Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

När Fred, Gunn och Cordelia kom in på kontoret märkte de genast att något inte var som det skulle. Något måste ha hänt under natten! Det såg ut som att det hade varit strid, och Angel var borta. De befarade att det värsta hade hänt, att Wofram & Hart hade lyckats komma åt Angel, och kanske redan hade lyckats dra ut hans själ. De bestämde sig att det var dags att åka bort till fängelset och kalla in Faith.

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o3_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o4_250.gif

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o5_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o6_250.gif

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o8_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o7_250.gif

(Vänligen bortse från gästspel av redan död karaktär...)

Faith spårade upp Angelus och det blev en våldsam strid. När Angelus sänkte tänderna i Faiths hals såg det ut som hon hade förlorat, men det var hennes plan hela tiden. Hon hade nämnligen skjutit in en drog i blodet som gjorde att Angelus snart föll ihop på golvet medvetslös. Hon tog honom med sig tillbaka till de andra som hade gjort iordning en vampyrsäker bur där de kunde förvara Angelus tills de förhoppningsvis hittade något sätt att få hans själ tillbaka.
Men just som det såg ut som att de hade fått läget under kontroll igen hördes ett plågat skrik. Det var Cordelia som fick en ny vision, och hon föll handlöst till golvet för att aldrig mer vakna upp igen.

Habina var Angel - Förkämpen, numera den grymme vampyren Angelus
cirkus var Cordelia - Spionens ättling

tumblr_nbgt03VX8c1sc83qgo4_250.gif

tumblr_m8i7tyitG41qbij3eo1_250.gif

Om det är ok med de flesta kan vi tidigarelägga NattDL tills, typ nu ganska snart?

Uppdatering

När Fred, Gunn och Cordelia kom in på kontoret märkte de genast att något inte var som det skulle. Något måste ha hänt under natten! Det såg ut som att det hade varit strid, och Angel var borta. De befarade att det värsta hade hänt, att Wofram & Hart hade lyckats komma åt Angel, och kanske redan hade lyckats dra ut hans själ. De bestämde sig att det var dags att åka bort till fängelset och kalla in Faith.

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o3_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o4_250.gif

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o5_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o6_250.gif

tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o8_250.gif
tumblr_mdikmkbu7Q1qem3l9o7_250.gif

(Vänligen bortse från gästspel av redan död karaktär...)

Faith spårade upp Angelus och det blev en våldsam strid. När Angelus sänkte tänderna i Faiths hals såg det ut som hon hade förlorat, men det var hennes plan hela tiden. Hon hade nämnligen skjutit in en drog i blodet som gjorde att Angelus snart föll ihop på golvet medvetslös. Hon tog honom med sig tillbaka till de andra som hade gjort iordning en vampyrsäker bur där de kunde förvara Angelus tills de förhoppningsvis hittade något sätt att få hans själ tillbaka.
Men just som det såg ut som att de hade fått läget under kontroll igen hördes ett plågat skrik. Det var Cordelia som fick en ny vision, och hon föll handlöst till golvet för att aldrig mer vakna upp igen.

Habina var Angel - Förkämpen, numera den grymme vampyren Angelus
cirkus var Cordelia - Spionens ättling

tumblr_nbgt03VX8c1sc83qgo4_250.gif

tumblr_m8i7tyitG41qbij3eo1_250.gif

Om det är ok med de flesta kan vi tidigarelägga NattDL tills, typ nu ganska snart?
För min del kan vi faktiskt hoppa över den och gratulera onda på en gång. :)

Rösten på bollen__ idag tyder trots det tyvärr på att hon har joined the dark side och då finns ingen räddning (även om jag misstänker att hon ser den här lynchen som en för det finns bara en annan spelare som avskyr omvandlingar lika mycket som hon) och därför ska jag gå henne till mötes.

Drottningen av nyckelroller - Ivanhoe, Frodo och nu Angel, mina damer och - nä just det - LenaH röstar på Habina

Ibland känner du mig bättre än jag känner mig själv LenaH. :angel:

Uppdatering

Knappt hade gänget hunnit återhämta sig från striden med Angelus eller sina fruktlösa försök att få liv i Cordelia, när Wolfram & Hart gjorde attack med full arsenal. Gunn störtade fram och försökte försvara Fred och en ordentligt försvagad Faith, men det dröjde inte många minuter innan han stupade. Faith slogs med all den styrka och uthållighet som endast en Dråpare besitter, men med all blodförlust kunde inte ens hon hålla ställningarna speciellt länge, och även Fred gick samma vålsdamma slut till mötes.

Koppen var Gunn - Spåraren

tumblr_leekglSpVF1qaeogao1_500.png

Grattis Onda till vinsten!

Uppdatering

Knappt hade gänget hunnit återhämta sig från striden med Angelus eller sina fruktlösa försök att få liv i Cordelia, när Wolfram & Hart gjorde attack med full arsenal. Gunn störtade fram och försökte försvara Fred och en ordentligt försvagad Faith, men det dröjde inte många minuter innan han stupade. Faith slogs med all den styrka och uthållighet som endast en Dråpare besitter, men med all blodförlust kunde inte ens hon hålla ställningarna speciellt länge, och även Fred gick samma vålsdamma slut till mötes.

Koppen var Gunn - Spåraren

tumblr_leekglSpVF1qaeogao1_500.png

Grattis Onda till vinsten!
:cry: men vad snällt att @Koppen försökte försvara oss! :bump:

Stackars fio som hade rätt om mig så tidigt :p

Min röst på Lobelia var det närmaste hint jag kunde komma dl 1 Jag hade inte tid att titta in senare... :p

Fattade ni i lyan vem jag var? När isf?

• Gilla
Reactions: fio
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar