Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Säljer nu min fina sadel.
Vet tyvärr inte så mycket om den, men den är vädligt sparsamt använd och välskött!
Sits: ca 25cm
Bak ca 4cm
Fram ca 11-12cm
Skulle säga att det är en allroundsadel Passar bra som inridningssadel eller första sadel
Skickad helst inte, utan hämtas i Sthlm (då jag inte vet hur man skickar så stora saker).
Pm helst vid intresse!
1500kr"

Alltså jag är såååå nyfiken på hur hen fick sitsen till 25 cm!? Mätte tvärs över istället för på längden kanske? Eller är det i själva verket en barbiesadel? :confused: :cautious: :D

"Säljer nu min fina sadel.
Vet tyvärr inte så mycket om den, men den är vädligt sparsamt använd och välskött!
Sits: ca 25cm
Bak ca 4cm
Fram ca 11-12cm
Skulle säga att det är en allroundsadel Passar bra som inridningssadel eller första sadel
Skickad helst inte, utan hämtas i Sthlm (då jag inte vet hur man skickar så stora saker).
Pm helst vid intresse!
1500kr"

Alltså jag är såååå nyfiken på hur hen fick sitsen till 25 cm!? Mätte tvärs över istället för på längden kanske? Eller är det i själva verket en barbiesadel? :confused: :cautious: :D
gissar på att sitsen = tvärs över sitsen mellan sömmarna, fram = mellan nitarna, och bak = kanalen mätt mellan bossan. dvs helt oväsentliga mått som inte säger någonting. så svårt är det inte att ta reda på hur man mäter en sadel.

Den här var också bra.
"Intresse koll för att hitta en fodervärd till våran ponny. Vi vill att han ska stå kvar i samma stall som nu. Om du är intresserad så hör gärna av dig."

Jaha. Vad för slags ponny till att börja med? Är den 80 cm eller 145 liksom. Hur svårt ska det vara att skriva ut det mest grundläggande?

Den här var också bra.
"Intresse koll för att hitta en fodervärd till våran ponny. Vi vill att han ska stå kvar i samma stall som nu. Om du är intresserad så hör gärna av dig."

Jaha. Vad för slags ponny till att börja med? Är den 80 cm eller 145 liksom. Hur svårt ska det vara att skriva ut det mest grundläggande?

Haha, jag såg den också, tänkte precis samma som dig=)

"2 islandsston får dansa med mig på öland i sommar till specialpris. Snyggaste hingsten på ölan. Ring för mer info."

Och det där var allt. Ingen bild heller. Då undrar jag följande: Var hittar man en häst som kan skriva sin egen kontaktannons?

Haha men det kanske är så att det bara finns en Islandshingst på Öland och den är så välkänd hos Islandsfolket så det inte behövs mer ;) Ganska smart egentligen de lär ju inte få några förfrågningar från andra än de vill ha isf :sneaky::D

Alltså ett 21 år gammalt sto säljes till avel??? har den haft föl förr??? enligt annonsen har den tävlat och är pigg fortfarande om man vill rida...5000 kr borde man inte berätta lite mer?

Alltså ett 21 år gammalt sto säljes till avel??? har den haft föl förr??? enligt annonsen har den tävlat och är pigg fortfarande om man vill rida...5000 kr borde man inte berätta lite mer?

Går att hitta på blup, seminerad 2010 men ingen avkomma som registrerats i ASVH eller Blå basen. Stoet är dessutom från Irland och av en stam som inte är godkänd av ASVH, så avkomman skulle ju kunna vara registrerad någon annanstans.

Hittar en welsh partbred-hingst med livstidslicens till salu. Eftersom jag alltid blir nyfiken när man inte uppger stam eller raser på korsningshästar kollar jag upp det. Denna är korsning mellan welsh cob och varmblodstravare.

Det är väldigt sällan jag ser att man uppger att det är travare i korsningshästen och bara skriver den andra rasen, t ex halvblodskorsning.

Hittar en welsh partbred-hingst med livstidslicens till salu. Eftersom jag alltid blir nyfiken när man inte uppger stam eller raser på korsningshästar kollar jag upp det. Denna är korsning mellan welsh cob och varmblodstravare.

Det är väldigt sällan jag ser att man uppger att det är travare i korsningshästen och bara skriver den andra rasen, t ex halvblodskorsning.
Jo, men så är det väl med varmblod. Skulle jag ange min häst som korsning eller fjording/knabbstrupper korsning så verkar det vara mer intressant än att hans mamma var varmblodstravare och skulle starta elitlopp när de märkte att hon var dräktig.
T.ex. när jag precis fått hem honom så frågade folk vilka raser han var osv och när jag berättade fick jag ofta höra "Ja men man skulle inte kunna tro att han har varmblod i sig!" som om det var en komplimang. ;)
Han har dock väldigt mycket bakbensaktivitet i sina gångarter och väljer trav före galopp så nog märker man att han har en travarsida någonstans.

Jo, men så är det väl med varmblod. Skulle jag ange min häst som korsning eller fjording/knabbstrupper korsning så verkar det vara mer intressant än att hans mamma var varmblodstravare och skulle starta elitlopp när de märkte att hon var dräktig.
T.ex. när jag precis fått hem honom så frågade folk vilka raser han var osv och när jag berättade fick jag ofta höra "Ja men man skulle inte kunna tro att han har varmblod i sig!" som om det var en komplimang. ;)
Han har dock väldigt mycket bakbensaktivitet i sina gångarter och väljer trav före galopp så nog märker man att han har en travarsida någonstans.

Varmblodstravare är ju inte avlade för ridning så det är ju inte så konstigt att det inte är attraktivt med varmblodstravare i ridhästar.

Den i annonsen jag såg var ju korsad med en ras som används mycket till körning så jag kan förstå tänket, även om jag inte förstår vad den ska tillföra aveln eftersom det är olika sorters körning som raserna är avlade för.

Ibland är det kanske tur att man inte vet (från början) vad det är för raser i korsningarna. En russ/travarakorsning(!) var häromåret en av de bästa dressyrponnyerna i Sverige. Hade den kanske inte blivit om den annonserats ut som travarkorsning ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama