Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck såg en annons idag som i övrigt såg "seriös" ut och det är väl de som man höjer mest på ögonbrynet åt ;)

Lite till måste bort:
Dressyrsadel - 6000kr
Regntäcke 145 med hals - 300kr
....

Inget mer beskrivet om sadeln ifråga. storlek? märke? hade priset varit 600kr så hade märke och storlek kanske varit mindre viktigt men för det priset vill man gärna lite mer veta vad man köper. och jag hoppas verkligen att den som säljer vet vad hen säljer annars känns det ju ganska skumt.

Ohanterad hingst bortskänkes.
född 2005.

Inte så mycket mer i annonsen, så inget jättekonstigt. Men man kan ju inte låta bli att undra varför det blivit så?
Är den verkligen helt ohanterad eller någon gång dåligt hanterad och numera ohanterbar?? Vaeför har man en häst i tio år utan att alls hantera den? Och varför ska de då skänka bort den just nu?

Nyfiken i en strut.

Finns i alla fall en annons till under samma sökkriterier från samma säljare, där finns filmen kvar också. Tycker inte det ser något vidare ut där heller och det är ju en väldans massa pengar..

Hur vanligt kan det förresten vara att man skriver ut pris exklusive moms?? Känns lite onödigt. Varför liksom inte bara skriva det riktiga priset istället?

För att den ska se billigare ut i sökningar/första anblicken.

Arma krake. Men den ser himla bussig ut. Jag tror den är fin om den rids bättre. Inte 200' fin, men fin. Jag gillade den!

För att den ska se billigare ut i sökningar/första anblicken.

Arma krake. Men den ser himla bussig ut. Jag tror den är fin om den rids bättre. Inte 200' fin, men fin. Jag gillade den!
hehe, vågade nästan inte inte skriva det.... men när jag såg filmen tänkte jag oxå att hästen faktiskt, trots den bristande ridningen, ser både bussig och trevlig ut :)

"Nytt jobb sökes.
Glad och arbetsvillig 7-årig tjej vill ha nya utmaningar.

Önskvärt med en bra chef och trevliga arbetskamrater.

Jobbar för kost+ logi samt kännbar uppskattning vid prestationer.

Fullt frisk och skadefri.

Referenser lämnas av nuvarande arbetsgivare via mail eller telefon.

Har en bra grundskoleutbildning men inte så lång erfarenhet. Är dock mycket intelligent och lättlärd. Vill lära mig nya saker och avancera uppåt."

:D Den var originell om inte annat.

"Nytt jobb sökes.
Glad och arbetsvillig 7-årig tjej vill ha nya utmaningar.

Önskvärt med en bra chef och trevliga arbetskamrater.

Jobbar för kost+ logi samt kännbar uppskattning vid prestationer.

Fullt frisk och skadefri.

Referenser lämnas av nuvarande arbetsgivare via mail eller telefon.

Har en bra grundskoleutbildning men inte så lång erfarenhet. Är dock mycket intelligent och lättlärd. Vill lära mig nya saker och avancera uppåt."

:D Den var originell om inte annat.
Oj ja, jag trodde att det handlade om en 7 årigt barn som föräldrarna sökte jobb till tills jag tänkte en extra gång. :o

Den fuxen som diskuterats. Det finns filmer på den med en annan ryttare. Både markarbete och hoppning inne samt ute. Helt annan häst. Och trevlig - precis som jag sa ;)

Den fuxen som diskuterats. Det finns filmer på den med en annan ryttare. Både markarbete och hoppning inne samt ute. Helt annan häst. Och trevlig - precis som jag sa ;)
Var inte den med på typ Falsterbo eller liknande? Då med den andra ryttaren. Konstigt av av film i annons kan jag tycka, för snygg är den.

Undrar vad den gjort efter falsterbo...

Den gick Falsterbo i somras...120 och 125. Mediokert resultat i 120, och Gud vet vad som hände i 125.
Med samma ryttare tidigare under sommaren gått 110 - 120 med lite varierat resultat, ömsom vin ömsom vatten. Har inte startat efter Falsterbo. Finns inga starter innan sommaren 2014 heller. Utan den tävlade en månad i somras, med lite upp och ner resultat.

Den är mycket finare med andra ryttarens ridning - men det är fortfarande inga 200K inte... Och tävlingsresultaten är ännu mindre sexsiffrigt... Är en import dock, så kanske tävlat innan, men..

(Älska TDB...)

Den gick Falsterbo i somras...120 och 125. Mediokert resultat i 120, och Gud vet vad som hände i 125.
Med samma ryttare tidigare under sommaren gått 110 - 120 med lite varierat resultat, ömsom vin ömsom vatten. Har inte startat efter Falsterbo. Finns inga starter innan sommaren 2014 heller. Utan den tävlade en månad i somras, med lite upp och ner resultat.

Den är mycket finare med andra ryttarens ridning - men det är fortfarande inga 200K inte... Och tävlingsresultaten är ännu mindre sexsiffrigt... Är en import dock, så kanske tävlat innan, men..

(Älska TDB...)

Läste oxå tdb.. hur kan man vilja ha dom pengarna utan resultat. Finns en häst i grannstallet som är billigare å gjort bättre resultat i falsterbo förra året. Man kanske borde slå till..

Läste oxå tdb.. hur kan man vilja ha dom pengarna utan resultat. Finns en häst i grannstallet som är billigare å gjort bättre resultat i falsterbo förra året. Man kanske borde slå till..

Jag är notoriskt nyfiken och har för ont i ryggen för att sova.

Hästen kommer från ett halvt ökänt stort handelsstall i Holland. Den har bytt namn i Sverige, från vad är okänt. Enligt nuv ägaren så hade den inget namn (!). Det namn hen valde först blev underkänt, och den döptes till det den heter nu. Voila så blir det jävligt svårt med historik. Iofs är den ju bara sex år, så...

I alla fall. Den köps av nuv ägaren, och läggs nästan lika fort ut till salu. Enligt uppgift är den i princip såld för flera hundra tusen, men ngt händer så affären blir inte av. Hästen kastreras och snabbkvalas istället till Falsterbos femårs-vad det heter (championat?). Den startas flitigt under en månads tid, med ömsom nollrundor och ömson ren plockepinn. Men lyckas kvala till Falsterbo på de där veckorna. Startar två klasser i Falsterbo och ena medioker, den andra en katastrof. Sen har den inte gjort nåt..

Nuvarande ägaren anser man kan leka sig runt 120 och att den är startklar 130... Eller ansåg iaf.

Hästen har legat ute förr, för diverse prislappar, men alla 150 000+. Fast det viktigaste enligt ägaren är ett bra hem och någon som förvaltar den väl - om hen förlorar pengar på den struntar hen i.

Och DÄR tror jag skon sitter angående prislappen.... Hen har nog fått betala en hel del för den kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama