Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
bollen__ . De andra tre vi pratade om igår får vänta nu. Idag har tror jag att du kan ha avgörandet i din hand och kan reparera statstiken som inte ser bra ut nånstans ;)

Känner att jag tappat allt nu :(
Det enda jag kan gå på är röststatistiken.
Och jag tror att hjärtat kan ha fått nåt spår på Sasse, så min röst kommer hamna på henne.
Koppen röstar på Sasse

Kom ihåg en grej till - beskyddstjuven är omvänd. Så en av de där tre som jag var säker på var onda igår har blivit god. Det lär också synas på om någon av de där tre lägger rösten på Habina som jag ju tror är Angelus numera - den första av de tre som gör bör vara beskyddstjuven.

Nu måste jag åka till min kund och vara borta precis hela dagen. Så se till att göra rätt nu, Jag har i allafall allt som står i min makt.

Det har du nog rätt i. Angel är förmodligen omvandlad.
Koppen tar tillbaka sin röst på Sasse.

Koppen röstar på Habina
för jag tror hon blivit omvandlad.
Och ulvarna har nog väldigt roligt åt mitt förbannande velande nu :cautious:

Kom ihåg en grej till - beskyddstjuven är omvänd. Så en av de där tre som jag var säker på var onda igår har blivit god. Det lär också synas på om någon av de där tre lägger rösten på Habina som jag ju tror är Angelus numera - den första av de tre som gör bör vara beskyddstjuven.

Nu måste jag åka till min kund och vara borta precis hela dagen. Så se till att göra rätt nu, Jag har i allafall allt som står i min makt.
Men skrev inte LL igår att hon inte kunde bli omvänd iom att hon hamnade i lyan? Eller har jag drömt det?

Uppdatering

Då jag tycker att hintandet från goda sidan har gått lite över gränsen så kommer onda att kompenseras.

Wolfram & Hart började känna sig lite oroade. Operationen flöt inte alls på lika bra som de hade tänkt sig, och de hade fått flera oberäknade dödsfall bland sina anställda. Någon hade sett avhopparen Lindsey McDonald smyga runt på gatorna och trots att ordern var att han skulle avrättas för sitt svek så började de nu fundera på om de kanske kunde komma fram till en annan lösning. Desperata tider kräver desperata åtgärder, så de bad honom helt enkelt att komma tillbaka och jobba på firman istället. Han skulle få alla förmåner han kunde tänka sig, mot att han gav upp sin personliga fejd med Angel och följde företagets policy i den frågan. Lindsey, som hade insett att det var mycket tuffare än han trodde att leva ensam och utstött och behöva gömma sig för både Angel-gänget och en flervärldsomspännande advokatfirma, accepterade erbjudandet och återinställdes på sin tjänst inom Specialprojektsdepartementet.

Lindsey är nu vanlig ulv som ingår i lyan och kan käka om natten. Han kommer inte längre att byta sida samtidigt som Angel och han kommer inte längre påverka beskyddet.

tumblr_m16icmXEpu1qh9hvao1_250.gif
tumblr_m16icmXEpu1qh9hvao2_250.gif

Men skrev inte LL igår att hon inte kunde bli omvänd iom att hon hamnade i lyan? Eller har jag drömt det?
Jo, så var det. Så om nu Angel är omvänd vilket ju verkar troligt måste det stå 4-4 nu. Så om vi får ut Angel nu kan vi fortfarande ha en chans? Det borde stå 3-3 imorgon då. Men då kan det väl bli lottning i lunchen så vi kan förlora då också. Eller tänker jag tokigt nu?

Det finns en mugg här också - så inne mellan kurstillfällena..

bollen__ det är vår enda chans som jag ser det nu. Om någon god åker i denna lynch är vi körda.

Jag måste läsa ikapp några sidor inser jag om det är så att beskyddtjuven är i lyan så måste det ju vara en bestraffning av goda sidan.

Aaa, nu hittade jag det inlägget. Vad trist. Det känns inte så kul när det blir så. Jag hoppas verkligen att det inte är jag som har hintat

Då vet vi i allafall att med en omvandlad Angelus är det nu 4-4. Ulvarna borde veta vem deras ledarvarg är nu så den lär inte råka bli käkad.

Jag upprepar det igen - nu måste vi samla rösterna. För det finns ju en spök-ulv som röstar också.

Det finns en mugg här också - så inne mellan kurstillfällena..

bollen__ det är vår enda chans som jag ser det nu. Om någon god åker i denna lynch är vi körda.

Jag måste läsa ikapp några sidor inser jag om det är så att beskyddtjuven är i lyan så måste det ju vara en bestraffning av goda sidan.

Ja, vi måste få ut Angel idag för jag gissar att de tänker käka Faith inatt. Och då är det ju helt kört. Så det är jag helt med på.

Ja det känns ju som att det är lika bra att rösta nu.
Jag tror att det inte blev något käk inatt för att ulvarna valde Angel - som nu då är omvänd till Angelus. Visst de kan finnas en teoretisk möjlighet att de valde Faith o att Faith var skyddad tex. Men jag tror inte den chansen är så stor, varför skulle de göra det? Inte värt att chansa på att det skulle vara det som har hänt.
Jag röstar på den person jag tror är Angelus, då Koppen och cirkus som jag litar hyffsat på också tror att det är den personen. Så då tänker jag att mitt pussel också borde stämma, även om det är mest uteslutningsmetoden och inte direkt något hon skrivit själv som gjort att jag tror det.
bollen__ röstar på Habina

Artline röstar på Habina

Med tanke på Lena och Habinas diskussioner om Angel så tror jag att Habina är Angel. Jag tror inte ulvarna hade vågat äta dråparen eftersom Angel antagligen skyddar henne. Så de uteblivna käket beror nog på att Angel har blivit Angelus.

DL6
8.43 Cirkus röstar på Habina

8.57 Koppen röstar på Sasse
9.53 Koppen tar tillbaka sin röst på Sasse, Koppen röstar på Habina
11.58 bollen__ röstar på Habina
13.20 Artline röstar på Habina

Uteblivet käk inatt. Ser att cirkus dragit slutsatsen att angel blivit omvandlad, men jag är mer benägen att tro att angel lyckats skydda rätt person. Eller om ulvarna inte försökte käka faith tidigare, utan gjorde ett försök nu.

Vad jag är säker på: Öh... Mig själv.

Koppen. Med tanke på hur koppen betedde sig i dl2 och dl3 så tycker jag mig urskilja en roll som kan passa henne bra. Hon var drivande att få ut en ulv, så jag vill ha henne som god.
LenaH. Tror att jag förstod hur hon menade i hela rösta-ut-angel-diskussionen, men jag blir lite orolig nu att jag missförstått vilken roll hon hade. Men om hon INTE har den roll jag tror, så borde verkligen den som har den rollen protestera. Väl? :nailbiting:
Blacksmithfarm. Borde vara god baserat på att hon var så noga med att inte framställas som spåraren (var det visst, jag trodde siare :o). Men här kan jag också vara helt fel ute. Skulle en ond göra så? Ja, eftersom det börjar bli slut på deltagare kanske jag är helt fel ute med blacksmithfarm som god ändå. :banghead:
Cirkus. Vill jag ha god, då jag tycker att hon resonerat klokt leken igenom. Men jag börjar vackla nu. Att hon dragit slutsatsen att angel är omvandlad och sedan plötsligt röstar på mig, gör att hon i alla fall inte har den goda roll jag trodde. Så jag vet inte längre. Ond? Skulle hon ha spelat som hon gjort som ond? Kluven...
Artline. Känner jag mig fortfarande osäker på. Kan var god, kan vara ond. Jag kan ha valt fel roll till både cirkus och blacksmithfarm och då finns det goda roller till Artline.
Sasse. Samma här som med artline. Hennes roll beror helt på ifall jag missförstått cirkus och blacksmithfarm. Så jag vacklar här fortfarande.
Bollen__. Har jag hela tiden varit trygg i att hon blivit siad god. Men är vi säkra på det? Jag börjar bli riktigt osäker, kan det vara så att vi missförstod thoora?

Fasiken vad det inte går ihop sig i mitt huvud nu. :(

Jag är lite rädd att cirkus tar tillfället i akt med att påstå att Angel är omvandlad. Det är väl minst 50% risk för det (med tanke på vilka alternativ det finns till missat käk...)? Igår/inatt skrev hon dessutom att hon själv var rädd att inte vara kvar... Men det är hon.
Och jag börjar fundera på om hon har lurat brallorna av mig?
Jag undrar om cirkus kanske vet vad som har skett inatt för att hon själv är luden? jag trodde ju precis som Habina (var det väl??) att cirkus var besserwisser - men där hade vi ju fel.

Har någon röststatistik till hands? :angel:

Var så god!

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

DL4
10.36 Sasse röstar på Snurrfian

14.59 Koppen röstar på Snurrfian
16.06 Koppen ändrar till LenaH

17.01 Artline röstar på Snurrfian.
18.02 koppen ändrar tillbaka till Snurrfian
18.28 Novali01 röstar på Snurrfian.
19:25 Hjartagna röstar på Snurrfian
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:19 Snurrfian röstar på LenaH
20:19 LenaH röstar på Snurrfian
20:42 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21.23 bollen__ röstar på Snurrfian

DL5
8.42 cirkus röstar på blacksmithfarm
8.52 Koppen röstar på Blacksmithfarm
17.20 Habina röstar på hjartagna
20:29 Blacksmithfarm röstar på Hjartagna
20:36 Hjartagna röstar på Sasse
21:01 Sasse röstar på Hjartagna
21:09 Artline röstar på Hjartagna
21:13 bollen__ röstar på Hjartagna
21:22 LenaH röstar på Hjartagna

Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian - Blacksmithfarm
Habina
: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar- Blacksmithfarm
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian- Hjartagna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian - Sasse
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna

Jag kommer att ha fullt upp ikväll, då jag skall iväg på hoppträning, så jag lägger min röst nu. Hoppas verkligen att inte fler följer cirkus resonemang... :(

Habina röstar på bollen__

Då jag tror vi missförstått thoora och bollen__ inte alls är siad god utan är ulv. Tycker bollen__ kommit undan bra hela leken utan att behöva stå till svars för någonting, så jag misstänker att hon gjort det lätt för sig och egentligen är ulv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar