Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså utifrån det här, hur man nu ska formulera sig utan att skriva sånt man inte får. Om det stämmer att Habina, LenaH, Koppen och cirkus är goda. Och jag vet att jag är det. Då är det ju bara tre kvar som kan vara onda? Men då gäller det ju att ingen av de ovanstående lurats.
Känner mig rätt säker ändå att jag inte missförstått koppen jag tycker det visade sig tydligt i röstningen och det som försigick då när sedna åkte ut. LenaH tror jag att jag fattat vad hon menar och vid det här laget borde VERKLIGEN den som annars skulle ha den rollen talat om det, om hon skulle vara en ulv som luras. Så det tror jag inte heller. Och LenaH tror att Habina är god, och jag kan inte heller hitta något i Habinas teorier som tyder på att hon skulle vara ond.
cirkus blir nog den jag är mest osäker på av dessa. Men jag tycker att hon spelar alldeles för bra och förmodligen hittade hon en ond i sin röst idag. synd bara att jag inte fattade det. Men lite osäker blir jag för jag trodde nog att cirkus hade den rollen som Hjartagna hade, om man får skriva så nu när Hjärtat är död. Så det gör mig ändå inte helt 100% säker på henne.

Det är okej att du är osäker på mig ;)

Men istället för att rösta på mig - så kan du väl rösta på en som du tror är ond av dom andra tre för då fixar vi detta

Du menar väl att jag har spelat på ett sätt som verkligen gynnar de onda? :banghead:

PS, din mugg mår bra. :)

Din sista röst var ju inte briljant precis ;)

Men jag är rätt säker på vilken roll du har och du har förvaltat den väl - nu gäller det bara att alla andra goda fattar det och gör rätt saker när det bränner till. Jag är inte säker på att jag kommer vara vid liv då :(

Habina - har också en god roll och hon har gjort sitt för att goda sidan ska ha största möjligheten att vinna.
.

Eftersom du motiverade vilka du tror är onda så har jag inga problem med att du därför tror övriga är goda men det här är ett utmärkt exempel på något som inte duger som teori. Därför vill jag plocka fram det för att visa på att det är sådant som bör undvikas att skrivas. Oavsett om det är korrekt eller ej oavsett om det är vilda gissningar eller något en vet.

(Jag hoppas du tycker det är okej att jag använder dig som exempel säg till om du inte är bekväm med det)

Eftersom du motiverade vilka du tror är onda så har jag inga problem med att du därför tror övriga är goda men det här är ett utmärkt exempel på något som inte duger som teori. Därför vill jag plocka fram det för att visa på att det är sådant som bör undvikas att skrivas. Oavsett om det är korrekt eller ej oavsett om det är vilda gissningar eller något en vet.

(Jag hoppas du tycker det är okej att jag använder dig som exempel säg till om du inte är bekväm med det)

Jag statuerar gärna exempel O_o

Så länge du med din rosa latexdräkt fixar stoppet i toaletten så är hon säker okej med det, det skulle jag varit :angel:

Jag ska utveckla min teori om Habina för annars kan det ogynna goda sidan.

Det är framför allt pga vad LenaH har skrivit om habina (efter att Snurrfan åkte tror jag det var när jag fattade deras roller) i kombination med den roll som jag tror att LenaH har som gör att jag tror att Habina besitter en god roll.

Artline - ännu en med mindre smickrande statistik - nu när hjärtat var god finns det bara ond roll kvar till Art
.

Och nu när jag ändå är inne på att använda @cirkus teoriande som exempel så är det här ett tillfälle då jag saknar konkreta exempel, teorin bör alltså kompleteras med att nämna vad i statistiken som inte är smickrande.

Nu är inte bristen på konkret exempel i det här fallet något som det kompenseras för( ivarje fall inte om jag bestämmer:p) men det är mer allmänt för att belysa hur ni ska tänka om ni tycker det är svårt att veta var gränserna går. :)

Och nu när jag ändå är inne på att använda @cirkus teoriande som exempel så är det här ett tillfälle då jag saknar konkreta exempel, teorin bör alltså kompleteras med att nämna vad i statistiken som inte är smickrande.

Nu är inte bristen på konkret exempel i det här fallet något som det kompenseras för( ivarje fall inte om jag bestämmer:p) men det är mer allmänt för att belysa hur ni ska tänka om ni tycker det är svårt att veta var gränserna går. :)
Typ om man lagt till "ännu en med mindre smickrande statistik, har röstat på siochså många goda - ...." hade den varit okej då?

Typ om man lagt till "ännu en med mindre smickrande statistik, har röstat på siochså många goda - ...." hade den varit okej då?

Ja precis. Jag vill inte dra exempel ur pågående lek. Men jag ska försöka mig på ett par hypotetiska exempel:

"Jag tror Myrten är ond för att hon röstat på flera goda, t.ex hennes tidiga röst på Paddington det kan ha varit ett försök av henne att leda röstningen dit." eller "Mammas röststatistik talar mot henne alla hon röstat på har varit goda utom Killaloe som vi inte vet rollen på därför tror jag att Mammas kan vara ond"

Det här här alltså sådant jag tycker är helt okej att ha som teori. Det behöver inte vara några komplicerade resonemang(även om det givetvis också är okej att ha) utan bara något som nämner något som faktiskt hänt i leken. Tydligt och enkelt.

Om du tänker på att motivera och ge exempel , och undvika utryck som "jag är helt säker" och "jag vet" eller liknande så ska det mycket till för att du ska råka hinta av misstag. :)

Jag förstår, men samtidigt blir det ju lite ... upprepande av en självklarhet.

Det kommer ju så fina röstlistor med färg och allt - visst kan man skriva att den har röstat på goda i x av lyncherna men det SER ju alla.

För att konkretisera när det gäller Art - hon har röstat på goda i de två senaste lyncherna (plus DL2) och jag tror att så här sent i leken finns inte utrymme riktigt för de onda att börja alibirösta så därför har de onda unisont röstat på goda ju längre leken gått - dessutom så får inte de tre onda som är onda som är kvar kommunicera utanför leken och kan diskutera vilken strategi just de ska ha. Däremot så tror jag att tidigt i leken fanns lite alibröstningsutrymme och Art la då en röst på bsf som ju jag också tror är ond. Så sammantaget - en liten röst i början på en ond för att snygga statisiken. Sen när många goda börjar veta om varann så har det varit mer viktigt för de onda att lägga röster på goda.

Och jag kan ju säga det om jag inte varit så säker som jag är på att bollen__ blivit siad så hade hon ju legat ruggigt pyrt till på sin minst sagt ruttna statistik. Men jag tror att hon kommer ändra på det nu och det med råge!

Jag förstår, men samtidigt blir det ju lite ... upprepande av en självklarhet.

Det kommer ju så fina röstlistor med färg och allt - visst kan man skriva att den har röstat på goda i x av lyncherna men det SER ju alla.

Ja, ibland kan det nog bli upprepande av självklarheter men just när det gälller röststatistik så kan jag tycka att det inte är så givet. Alla kan se vad någon har röstat men inte vad i rösterna du tycker du tycker är misstänkt? På vem rösterna är? När rösterna kom? Motiveringarna till rösterna osv? Ja du förstår nog vad du vill komma.

Nu tycker jag som sagt just det inte brukar vara något större problem utan ville visa på det för att ge exempel på hur en ska tänka om en är osäker på vad som är okej.. Lägg då hellre till extra exempel och motivera nogrant. Eller fråga LL, olika LL kan ha olika regler för vad de tycker är okej men de brukar ha gemensamt att de svarar på frågor om det.

Sen är det ju en bedömningssak och när jag är LL så kan jag släppa igenom ganska mycket som om jag skulle vara petig med reglerna inte borde släppa igenom men så länge det inte påverkar leken negativt så vill jag gärna undvika kompensationer. Däremot försöker jag hjälpa deltagare som verkar ha svårt att hitta gränserna.

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

DL4
10.36 Sasse röstar på Snurrfian

14.59 Koppen röstar på Snurrfian
16.06 Koppen ändrar till LenaH

17.01 Artline röstar på Snurrfian.
18.02 koppen ändrar tillbaka till Snurrfian
18.28 Novali01 röstar på Snurrfian.
19:25 Hjartagna röstar på Snurrfian
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:19 Snurrfian röstar på LenaH
20:19 LenaH röstar på Snurrfian
20:42 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

DL5
8.42 cirkus röstar på blacksmithfarm
8.52 Koppen röstar på Blacksmithfarm
17.20Habina röstar på hjartagna
20:29 Blacksmithfarm röstar på Hjartagna
20:36 Hjartagna röstar på Sasse
21:01 Sasse röstar på Hjartagna
21:09 Artline röstar på Hjartagna
21:13 bollen__ röstar på Hjartagna
21:22 LenaH röstar på Hjartagna

Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian - Blacksmithfarm
Habina
: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar- Blacksmithfarm
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian- Hjartagna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian - Sasse
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna

Hoppas att allt blev rätt den här gången :p
Min röst DL4 är borta igen. Den här gången såg jag det @Sasse :rofl:

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

DL4
10.36 Sasse röstar på Snurrfian

14.59 Koppen röstar på Snurrfian
16.06 Koppen ändrar till LenaH

17.01 Artline röstar på Snurrfian.
18.02 koppen ändrar tillbaka till Snurrfian
18.28 Novali01 röstar på Snurrfian.
19:25 Hjartagna röstar på Snurrfian
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:19 Snurrfian röstar på LenaH
20:19 LenaH röstar på Snurrfian
20:42 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21.23 bollen__ röstar på Snurrfian

DL5
8.42 cirkus röstar på blacksmithfarm
8.52 Koppen röstar på Blacksmithfarm
17.20 Habina röstar på hjartagna
20:29 Blacksmithfarm röstar på Hjartagna
20:36 Hjartagna röstar på Sasse
21:01 Sasse röstar på Hjartagna
21:09 Artline röstar på Hjartagna
21:13 bollen__ röstar på Hjartagna
21:22 LenaH röstar på Hjartagna

Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian - Blacksmithfarm
Habina
: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian- Hjartagna
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar- Blacksmithfarm
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian- Hjartagna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian - Sasse
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian- Hjartagna

Uppdatering

Angel hade så dåligt samvete att han hade skickat ut Fred och Wesley på uppdrag ensamma. Han var livrädd för att förlora fler av sina vänner så han beordrade alla att stanna hemma och ta ledigt inatt.

DagDL 21.30

tumblr_mqi6tjoJ0v1r8gsqgo1_250.gif

Jag jublar INTE över uteblivet käk. :(

Tyvärr så tror jag att idag så hände det som jag befarade, jag tror att Angel blev omvandlad inatt. Då måste vi rösta där ffa så måste Faith rösta där och få med sig miinst en. Jag är med! Jag trodde ärligt inte att jag skulle vara med till detta avgörande, men de är NU det gäller.

cirkus röstar på Habina - jag tror att hon är Angelus numera och blev omvandlad inatt. Jag varnade för det redan igår - jag hoppades att ulvarna skulle välja mig eller någon annan, men iom att det inte blev käk så tror jag att ulvarna visste vem som var Angel. Jag tror också de vet vem som är Faith och att Angel gjort allt för att skydda honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar