Nej nej. Den går med nosen i bringan enbart för att den är en föredetta hingst och har en enorm hingstnacke.
Enligt ägaren.
Ahaa
Kul o lära sej nåt nytt!!
(enorm är nog av mycket personligt tycke i den här frågan dock)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej nej. Den går med nosen i bringan enbart för att den är en föredetta hingst och har en enorm hingstnacke.
Enligt ägaren.
gissar på att sitsen = tvärs över sitsen mellan sömmarna, fram = mellan nitarna, och bak = kanalen mätt mellan bossan. dvs helt oväsentliga mått som inte säger någonting. så svårt är det inte att ta reda på hur man mäter en sadel."Säljer nu min fina sadel.
Vet tyvärr inte så mycket om den, men den är vädligt sparsamt använd och välskött!
Sits: ca 25cm
Bak ca 4cm
Fram ca 11-12cm
Skulle säga att det är en allroundsadel Passar bra som inridningssadel eller första sadel
Skickad helst inte, utan hämtas i Sthlm (då jag inte vet hur man skickar så stora saker).
Pm helst vid intresse!
1500kr"
Alltså jag är såååå nyfiken på hur hen fick sitsen till 25 cm!? Mätte tvärs över istället för på längden kanske? Eller är det i själva verket en barbiesadel?
Den här var också bra.
"Intresse koll för att hitta en fodervärd till våran ponny. Vi vill att han ska stå kvar i samma stall som nu. Om du är intresserad så hör gärna av dig."
Jaha. Vad för slags ponny till att börja med? Är den 80 cm eller 145 liksom. Hur svårt ska det vara att skriva ut det mest grundläggande?
"2 islandsston får dansa med mig på öland i sommar till specialpris. Snyggaste hingsten på ölan. Ring för mer info."
Och det där var allt. Ingen bild heller. Då undrar jag följande: Var hittar man en häst som kan skriva sin egen kontaktannons?
"2 islandsston får dansa med mig på öland i sommar till specialpris. Snyggaste hingsten på ölan. Ring för mer info."
Och det där var allt. Ingen bild heller. Då undrar jag följande: Var hittar man en häst som kan skriva sin egen kontaktannons?
"köparen betalar frakten, skickas EJ!!"
Hur menar du nu...
"köparen betalar frakten, skickas EJ!!"
Hur menar du nu...
Alltså ett 21 år gammalt sto säljes till avel??? har den haft föl förr??? enligt annonsen har den tävlat och är pigg fortfarande om man vill rida...5000 kr borde man inte berätta lite mer?
Alltså ett 21 år gammalt sto säljes till avel??? har den haft föl förr??? enligt annonsen har den tävlat och är pigg fortfarande om man vill rida...5000 kr borde man inte berätta lite mer?
Jo, men så är det väl med varmblod. Skulle jag ange min häst som korsning eller fjording/knabbstrupper korsning så verkar det vara mer intressant än att hans mamma var varmblodstravare och skulle starta elitlopp när de märkte att hon var dräktig.Hittar en welsh partbred-hingst med livstidslicens till salu. Eftersom jag alltid blir nyfiken när man inte uppger stam eller raser på korsningshästar kollar jag upp det. Denna är korsning mellan welsh cob och varmblodstravare.
Det är väldigt sällan jag ser att man uppger att det är travare i korsningshästen och bara skriver den andra rasen, t ex halvblodskorsning.
Jo, men så är det väl med varmblod. Skulle jag ange min häst som korsning eller fjording/knabbstrupper korsning så verkar det vara mer intressant än att hans mamma var varmblodstravare och skulle starta elitlopp när de märkte att hon var dräktig.
T.ex. när jag precis fått hem honom så frågade folk vilka raser han var osv och när jag berättade fick jag ofta höra "Ja men man skulle inte kunna tro att han har varmblod i sig!" som om det var en komplimang.
Han har dock väldigt mycket bakbensaktivitet i sina gångarter och väljer trav före galopp så nog märker man att han har en travarsida någonstans.
Ibland är det kanske tur att man inte vet (från början) vad det är för raser i korsningarna. En russ/travarakorsning(!) var häromåret en av de bästa dressyrponnyerna i Sverige. Hade den kanske inte blivit om den annonserats ut som travarkorsningJo, men så är det väl med varmblod. Skulle jag ange min häst som korsning eller fjording/knabbstrupper korsning så verkar det vara mer intressant än att hans mamma var varmblodstravare och skulle starta elitlopp när de märkte att hon var dräktig.
T.ex. när jag precis fått hem honom så frågade folk vilka raser han var osv och när jag berättade fick jag ofta höra "Ja men man skulle inte kunna tro att han har varmblod i sig!" som om det var en komplimang.
Han har dock väldigt mycket bakbensaktivitet i sina gångarter och väljer trav före galopp så nog märker man att han har en travarsida någonstans.