift innebar att de var i hagen hela tiden och hade ligg hall därinne etc
Jag blir nyfiken- någon som vet?

Kopierat en annons som såg bra ut eller nåt? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama