Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många annonsörer som skriver långa uppfostrande annonser om att hunden hösten säljes bara till seriösa och rabblar upp krav efter krav. Och avslutar med endast svar med fullständigt namn och telefonnummer besvaras. Och själva heter dom hund eller häst säljes i annonsen. Och ofta är hunden oregadd blandras valp eller vuxen.

En annan, en häst 175 00 kr:
Annonsen är endast en mening? Namn, mankhöjd och att den är snäll/grundriden. Ingen stam eller något mer av intresse.

Om det är rätt antal nollor i ditt citat, så kan jag tycka att det är i stort sett tillräcklig info. Ras kanske hade hjälpt.

Förresten. Hästen med halsringen har jag köpt, dock inte för annonspriset. Lite busig men vi kommer allt bättre överens.

Såg nyss en annons på en fin häst som dessutom rörde sig jättefint i videon, men ryttaren har alldeles för långa stigläder. Alltså de var så långa att stigbyglarna "glappade" och hon liksom satt med tårna vinklade neråt för att nå. Till slut kunde jag inte ens se hästen längre, jag var fullt fokuserad på hennes skänklar istället :crazy: Helt sjukt jobbigt att se på, man vill bara rusa dit och korta stiglädrena! :rofl:

En vän till mig delade en finsk annons på facebook. Min snälla facebooksida översatte den åt mig, utan att jag bad om det. Här är resultatet av den fina översättningen:

• Saknar du ditt liv nytt hopp? Det skulle vara en bit av hopp för guld!

I detta avsnitt, en 9-årig hingst stilig höll inte, och tävlingen visade sig vara saalistamisesta folksång Hill (dainu kalns) lyckligare hobby horse sökvägen.
    Terrängen medan du kör, och ratsastaessa inte bromsen inte är ett stort problem, men marken AIDS hänga någon att vara till hjälp. Denna son brist på fantasi, inte tuuliessa i fel riktning, att placera små gröna terrängen, män att flytta. A kvarstå än en hundvalp och kan vara hoideltavana så länge som vi behöver.

Bor i garaget, lös som en kartong, så länge kaviokasseuraa är tillgängliga. Elektrisk tråd att respektera, även nästa följer ett sto erbjudandet. Till denna dag, har inte stött på några åtgärder som skulle ha denna hopp om förändring.

Jag hoppas det guld att ha ett nytt hem, enligt alla dina personliga tillhörigheter (inte barbacka). Om du är humor och förstå behoven hos suurisydämisen son, är du den personen som vi söker.

Svansen hängande tag 2700 €

Om du rimpauta nummer eller en privat meddelande, så låt oss tala om buggning mer.

En vän till mig delade en finsk annons på facebook. Min snälla facebooksida översatte den åt mig, utan att jag bad om det. Här är resultatet av den fina översättningen:

• Saknar du ditt liv nytt hopp? Det skulle vara en bit av hopp för guld!

I detta avsnitt, en 9-årig hingst stilig höll inte, och tävlingen visade sig vara saalistamisesta folksång Hill (dainu kalns) lyckligare hobby horse sökvägen.
    Terrängen medan du kör, och ratsastaessa inte bromsen inte är ett stort problem, men marken AIDS hänga någon att vara till hjälp. Denna son brist på fantasi, inte tuuliessa i fel riktning, att placera små gröna terrängen, män att flytta. A kvarstå än en hundvalp och kan vara hoideltavana så länge som vi behöver.

Bor i garaget, lös som en kartong, så länge kaviokasseuraa är tillgängliga. Elektrisk tråd att respektera, även nästa följer ett sto erbjudandet. Till denna dag, har inte stött på några åtgärder som skulle ha denna hopp om förändring.

Jag hoppas det guld att ha ett nytt hem, enligt alla dina personliga tillhörigheter (inte barbacka). Om du är humor och förstå behoven hos suurisydämisen son, är du den personen som vi söker.

Svansen hängande tag 2700 €

Om du rimpauta nummer eller en privat meddelande, så låt oss tala om buggning mer.

Haha. Fastnade för "lös som en kartong" :D

Dog lite när jag såg annonsen med rubriken "Pensionär sökes till litet travstall"
Antar att de menade personal

Fast de kan ha sökt en pensionär med. Sett det förr. Söker en allt i allo som vill knalla runt och pyssla med lite av varje. Många pensionärer uppskattar att ha något att göra och det passar dem fint just att vara lite allt i allo. Laga en grind här, smörja en dörr där och byta en hasp etc

Fast de kan ha sökt en pensionär med. Sett det förr. Söker en allt i allo som vill knalla runt och pyssla med lite av varje. Många pensionärer uppskattar att ha något att göra och det passar dem fint just att vara lite allt i allo. Laga en grind här, smörja en dörr där och byta en hasp etc

Med tanke på att det i annonsen också stod "I utbyte mot bostadsrum sökes hjälp med att rida några travhästar och hjälpa till lite i stallet." så tvivlar jag på att de specifikt söker en pensionär :P

Med tanke på att det i annonsen också stod "I utbyte mot bostadsrum sökes hjälp med att rida några travhästar och hjälpa till lite i stallet." så tvivlar jag på att de specifikt söker en pensionär :P
Hur skall någon kunna veta det om du inte skriver det i ditt inlägg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur