Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle gärna ta en 18-åring om jag behövde en extra häst. Skönt med en erfaren häst, som inte behöver hävda sig, och som kan vara fantastiskt hagkompis om den har några åkommor som gör att den inte bör ridas.
Jag fick en 18-årig fräsch kbl-travare som visserligen inte varit särskilt igång de senaste två åren men som inte känns gammal. Frisk häst, förstår att ägaren inte ville låta avliva. Ägaren hade inte möjlighet att behålla själv at privata skäl.
Alltså hamnade pålle hos mig och jag tror att han kan komma att hålla i 5-10 år till med rätt träning, aktivering, hagvistelse.

"Snyggt sto på 168cm
Hon har även tävlat 1.10 hoppning som 5-åring.
Är idag en fin dressyr häst som gör alla skolor samt rörelser är påbörjat."

Hmm.. säljs alltså som dressyrhäst, har tävlat hoppning (född 2009 så förra året) och nyss påbörjat rörelser? :confused:

"Hon besökte även tandläkaren i April .
Mycket snäll häst kort och gott!"

Japp, hon har besökt tandläkaren så det är en snäll häst! ;)

Såg en "annons" på fejjan, inte en annons egentligen, men ändå. Inte ordagrant; "Min mamma köpte en hundfön förra veckan för 1500 kr, nu har de sänkt den till 700kr. Snopet, får de göra så?"
:banghead:

Såg en annons idag där en tjej sökte sommarhäst och ägaren skulle stå för skor och veterinär, och hon för stall hyran och hon kunde det och det.. men hästen hon sökte skulle lära henne hoppa :)

"12årigt sto, 156cm hög, ej riden, körd och har tävlat i trav.
Lånas ut i 6 månader till att börja med, ev.förlängning.
Hon är en bestämd dam, men bara hon förstår vad man vill så gör hon det. Hon är ingen nybörjarhäst. Utrustning följer med= Sadel, träns, benskydd, täcken och grimma."

Ej riden men sadel följer med. Ska man dra slutsatsen att tanken är att man ska rida in den åt ägaren då kanske?

Hon är en bestämd dam, men bara hon förstår vad man vill så gör hon det. Hon är ingen nybörjarhäst. Utrustning följer med= Sadel, träns, benskydd, täcken och grimma."

Ej riden men sadel följer med. Ska man dra slutsatsen att tanken är att man ska rida in den åt ägaren då kanske?
Min erfarenhet av travare är att de oftast accepterar ryttare direkt utan att vara inridna, de är så vana vid all hantering och körning att en ryttare reagerar de knappt på, förutom att de inte förstår grunderna. De vill kanske sälja men vara säkra på att det fungerar innan de släpper iväg henne för gott?

Kan någon förklara varför man lägger in stallplatser under fel län?

Någon annonserar om stallplatser och bete i Linköping under Stockholm. Om man får så få svar att man annonserar ofta kanske det är dags att tänka efter varför och inse att något väsentligt behöver ändras.

Någon annan ska göra jobbet.. Så tolkar jag det också.. För de vill börja med att bara låna ut i 6 månader.
Kan förstås vara så att de bara vill låna ut i 6 mån för att kolla hemmet.
Så nu ska jag inte döma för snabbt utan att veta..:D ;)

"Starrider byxor strl 36 helt i nyskick, litet hål på knät.
500 kr inkl frakt, vid flera intresserade blir de bud"

Jag skulle ju inte benämna byxor med hål i som nyskick, men det kanske bara är jag :confused:

Jag reagerade mer på priset för ett par trasiga byxor.. 500 spänn? Men det kanske är ett väldigt fint märke?

Är intresserad av en vara på Blocket. Säljaren skriver att den " är hel, fungerar och i bra skick"
Jag mailar ändå och frågar.
Då visar det sig att en del på saken är trasig. Det innebär att man måste lämna in den på lagning innan det går att använda. OM den ens kommer att gå att använda. :arghh:
Nej jag vill inte betala samma pris som för andra fungerande varor som faktiskt var hela och inte behöva lämna in. :rage:

Tjugoettårig fjording som säljs som sällskap och för skogsridning "när dagsformen är fin". Uppges kunna stå på vanligt bete, men helst magrare bete för hon är lite tjock. Lite stel i sina framben är hon också.

På bilden en jättesöt men ja, TJOCK häst. Jag vill inte veta vad som händer när den tjocka, gamla, stela hästen ställs som sällskapshäst på bete.

En annan annons: "Snällt sto som är väldigt het av sig, har därför tänkt betäcka henne för att se om hon lugnar ner sig." Verkar rimligt.

Tjugoettårig fjording som säljs som sällskap och för skogsridning "när dagsformen är fin". Uppges kunna stå på vanligt bete, men helst magrare bete för hon är lite tjock. Lite stel i sina framben är hon också.

På bilden en jättesöt men ja, TJOCK häst. Jag vill inte veta vad som händer när den tjocka, gamla, stela hästen ställs som sällskapshäst på bete.

En annan annons: "Snällt sto som är väldigt het av sig, har därför tänkt betäcka henne för att se om hon lugnar ner sig." Verkar rimligt.

Jag tror att den fjorhästen har PPID också. Lockig päls som sjutton. Inte rolig annons alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur