Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
*suck*... Häst säljes. Film finns att se där hästen rids med graman och ryttaren sitter och skumpar frenetiskt och fladdrar rätt rejält med händerna upp och ner i traven.. konstant. Ser inte det minsta trevligt ut. Varför lägga upp en sådan film om man vill få hästen såld? Bör man då inte satsa på att rida utan graman och visa hur hästen faktiskt går normalt sett..? O_o

*suck*... Häst säljes. Film finns att se där hästen rids med graman och ryttaren sitter och skumpar frenetiskt och fladdrar rätt rejält med händerna upp och ner i traven.. konstant. Ser inte det minsta trevligt ut. Varför lägga upp en sådan film om man vill få hästen såld? Bör man då inte satsa på att rida utan graman och visa hur hästen faktiskt går normalt sett..? O_o

Men det är ju såklart så att du ska tänka att om hästen hanterar det där måste den iaf ha ett bra temperament. ;-)

Nää.. Nu går det för långt. Det är en hemsk människa som säljer en brasiliansk hästdel. Uscha.. Undrar vilken del hen säljer o varför..

Är en film på en dressyrhäst till salu, hyfsat dyr då den inte verkar kunna så mycket. Och så har de halsrem på den? Det sänder enligt mig ut väldigt dåliga signaler om de inte ens kan spela in en filmsnutt utan att ha halsrem.

Jag garvade högt när jag läste denna annonsen. Har inget med hästar att göra men den är helt klart läsvärd :rofl:

Jag minns Älvsjömässan 1985. Jag stod där och glodde på 125:or. Yamaha hade en ljusblå DT125 som jag dreglade över och ville ha. Det var en ändlöst häftig drömhoj för en 16-åring då.
Samtidig i en annan del av hallen stod folk axel vid axel och pressade sig fram för att få en chans att provsitta. De flesta fick nöja sig med att provtitta då trängseln var för stor. Föremålet för deras och pressens beundran var den best som Suzuki släppt fri. GSX-R 750. En racer för gata. En vansinnesmaskin som alla som försökte att tämja skulle dö i första försöket. Jomen. Så var det.

Jag minns som sagt när jag i adidasbrallor av kickerstyp stod och tänkte hur jag skulle imponera ihjäl varenda jävel om jag fick lägga vantarna på på en DT125. Gud så fel jag hade. Efter bara några minuter på den YPVS-surrande skitrakan fick jag smak för var riktiga grejor var. Vid korvkiosken stod en av de hårda grabbarna och torrvarvade en ljusblå och vit GSX-R 750. För mig var en större hoj på något sätt grundläggande omöjlig att ens fantsera om då jag max fick köra en 125:a.

Det var lite som att en femåring skulle tveka mellan en dubbel-Dajm och en sil heroin. Det sker liksom inte.

Så fel jag hade. Utanför kiosken föddes drömmar. Frenetiskst varvande och ylande drömmar. Den där bilden av Olle, som jag tror han hette, där han stod i ett slitet Sinisaloställ och lät krökarna bli orange av varstoppssymfoni sitter än som fastetsad i mitt minne. Efter det ville jag bara ha en GSX-R 750. En blåvit. Som varvade som satan.

Den fjunis jag var fick helt sonika tugga färdigt min kokta med bröd och gurksallad och surra mot stan med min 125:a. När jag passerat Täby Kyrkby hör jag ett missljud, som jag trodde det var, byggas upp.
-Det är något fel på motorn, tänkte jag.

Det som egentligen hände var att jag i höjd med Karby Däck håller på att bli omförintad. Inte omkörd. Omförintad.

aaaaaaaaaaaAAAAAA-BANG!!!AAAAAAAaaaaaaraaarrarararraaaaaaaaaa... Det var Olle som med en nytuggad dubbel 200-grammare med ost och räksallad i magen som i, säkert mach 27, raketat om mig. Jag lovar att det gick så undan att luftstackarn som sögs in i luftburken och sen bankas brännhet de fyra hysteriskt fram-och-tillbakavändande kolvarna aldrig hann fatta vad som hände. Lite som jag själv. Jag hade aldrig fattat om det inte var för att jag hade fått en glimt av färgerna från Olles hoj vid korvmojen i Vallentuna.

Drömmen om att få bli som Olle bankades stenhårt fast i mina sinnen.

När jag sedan passerade Mörby Centrum mötte jag Olle igen. Han på väg hem igen. Återigen var det färgkombinationen som angav att det var just Olle jag mött. Möteshastigeten måste ha varit minst 570 kilometer i timmen av vilka Olle stod för alla utom 47. Jag kunde lika gärna ha kört en sågbock.
Jag tror att jag kastade min Yamaha efter det mötet.

Nu måste jag sälja. Jag blev ingen Olle. Inte just han i alla fall. Men bra jävla nära.

Jo just förresten, den har gått cirka 5 000 mil och låter faktisk asbra i motorn.
Och jag fattar inte vilken motorcykel som man försöker sälja. Faktum är att jag hänger inte riktigt med i historien överhuvudtaget :o

Man får väl inte länka till annons men om man bara skulle råka gå in på en känd i internetsida med hästannonser och söka fram ridskoleponny 120 cm, så skulle man se ett ekipage som inte alla ser okej ut i mina ögon. Stack
ars ponny

Man får väl inte länka till annons men om man bara skulle råka gå in på en känd i internetsida med hästannonser och söka fram ridskoleponny 120 cm, så skulle man se ett ekipage som inte alla ser okej ut i mina ögon. Stack
ars ponny
Säljaren är en hästhandlare som faktiskt är ganska ok. Det är hon som rider hästen, och hon är eg inte så stor, fast det kanske hade sett bättre ut med en ännu mindre/yngre ryttare.
Hon är faktiskt den enda hästhandlare jag träffat som verkligen berättar hur hästen är. Och hon säljer mycket till ridskolor och de kommer igen och igen, så helt fel ute är hon nog inte...

Tyckte inte bilden var så farlig jag reagerade på filmen speciellt när den skulle galoppera, om jag skulle sälja en ridskoleponny skulle jag försöka få fatt i ett barn som kunde rida i alla gångarter men oavsett så såg det inte så kul ut när ponnyn rusar runt i galopp med huvudet i vädret, mitt intryck blir då att inte barn skulle kunna klara av denna ponny därav den vuxna ryttaren...

Säljaren är en hästhandlare som faktiskt är ganska ok. Det är hon som rider hästen, och hon är eg inte så stor, fast det kanske hade sett bättre ut med en ännu mindre/yngre ryttare.
Hon är faktiskt den enda hästhandlare jag träffat som verkligen berättar hur hästen är. Och hon säljer mycket till ridskolor och de kommer igen och igen, så helt fel ute är hon nog inte...

Jag tyckte inte alls det såg harmoniskt ut och ponnyn verkar inte alls nöjd. Om du tycker att hon inte är så stor ut för den ponnyn undrar jag var din gräns går.

Sen hur hon är som hästhandlare säger jag ingenting om. Men jag hade upplevt henne seriösare om hon inte hade ridit på den lilla ponnyn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst