Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det är nog hen, men jag tycker det ser illa ut i vilket fll

Hon (som jag skrev redan i förra inlägget) rider med halsring även på tävlingar på MSV nivå.
Jag tycker inte det ser illa ut men det är ju olika vad man associerar till.

Jag tittar inte så mycket på halsringen som på hur hästen rör sig eller hur ryttaren sitter, vilket ju gör att man fokuserar på olika saker.
Däremot kan jag vara väldigt kritisk till sådant som andra har beskrivit (och där jag tror mig veta vilken annons man syftar på) med "mycket välriden häst" som rids på Pessoa- eller Kimblewickbett. Sådan betsling går inte ihop med ordet välriden i min värld.

Hon (som jag skrev redan i förra inlägget) rider med halsring även på tävlingar på MSV nivå.
Jag tycker inte det ser illa ut men det är ju olika vad man associerar till.

Jag tittar inte så mycket på halsringen som på hur hästen rör sig eller hur ryttaren sitter, vilket ju gör att man fokuserar på olika saker.
Däremot kan jag vara väldigt kritisk till sådant som andra har beskrivit (och där jag tror mig veta vilken annons man syftar på) med "mycket välriden häst" som rids på Pessoa- eller Kimblewickbett. Sådan betsling går inte ihop med ordet välriden i min värld.
Nej verkligen inte

Känns som ett fel nånstans här...
super 2-åring
Födelseår: 2013

..."XXX har gått många höga hoppklasser med plaseringar. Nära släkt med elit hoppare (cafino) mm."

En tvååring som gått många höga hoppklasser?! :nailbiting:
:eek:

Känns som ett fel nånstans här...
super 2-åring
Födelseår: 2013

..."XXX har gått många höga hoppklasser med plaseringar. Nära släkt med elit hoppare (cafino) mm."

En tvååring som gått många höga hoppklasser?! :nailbiting:
:eek:

Läser du ordentligt ser du att det är mamman som gått höga hoppklasser.

Såg en annons på ett fullblod, kikar på bilderna och ser en häst som saknar minst 100kg fett och muskler på kroppen.
Blir så ledsen över sådana bilder :(

Hur kan man tro att man får sålt en sådan häst? (står längre ner att nuvarande ägare köpte honom så och att han är finare nu, men ändå? Man visar inte sådana bilder i en annons)

En annan, en häst 175 00 kr:
Annonsen är endast en mening? Namn, mankhöjd och att den är snäll/grundriden. Ingen stam eller något mer av intresse.

Hittade annons igår,

Toppstammad, med supergångarter och hoppar fantastiskt... fint! Men, storlek, stam, RAS och för att inte tala om pris glömde dom... känner som, jepp, varför ska jag kontakta en säljare då jag inte ens vet om hästen är intressant sett till ras och storlek eller ens i rätt prisklass!

"Säljer X nu pga att det verkar vara en gammal skada som spökar (märks ej i dressyren och ibland ej heller i hoppningen)." -70.000kr
Är det en skada som märks eller inte? och 70" för en häst som man säljer pga skada?

Sto som är opererad för kissing spines, friskförklarad men beskrivs som "en häst som kräver lite extra omvårdnad och regelbunden ryggkoll om hon ska ridas och hoppas"...."rolig häst för någon som inte har ambitioner att tävla allt för höga klasser i hoppning då det är osäkert om ryggen håller för det!"
Och *trumvirvel* .."Kan även tänkas säljas till någon som skulle vilja avla på henne, då hon har ett mycket fint temperament och fina hoppresultat".

Ponny som "kan testa sin ryttare. Det han kan göra är att han stegrar, sparkar och dummar sig allmänt. Säger man bara åt han så ger han sig men jag känner att jag inte har tid att ta igenom detta själv och har för mycket hästar som det är så därför har jag valt att sälja honom.... vissa dagar är han en ängel o andra är det mycket bråk o stök innan man ridit färdigt."

:(:down:

"Säljer X nu pga att det verkar vara en gammal skada som spökar (märks ej i dressyren och ibland ej heller i hoppningen)." -70.000kr
Är det en skada som märks eller inte? och 70" för en häst som man säljer pga skada?

Sto som är opererad för kissing spines, friskförklarad men beskrivs som "en häst som kräver lite extra omvårdnad och regelbunden ryggkoll om hon ska ridas och hoppas"...."rolig häst för någon som inte har ambitioner att tävla allt för höga klasser i hoppning då det är osäkert om ryggen håller för det!"
Och *trumvirvel* .."Kan även tänkas säljas till någon som skulle vilja avla på henne, då hon har ett mycket fint temperament och fina hoppresultat".

Ponny som "kan testa sin ryttare. Det han kan göra är att han stegrar, sparkar och dummar sig allmänt. Säger man bara åt han så ger han sig men jag känner att jag inte har tid att ta igenom detta själv och har för mycket hästar som det är så därför har jag valt att sälja honom.... vissa dagar är han en ängel o andra är det mycket bråk o stök innan man ridit färdigt."

Jag vill bara göra så här -> :banghead: när jag läser sånt. Stackars hästar :(

Tragiskt :(

Verkar vara? Märks ibland i hoppningen? Suck, veterinärvård kanske? Men nej det är klart, kan man sälja för 70k istället är det ju klart bättre för plånboken.
Och varför alla dessa hästar med skador, sjukdomar och beteendeproblem i avel? Arrrh, nu blev jag upprörd!

Sitter och kikar lite begagnatannonser och fascineras över vilka summor en del vill ha för sina gamla prylar. Många begär nästan nypris.. Då köper jag hellre nytt och har garanti.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur