Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
uHittade en annons där rubriken är "Hösilage ca 90% dugligt reas ut"
Ungefär som "naturliga råvaror". Finns väl inga onaturliga råvaror...Jag hatar alla som skriver äkta fårskinn och äkta läder! Antingen är det väl fårskinn/läder eller inte.
Ha ha! Hade inte ens tänkt på det innan du skrev detUngefär som "naturliga råvaror". Finns väl inga onaturliga råvaror...
Jag hatar alla som skriver äkta fårskinn och äkta läder! Antingen är det väl fårskinn/läder eller inte.
Många ullfleece ser idag ut som äkta fårskinn - och många syntet & biothane ser ut som äkta läder.
Jag blir så ledsen (och less)... ännu en annons där man lånar ut eller ger bort en gammal trotjänare (enl annonsen 18+). VARFÖR tar man inte bort den stackars hästen om det inte går att ha kvar den?!
18 är ingen ålder för en häst, hade hästen varit 25+ så hade jag reagerat.Jag blir så ledsen (och less)... ännu en annons där man lånar ut eller ger bort en gammal trotjänare (enl annonsen 18+). VARFÖR tar man inte bort den stackars hästen om det inte går att ha kvar den?!
18 är ingen ålder för en häst, hade hästen varit 25+ så hade jag reagerat.
min första ponny köptes när han var 18, han blev 32.
Sällskaps hästen togs på foder då hon var 18, hon är nu 23. Och är fullt frisk och pigg som en 5 åring då man rider. Enda "felet" är att hon har några melanom.
grannens tävlings häst är 18 och tävlas/tränas fullt ut fortfarande.
En väns stor hästar gick hubertusjakter tills de var 26, deras gamla blev 31 år.
Självklart så vet man ju aldrig hur någon häst som säljs får det i ett nytt hem. Men får hoppas på att säljaren försäkrar sig om att hästen får det bra.Javisst, de kan vara friska... men vill man verkligen riskera att den hamnar hos någon som inte tar hand om den ordentligt eller ännu värre, att den hamnar på en slakttransport till Italien?
Det är en sak om man säljer den (viket förmodligen är väldigt svårt om man inte har tur) men att låna/ge bort den? Nej, har vi inte läst om tillräckligt många sådana tragiska historier?
Döda hästar lider inte.
Självklart så vet man ju aldrig hur någon häst som säljs får det i ett nytt hem. Men får hoppas på att säljaren försäkrar sig om att hästen får det bra.
En person i en facebookgrupp söker en sadel passande liten söt shettis..
Nu är alltså hästens söthet en till grej man ska ta hänsyn till i sadelletandet=)
Nu är alltså hästens söthet en till grej man ska ta hänsyn till i sadelletandet=)
Vi kanske skulle uppdatera den gamla sadeltråden, den kändes helt plötsligt orelevant=)Ja, vad skulle man annars gå efter menar du? Sadeln måste ju framhäva hästens söthet, alternativt dämpa den om hästen är för söt. Så har jag alltid gjort när jag provar sadlar.
Jag skulle gärna ta en 18-åring om jag behövde en extra häst. Skönt med en erfaren häst, som inte behöver hävda sig, och som kan vara fantastiskt hagkompis om den har några åkommor som gör att den inte bör ridas.Jag blir så ledsen (och less)... ännu en annons där man lånar ut eller ger bort en gammal trotjänare (enl annonsen 18+). VARFÖR tar man inte bort den stackars hästen om det inte går att ha kvar den?!