Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian - Blacksmithfarm
Habina
: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar- Blacksmithfarm
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian- Hjartagna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian - Sasse
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna

Hm...
Jag medger att det är lite imponerande att cirkus prickade Mirtai i DL 2. Men, om hon är ond så är ju det inte så svårt... Synd bara att hon missade DL 3. Hon skriver att hon skulle ha styrt upp det om hon hade hunnit in i tid. Jag undrar på vilket sätt hon skulle ha styrt upp det? Det är ju lätt för en ond att säga i efterhand. (OBS att jag inte tror att hon har missat dl med flit, jag tror däremot att hon gör det bästa av situationen...)
Och vad hon tror sig ha räknat ut om mig, det vet jag inte. Oavsett vad så är det i alla fall fel ;)

Och om cirkus är ond så undrar jag om inte även bollen__ är det. Eftersom cirkus var snabb att dra upp den eventuella hinten från thoora. För mig lutar det mer och mer åt att hon knep chansen att godförklara sin kollega/"anställda".

Det jag tycker att ni ska tänka på är att jag ändrade min röst dl2 för att visa att jag inte hade den roll som Q trodde - skulle jag ha gjort det som ond?
Hade jag varit ond så hade jag hållt tyst och sett till att få ut snurrfian (jag hade ju skrivit att jag inte trodde på bollen__ och snurris tillsammans i lyan, jag tror att det var delvis det som q trodde var en hint från min sida.) dagen efter...

DL6
8.43 Cirkus röstar på Habina

8.57 Koppen röstar på Sasse
9.53 Koppen tar tillbaka sin röst på Sasse, Koppen röstar på Habina
11.58 bollen__ röstar på Habina
13.20 Artline röstar på Habina
15.59 Habina röstar på bollen__

Habina 4
bollen__ 1

DL 6
08:43 cirkus röstar på Habina

08:57 Koppen röstar på Sasse
09:53 Koppen ändrar röst till Habina
11:58 bollen__ röstar på Habina
13:20 Artline röstar på Habina
15:59 Habina röstar på bollen__

Habina: 4
bollen__: 1

Jag tycker goda ska rösta på en säker ulv. På det sättet kan vi få ut två onda spelare om Angel är omvandlad.

Det räcker med att en spelare följer Faith - Angelus åker isf ut iallafall.

• Gilla
Reactions: fio
Det kan vara så att Habina är omvandlad, men jag håller med Blacksmithfarm i frågan att det inte är det enda alternativet.

Jag håller också med om att jag trodde cirkus hade rollen som Besserwissern, och när hon nu inte hade det ställer jag mig lite frågande till henne och hennes teorier. Då bland annat om thoora verkligen skulle ha siat bollen__ som god. Vad säger att hon inte kan ha siat Mirtai som ond, eller någon annan för den delen?

Funderade på det här med att bollen_ skulle kunna ha skapat lottningsläge för Lobelia i DL1. Minns inte vem som kom med den idén, men den är intressant.

DL2 blir det en tredjeröst på goda fio, DL3 en rätt sen röst på Sedna, och DL4 ännu en senare röst på Snurrfian. DL5 följer hon spåret av sena röster (med sena menar jag när det står klart redan, och inte sent som i klockslag). Att rösta på Habina i den här DL säger inte något om hennes roll.
Jag känner mig inte alls säker på vart jag har cirkus längre, och tycker hon blivit lite skarpare mot slutet? Just nu känns cirkus och bollen__ mest onda, men jag har varit inne på bollen__ tidigare och hennes röststatistik talar emot henne. Är cirkus ond har hon verkligen spelat ett högt spel, men uppenbarligen har det fungerat i så fall.

Sasse röstar på bollen__

De övriga jag funderar på är Artline och Blacksmithfarm, som jag ska lusläsa inläggen hos. Potentiellt även Habina.

Koppen och LenaH är de enda jag känner mig rätt säker på är goda.

Jag tycker goda ska rösta på en säker ulv. På det sättet kan vi få ut två onda spelare om Angel är omvandlad.

Det räcker med att en spelare följer Faith - Angelus åker isf ut iallafall.
Hur tänker du då?
Skulle ulvarna rösta ut en ulv? Eller angelus?
Om det står 4-4 nu och faith och en till röstar på angelus så finns det 2 goda röster kvar och 4 onda?

DL 6

16.04 sasse röstar på bollen__
Habina: 4
bollen__: 2

Artline ändrar röst till bollen__

Tror hon har smitit undan bara för många har trott att hon blivit siad. På novalis kommentar så verkade det som att hon inte blivit siad. Sedan upplever jag bollen mer skarp när hon är god. Jag tyckte det var lite konstigt att hon inte förstod Lena hinten.

DL 6

16.07 Artline ändrar röst till bollen__
Habina: 3
bollen__: 3

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Jag tvivlar på att hon är siad och jag är inte alls säker på att angel är omvänd. Därför vill jag rösta på en som jag finner misstänkt och jag tycker att bollens__ statistik är just det. Hon har prickat väl många goda.

DL 6

16.07 Artline ändrar röst till bollen__
16.09 Blacksmithfarm röstar på bollen__

Habina: 3
bollen__: 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar