Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerade mer på priset för ett par trasiga byxor.. 500 spänn? Men det kanske är ett väldigt fint märke?
De är vår största hästbloggares egna kollektion och de är väl jättesnygga ridbyxor. Men de sista partierna såldes ut på Ullared för ett par hundra billigare än vad dedär trasiga säljs för.

KL

Kallblod som "säljes för att han är för stark för mig(.Eller om de finns nån som vill byta sin dponny som passar en kärring på 50+)".

Dels tycker jag det är ett lustigt/sorgligt/distansfyllt (kan inte bestämma mig) sätt att beskriva sig själv, dels tycker jag det är intressant att utgå från att alla kvinnor över 50 passar ihop med samma sorts hästar.

Jag förstår att annonsskrivaren nog inte tänker så, men ändå.

Hästannons med rubriken "HELT VILD!!! Nej, jag bara skojar, detta är hästen för alla!!"

Vet inte om jag tycker det är en lite kul eller väldigt konstig rubrik?
Jag såg den också och reagerade på att det var väldigt... udda/konstigt(?). Kanske inte bästa sättet att sälja en häst på :rofl:

Hästannons med rubriken "HELT VILD!!! Nej, jag bara skojar, detta är hästen för alla!!"

Vet inte om jag tycker det är en lite kul eller väldigt konstig rubrik?

Jag tycker det är jättekul - och ett säkert sätt att få läsare. Sticker ut i mängden. Om var och varannan annons blir likadan är det kanske inte lika kul längre dock ...

Jag hittade en rolig annons idag, på ett bra sätt :p

En ganska lättskrämd, bekväm och relativt envis häst. Han behöver hjälp av en medryttare/fodervärd med att hålla flåset uppe och humöret på topp nu när familjen håller på att föröka sig. Han är blott 9 år gammal, grundriden i western och är mycket underhållande i sitt sätt att vara. En rolig häst att ha att göra med, helt enkelt. Hör av dig om du eller någons kompis kompis ingifta kusin känner suget efter denna oslagbart granna springare. Om kärlek uppstår är inte jag den som står i vägen. Så vad väntar du på, egentligen?

Denna då... Ja det finns nog flera stycken som vill sponsra ditt hästägande och utbilda din häst till en kostnad av 1200... :up:

Hejsan. Jag ska snart köpa min första häst och söker en driven och seriös Medryttare som kommer kunna hjälpa mig att vidareutbilda hästen ca 1-2 dagar i veckan till en kostnad av 1200kr Hör av er för mer info!

Denna då... Ja det finns nog flera stycken som vill sponsra ditt hästägande och utbilda din häst till en kostnad av 1200... :up:

Hejsan. Jag ska snart köpa min första häst och söker en driven och seriös Medryttare som kommer kunna hjälpa mig att vidareutbilda hästen ca 1-2 dagar i veckan till en kostnad av 1200kr Hör av er för mer info!

Fast visst går det att tolka den åt andra hållet också även om jag tror den ska tolkas som du gör?

Fast visst går det att tolka den åt andra hållet också även om jag tror den ska tolkas som du gör?

Åt vilket håll tänker du att den kan tolkas? Jag kanske är trög, men jag kan inte se några andra alternativ än att man vill att någon ska betala för att få utbilda ens häst.

Åt vilket håll tänker du att den kan tolkas? Jag kanske är trög, men jag kan inte se några andra alternativ än att man vill att någon ska betala för att få utbilda ens häst.

Om jag letar någon som kan utbilda min häst för en kostnad (min kostnad) av 1200:- i månaden.
Jag tror absolut att personen menar som du säger men helt säker kan man inte vara då det går att tolka åt detta hållet också.

Ex: "Kan någon lägga golv hos mig för en kostnad av 5000:-"?

Då skulle jag i alla fall tolka det som att jag betalar 5000:- om någon kan lägga golv hos mig.

Om jag letar någon som kan utbilda min häst för en kostnad (min kostnad) av 1200:- i månaden.
Jag tror absolut att personen menar som du säger men helt säker kan man inte vara då det går att tolka åt detta hållet också.
Jag har stött på en annons av det slaget, ägaren betalar "medryttare", men det tog många inlägg för att komma fram till att det var det som menades. Det ser ut som att de vill ha betalt, men inte så de menade. Men det var ett tag sedan så jag tror inte det är samma annons som jag hänvisar till.

Såg en annons om ett fullblod som beskrivs som en hopptalang. På träning hoppar den enstaka hinder på 130 och 100-banor "med stor lätthet". Dvs ungefär samma förmåga som våra ponnyer (men de har hoppat banor på 110-120). Även om hästen är ung (5) och har gått på banan (vilket inte står i annonsen) så känns det inte som så märkvärdigt.

Såg en annons om ett fullblod som beskrivs som en hopptalang. På träning hoppar den enstaka hinder på 130 och 100-banor "med stor lätthet". Dvs ungefär samma förmåga som våra ponnyer (men de har hoppat banor på 110-120). Även om hästen är ung (5) och har gått på banan (vilket inte står i annonsen) så känns det inte som så märkvärdigt.
Äsch, min fyller 5 i september och han har hoppat hela 10 cm utan ryttare. Så jo, jämfört med det så är hinder på 130 något värt att nämnas. ;)

"Varmblodsston. Säljes utan utrustning endast grimmor och grimmskaft ingår. Har ingen mer utrustning till dem då täcken och sadel gått sönder. Har inte ekonomin för att behålla dem. Behöver sälja båda två. Då de gått tillsammans i snart 8 år så behöver de säljas till samma hem.
X är 15 år och Y blir snart 8 år. X har varit körd och riden medan Y är helt oerfaren av sadel och träns. Priset kan förhandlas om ett bra hem erbjuds.
De är också aningen svårare att lasta men för den som är envis och har tid och pengar så blir det säkert fina hästar av dem."

Priset, det som kan förhandlas, är 2000 kr.

Det blödde lite i hjärtat när jag läste, både för hästar och faktiskt för ägaren..

Och jag som är cynisk tänker att när de väl är på transporten kommer de åka ända till Italien för det priset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama