Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mamman vem då?

Jag känner bara till Syrran född 1959 som vann SM i dressyr -66 men eftersom du skriver härom året förstår jag att det inte kan vara henne som du menar.

"Han har kapacitet för stora klasser, tävlade förra året felfria 130 och tränar högre och är helt i fas med sin ålder."

Ja är ju en fördel om man är i fas med sin ålder? Trodde det var automatiskt även om jag må känna mig som 15 fast jag närmar mig 30 :p

Kan inte låta bli att påpeka igen för övrigt.. Finns tre annonser av samma annonsör ute varav två tror jag är för samma häst (den som diskuterades innan med den "olyckliga" bilden, blev tvungen att leta mer när jag såg den). Jämför man med andra hästar inom samma "gren" på samma geografiska område så ligger alltså dessa på nästan dubbla prisklassen men inte nödvändigtvis med bättre meriter. Brukar man inte vanligtvis kolla upp marknadspriset och inte bara trycka dit en siffra man själv vill ha? En av annonserna är från december och har också en rätt intressant film.

Går att hitta på blup, seminerad 2010 men ingen avkomma som registrerats i ASVH eller Blå basen. Stoet är dessutom från Irland och av en stam som inte är godkänd av ASVH, så avkomman skulle ju kunna vara registrerad någon annanstans.

Aha kan inte så mycket om halvblodsaveln ska jag erkänna så för mig blev en korta texten i annonsen lite...märklig på ett så gammalt sto...

Köpes annonser på chiuhauah tex. Varför lägger man in en köpes annons utan större krav än att det ska vara chiuhaua.. och behöver inte vara renrasig . Bläddra en enda sida på blocket så är nästan hälften av annonserna precis det du söker .. har aldrig förstår varför man lägger in en köpes annons på de vanligaste raserna blandraserna när det kryllar av säljes annonser redan och det alltid finns flera kullar på rasens hemsida. Om någon förstår får ni gärna förklara. Nu menar jag köpes annonser där det inte står mer än att man vill ha en hund av den rasen och ev. Vilket kön.

Eller säljes annonser med rubrik pudelvalpar tex.. sen läser man annonsen text. Och då är det visst både en och två raser till i "pudelvalparna"

Jag fick höra av en tjej i helgen att hon hade en fjording. När jag frågade vilken fjording (stam, namn etc. Är ju rätt insatt i den världen) så svarade hon att den var hälften arab också.
Varför var det en fjording och inte en arab undrar man då? Eller mer korrekt, en korsningsponny.........

"Hej ska köpa häst nu igen efter 3 år ! Så slängde å sålde alla mina ridsaker finns de någon snäll själ som kan tänka sig skänka ett par ridbyxor? Alla pengar läggs på hästen denna månaden å har inga kläder alls ..."

Det kanske man skulle tänkt på innan hästköpet? Tänk om hästen skadar sig det första den gör när den kommer...

"Hej ska köpa häst nu igen efter 3 år ! Så slängde å sålde alla mina ridsaker finns de någon snäll själ som kan tänka sig skänka ett par ridbyxor? Alla pengar läggs på hästen denna månaden å har inga kläder alls ..."

Det kanske man skulle tänkt på innan hästköpet? Tänk om hästen skadar sig det första den gör när den kommer...

Går alldeles utmärkt att rida i mjukisbyxor den första tiden. Kostar typ 100 spänn.
Och som sagt, vad händer om hästen skadar sej...

Brukar man inte vanligtvis kolla upp marknadspriset och inte bara trycka dit en siffra man själv vill ha?

Min erfarenhet av den typen av människa (ja, jag säger den typen utan att känna henne. Jag går på intrycket hon, och andra, har gjort på mig) är att nej, de kollar inte upp något marknadspris. De har en vision om vad de tycker hästen är värd och hävdar med näbbar och klor att de minsann är värda det oavsett vad verkligheten säger.
Känner en dam som med en dåres envishet hävdar att hennes häst är värd 300 000 (minst!) och helt galet fantastisk på alla sätt och vis. Hästen är fin, bra stam osv men några 300k är det inte. Så vitt jag vet har de knappt placerat sig på dressyrtävlingar (lätt b var de på sist jag hörde något, hästen 6-7 år), men det är ju självklart domarens fel :grin:

Back to topic!
Jag sitter och småkikar lite efter en ny sadel.

"Fin westernsadel av äldre modell. Passar vuxen"
:confused: Vill nog inte veta

Fast jag tolkade det som att alla pengar läggs till hästkontot. Att hon inte köpt häst än men sparat till det.

Sen är annonsen "fel" av de orsaker som redan sagts ändå

Såna annonser dyker upp då och då. för ett tag sedan var det en person som vill få saker skänkt till sig. Personen ville inte ens betala frakt eller hämta sakerna utan man skulle lämna sakerna hos henne...:confused:

Såna annonser dyker upp då och då. för ett tag sedan var det en person som vill få saker skänkt till sig. Personen ville inte ens betala frakt eller hämta sakerna utan man skulle lämna sakerna hos henne...:confused:

å sen vill dom ofta ha populära (dyra) grejer i tiptoppskick, såklart helt gratis och levererat till sig :angel:

Såg en gång en som gnällde i en skänkes/bytesgrupp om att alla i gruppen var så otrevliga för de va ju ingen som svarade på hennes annonser om vad hon önskade att få till skänks, så folk började fråga vad den sökte svaret blev "Iphone 5" det här var alltså för något/några år sen dessutom :banghead:

å sen vill dom ofta ha populära (dyra) grejer i tiptoppskick, såklart helt gratis och levererat till sig :angel:

Såg en gång en som gnällde i en skänkes/bytesgrupp om att alla i gruppen var så otrevliga för de va ju ingen som svarade på hennes annonser om vad hon önskade att få till skänks, så folk började fråga vad den sökte svaret blev "Iphone 5" det här var alltså för något/några år sen dessutom :banghead:

Kom på nu att jag för något år sedan såg någon som ville få en sadel skänkt till sig. Det var viktigt att det var inklusicve schabrak, stigbyglar etc samt att den skulle vara i bra skick.
Hon skrev också att långt om att sakerna skulle vara ordentligt rengjort för det är så dålig stil när man skickar smutsiga saker. Hon ville inte heller betala frakt.

Vad lever människor i för värld? :rofl:

Tror dessutom de flesta människor har nån typ av jeans/byxa som fungerar att rida i första tiden, och hur som, har man inte fått hem/köpt hästen än är det väl inte nån panik att ha ett par ridbyxor :p

Haha men hur många är det inte som har en häst å springer runt i ridbyxor utan att ens rida:angel: men det är ju kul att säga att man har häst :devil:

Det här med google translate/tveksamma stavningar verkar ju funka i diverse annonser :p

Stor gåva att överraska den du älskar eller dig själv. Här är en vacker ara som har den sötaste personlighet. Han är super tam, älskar att gosa, har en enorm vokabulär. Jag hand utfodras honom från när han fortfarande var ett barn. Levereras med en bur. Perfekta fjädrar, inga dåliga vanor.

Det här med google translate/tveksamma stavningar verkar ju funka i diverse annonser :p

Stor gåva att överraska den du älskar eller dig själv. Här är en vacker ara som har den sötaste personlighet. Han är super tam, älskar att gosa, har en enorm vokabulär. Jag hand utfodras honom från när han fortfarande var ett barn. Levereras med en bur. Perfekta fjädrar, inga dåliga vanor.
Tänkte just tipsa om den! "Unga manliga papegoja" :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama