Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att Sasse är en ulv som använt smitit under radarn. Igår skrev hon bara om goda eller troligen goda roller och innan dess har hon inte gjort särskilt mycket väsen av sig. Dessutom tror jag inte på hennes förklaring utan tror faktiskt att hon är en ulv som första sig när hon skrev att " Hjartagna har inte hintat till mig" jag har ju mycket riktigt inte hintat eftersom jag är god och inte ulv.

Hjartagna röstar på Sasse

DagDL5 DL kl 21.30
8.42 cirkus röstar på blacksmithfarm
8.52 Koppen röstar på Blacksmithfarm
17.20Habina röstar på hjartagna
20:29 Blacksmithfarm röstar på Hjartagna
20:36 Hjartagna röstar på Sasse

blacksmithfarm: 2
hjartagna: 2
Sasse: 1

(edit , kan tydligen inte stava till mitt eget nick.... :p Vem är blacksmithfar?)

DagDL5 DL kl 21.30

hjartagna: 2

(edit , kan tydligen inte stava till mitt eget nick.... :p Vem är blacksmithfar?)
tja det finns många av mig med
quarter2ever? känns den igen:angel:
men du kanske är mer schizofren än mig- då du de facto inte har koll på dig själv?:sneaky::p

Nej, jag menar att jag är inte ulv, alltså kan du inte vara ledarvargen som hintat till mig.
Jag fastnar ändå vid den kommentaren, vem skulle annars ha hintat till dig? Eller va? Är jag trög som vanligt? Inte så att jag misstänker dig för den meningen men den är konstig.O_o

Jag tyckte också sasses kommentar lät skum men sedan insåg jag vad hon menade hon menar att Hjartagna röstade på sasse i första DL.

Hon skrev i inlägget att ledaren kunde ha röstat på en ulv för att hinta. Det är det hon menar med att Hjartagna inte kunde hinta till henne för att hon inte är ulv

Jag tyckte också sasses kommentar lät skum men sedan insåg jag vad hon menade hon menar att Hjartagna röstade på sasse i första DL.

Hon skrev i inlägget att ledaren kunde ha röstat på en ulv för att hinta. Det är det hon menar med att Hjartagna inte kunde hinta till henne för att hon inte är ulv
Jaha! Det fattade inte jag. Då blev det ju inte lika mysko :)

Jag tror att Sasse är en ulv som använt smitit under radarn. Igår skrev hon bara om goda eller troligen goda roller och innan dess har hon inte gjort särskilt mycket väsen av sig. Dessutom tror jag inte på hennes förklaring utan tror faktiskt att hon är en ulv som första sig när hon skrev att " Hjartagna har inte hintat till mig" jag har ju mycket riktigt inte hintat eftersom jag är god och inte ulv.
:crazy:

Ja, som sagt, jag vet att jag bara skrev om goda roller igår. Vad i det säger att jag är ond? Jag skrev att jag hade dålig koll på vilken sista ulven kunde vara och behövde gå igenom de övriga deltagarna som jag inte hade som goda. Och "inte gjort mycket väsen av mig", du skrev tidigare att jag bara skrivit ett enda teoriinlägg, vilket inte alls är sant. Jag hade vid det laget skrivit betydligt mer. Sedan behöver du inte tro min förklaring, men som sagt gick jag igenom vilka som kunde vara potentiell ledarvarg, och försökt hintat genom att rösta. Eftersom du röstade på mig dag 1, och jag inte är ulv, så kan inte du vara en ledarvarg som hintat. Jag måste ha uttryckt mig riktigt klumpigt eftersom du missförstår, eller väljer att misstolka, det jag skriver.

Med tanke på mitt teoriande om att bollen__ kan vara ledarvargen (tyvärr har jag inte haft tid att gå igenom inläggen ännu och måste rusa efter detta inlägg) så går jag enbart på teorin om att ledarvargen kan ha hintat genom röst - och då ligger bollen__ helt enkelt sämst till. bollen__ följde Mirtais? (tar lite från minnet här så kan vara fel) röst dag 1 och röstade efter Hjartagna på fio dag 2. Jag är inte säker på att det har ett samband detta, kanske inte, men det i samband med att Hjartagna förvränger det jag skriver och förminskar min aktivitet, får mig att reagera på henne.

Jag tycker också det är viktigt att goda röstar på samma, och jag är osäker på BSF just nu. Även cirkus, så jag väljer hellre att rösta efter Habina som jag listat ut rollen på.

Sasse röstar på Hjartagna

Säkrast att rösta nu ifall valp behöver gå ut precis innan DL

Artline röstar på Hjartagna

I Sedna lynchen så skrev Hjartagna om spåraren precis innan sedna började få röster. Så jag tycker hon borde ha upptäckt att koppen visste något om Sedna. Men ändå röstade hon rätt sent på sedna. Hade hon hoppas på att Sedna skulle klara sig? Jag tycket även hon var lite snabb på att misstänkliggöra Sasse.

DagDL5 DL kl 21.30
21.01 Sasse röstar på Hjartagna
21.09 Artline röstar på Hjartagna

hjartagna: 4

Jag ska också iväg, orkar inte rösta från mobilen.
Cirkus tror jag har en god roll baserat på hennes teorier och att hon kommer med nya tankar hela tiden för att föra leken framåt. Koppen baserat på hennes röst på sedna som var ulv och det som försigick före den dl'en.
LenaH och Habina tycker jag också gör ett gott intryck, jag tycker att Angel diskussionen talar till LenaHs fördel, som hon säger borde någon protesterat om hon försökte sig på att ha en roll hon inte har. Och Habina passar i pusslet, samt att då LenaH menar att hon nog är god.
Blacksmithfarm vet jag inte riktigt, men att hon bytte rösten från mig till fio för att visa att hon inte hade den rollen som någon (Q mest troligt) trodde talar till hennes fördel tycker jag. Hon kunde ju lätt hängt kvar vid mig när det ändå kom några röster på mig också. Men det gjorde hon inte.
Artline är jag osäker på men samtidigt ger hon ett bättre intryck än Hjartagna iallafall.
Jag tycker att det känns lite sisådär med Hjartagnas röst på Sasse. Jag är inte övertygad om att Sasse är god, men jag tycker iallafall att hon gör ett bättre intryck i sina teorier än vad Hjartagna gjort. Och även om Sasse kanske var lite dålig på att förklara :angel: vad hon menade så var Hjartagna väldigt snabb till att använda det emot henne i sin röst.
Så på grund av det så väljer jag att rösta såhär idag:
bollen__ röstar på Hjartagna

DagDL5 DL kl 21.30

21.13 bollen__ röstar på Hjartagna

hjartagna: 5

LenaH röstar på Hjartagna

dels pga röststatistiken, dels för att hon inte var med på Koppens spår förrän väldigt sent och dels för att hon som läget var då inte såg poängen med att rösta ut Angel när självmordsbombaren begått harakiri.

Jag har ju mest funderat över @cirkus idag men det är för mycket som inte riktigt går ihop där och jag är ju inte direkt någon konspirationsteoretiker egentligen så idag får det bli Hjartagna.

DagDL5 DL kl 21.30

21.13 bollen__ röstar på Hjartagna
21.22 LenaH röstar på Hjartagna

hjartagna: 6

Men var det inte spåraren hon ville visa att hon inte var? Att hon ville byta röst för att visa att hon inte var tvungen att rösta på fio?

Men om det var så att hon inte ville visa sig vara siare. Säger det något om hennes roll? Hade hon låtsas vara siare så hade den riktiga reagerat.

Haha, det hade inte jag fattat. :o Jag tänker mig att en ulv gärna låtsas ha en annan roll, men jag kan ha fel om blacksmithfarm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar